• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
2
دبیر اجرایی دومین کنگره هشت هزار شهید استان همدان:

رویکرد اصلی کنگره، تجلیل از خانواده معظم شهداست

  • کد خبر : 189050
  • 13 تیر 1402 - 15:47
رویکرد اصلی کنگره، تجلیل از خانواده معظم شهداست
دبیر اجرایی دومین کنگره هشت هزار شهید والامقام استان همدان گفت: دومین کنگره شهدا با رویکرد تجلیل از خانواده معظم شهدا برگزار خواهد شد.

به گزارش عصر همدان ؛ سردار مهدی فرجی ظهر امروز در جلسه هماهنگی و ستاد پشتیبانی کنگره ملی شهدای استان همدان اظهار کرد: دومین کنگره هشت هزار شهید استان همدان در راستای تبیین و آشنایی نسل امروز جامعه با فرهنگ اصیل و ناب دوران دفاع مقدس برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه این کنگره با رویکرد تجلیل از خانواده معظم شهدا برگزار می‌شود، افزود: سرکشی و بازدید از خانواده معظم شهدا از سوم خردادماه سال جاری آغاز شده و با حضور مسئولان، به‌منظور تجلیل از خانواده معظم هشت هزار شهید استان، مدالی به نام و اسم شهدا تهیه شده که تقدیم این عزیزان می‌شود.

سردار فرجی خاطرنشان کرد: ستاد اجرایی این کنگره متشکل از ۲۳ کمیته است که هرکدام کارهای تخصصی خود را پیگیری خواهند کرد و اجلاسیه هشت هزار شهید استان هم مهرماه برگزار خواهد شد.

دبیر اجرایی دومین کنگره هشت هزار شهید والامقام استان همدان با بیان اینکه برنامه فصل شیدایی در قالب کنگره برگزار خواهد شد، ادامه داد: این نمایش با حمایت‌های شهرداری همدان و سازمان هنری اوج در مرکز استان اجرا خواهد شد که ۳۰ دقیقه از این نمایش با محوریت همدان و در قالب موضوعات مختلف از جمله زندگی‌نامه شهدا، بمباران استادیوم قدس و … است.

وی بیان کرد: امسال مردم دارالمومنین همدان در انتظار برگزاری بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی استان با عنوان دومین کنگره ملی هشت هزار شهید استان همدان هستند.

مشاور فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان در ادامه عنوان کرد: تولید مستند، انیمیشن، پادکست، اینفوگرافی شهدا، برگزاری یادواره‌ها در نقاط مختلف استان به منظور پاسداشت مقام شامخ شهدا و بیان روایت‌های مختلف از ادبیات دفاع مقدس بخشی از برنامه‌های ستاد دومین کنگره ملی هشت هزار شهید استان همدان در راستای تبیین و آشنایی نسل امروز جامعه با فرهنگ اصیل و ناب دوران دفاع مقدس خواهد بود.

وی یادآور شد: آزادسازی هشت هزار زندانی، ساخت هشت هزار منزل مسکونی، توزیع هشت هزار جهیزیه و کاشت بیش از بیست و چهار هزار نهال به نیت هشت هزار شهید گرانقدر استان همدان بخش دیگری از فعالیت‌های اجتماعی ستاد این کنگره خواهد بود. سردار فرجی همچنین از برگزاری جشنواره‌های فرهنگی، هنری، چاپ و نشر ماهنامه جادوانه‌ها، فصل‌نامه زنگ حماسه با رویکرد کودک و نوجوان، برپایی موکب در ایام اربعین و محرم و صفر، تجلیل از فرزندان نخبه شهدا و ایثارگران، شناسایی و حمایت از سرپرستان خانوار در این کنگره خبر داد.

وی با بیان اینکه مخاطب اصلی این کنگره نوجوانان و جوانان هستند، تصریح کرد: در این راستا با پیگیری‌های اداره کل آموزش و پرورش استان و سازمان بسیج دانش آموزی استان، یادواره‌های متعددی در سطح مدارس استان همدان تاکنون انجام شده و دانش آموزان همدانی توانسته‌اند از مرکز فرهنگی باغ موزه دفاع مقدس استان به‌صورت رایگان بازدید کنند.

دبیر اجرایی دومین کنگره هشت هزار شهید والامقام استان همدان اضافه کرد: به‌منظور ایجاد شور و اشتیاق و ارائه معارف دفاع مقدس، یادواره شهدای ورزشکار با حضور حداکثری نوجوانان و جوانان و باحضور خانواده معظم شهدای ورزشکار برگزار شده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=189050
  • دیدگاه‌ها برای رویکرد اصلی کنگره، تجلیل از خانواده معظم شهداست بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.