• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
0

رویداد پیشگام، قدمی موثر جهت معرفی استعدادهای نخبگان همدانی

  • کد خبر : 83309
  • 19 شهریور 1399 - 14:28
رویداد پیشگام، قدمی موثر جهت معرفی استعدادهای نخبگان همدانی

حجت الاسلام محمدهادی نظیری با بیان اینکه جلوی کار خیلی از نخبگان همدانی در همان مرحله اول گرفته می شود گفت: ما استعدادهای خوبی داریم ولی مجال ظهور استعدادها را ندادیم و نمی گذاریم افراد بحث و گفتگو کنند که رویداد پیشگام فرصت مناسبی جهت استفاده از استعدادهای این نخبگان است. به گزارش عصر همدان، […]

حجت الاسلام محمدهادی نظیری با بیان اینکه جلوی کار خیلی از نخبگان همدانی در همان مرحله اول گرفته می شود گفت: ما استعدادهای خوبی داریم ولی مجال ظهور استعدادها را ندادیم و نمی گذاریم افراد بحث و گفتگو کنند که رویداد پیشگام فرصت مناسبی جهت استفاده از استعدادهای این نخبگان است.

به گزارش عصر همدان، حجت اسلام محمد هادی نظیری، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان همدان ظهر امروز در نشست خبری نخستین رویداد پیشگام در استان همدان با بیان اینکه این رویداد در سه مرحله برگزار خواهد شد گفت: با توجه به نزدیکی رویداد با فضای ماموریتی سازمان تبلیغات اسلامی از آن حمایت کرده ایم.

وی با بیان اینکه بستر مناسبی جهت حل آسیب های جامعه باید فراهم شود گفت: در ماموریت های تبلیغات اسلامی تبیین اندیشه اسلام ناب در فضای جامعه به عنوان ماموریت اصلی بیان شده است.

حجت الاسلام نظیری تاکید کرد: نگاه ما در فضای سازمان تبلیغات اسلامی این است که لازمه تحقق اندیشه اسلام ناب در بستر جامعه، داشتن یک جامعه اسلامی است.

وی اظهار کرد: اسلام و اندیشه اسلامی و تحقق حاکمیت اسلام در فضای جامعه برای تحقق تمدن اسلامی است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان همدان با بیان اینکه جامعه اسلامی را باید به عنوان یک جامعه الگو و نمونه بسازیم گفت: جامعه ای اسلامی است که هم سعادت اخروی انسان ها و هم رفاه اقتصادی، اجتماعی و امنیت جامعه را فراهم کند.

وی خاطرنشان کرد: اگر می خواهیم مسیر اندیشه اسلام ناب را محقق کنیم باید جامعه را بسازیم.

رویداد پیشگام، یک گام موثر در شناخت چالش ها است

حجت الاسلام نظیری با بیان اینکه چالش ها و موانع موجود در جامعه را باید به درستی تحلیل کنیم گفت: ما برای اینکه بتوانیم چالش ها و آسیب ها را به درستی تحلیل و  واکاوی کنیم باید بفهمیم آن مسئله کانونی که سبب ایجاد این چالش شده چه هست.

وی بیان کرد: گاهی با چالش و مشکلاتی مواجه می شویم در صورتی که این چالش و مسئله نیست بلکه باید ببینیم چه مسائلی این چالش را ایجاد کرده و ما باید مسئله شناسی و مسئله یابی کنیم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان همدان خاطر نشان کرد: یعنی باید چالش را تحلیل، بشکافیم تا به یک مسئله برسیم و براساس اندیشه اسلام ناب آن را بررسی کنیم.

وی عنوان کرد: گاهی در اندیشه غیر اسلام ناب برای حل مسئله به راهکارهایی رو می آوریم که مبانی اندیشه اسلام ناب را زیر سوال می بریم.

نظیری در ادامه با بیان اینکه رویداد پیشگام به همت جوانان انقلابی در استان همدان برگزار خواهد شد گفت: در استان همدان به دنبال این هستیم از نگاه کارشناس و توده های فکور جامعه و افراد دغدغه مند، اهم چالش هایی که در استان داریم بفهمیم.

وی اضافه کرد: البته نمی توانیم به همه مسائل بپردازیم و این رویداد تمرینی است و هدف این است با گفتگو، مباحثه و استفاده از نظر کارشناسان آن چالش و آسیب را به مسئله برسانیم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان همدان تاکید کرد: برای حل مسئله بهترین، مناسبت ترین و معقول ترین راه این است که آن را مبتنی بر نظام اندیشه های اسلامی را ترسیم کنیم و بعد از بررسی، چکش کاری و راهکارهای مورد بررسی با نظر داوران به راهکارهای معقول برسیم.

وی با بیان اینکه این رویداد یک ظرفیت بسیار خوب برای کمک به تصمیم گیری های  مدیران استانی است گفت: این رویداد یک گام موثر در شناخت چالش ها است.

حجت الاسلام نظیری تاکید کرد: این جوانان فعال و دغدغه مند می توانند یاوران مسولان برای حل مسائل استان باشند.

وی با بیان اینکه جمعی از جوانان فکور ما در استان و خارج از استان، جمعی از دانشجوهای همدانی خارج از استان با کمک هم این رویداد را طراحی کردند افزود:  هدف این است یک بستری را در استان با کمک بخشی از ادارات استان مقدمه سازی و به عنوان یک الگو در استان جا بیفتد که نگاه ما به مشکلات یک نگاه مسئله شناسانه باشد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان همدان با تاکید بر اینکه باید ۸۰ درصد وقت و انرژی امان را صرف شناخت مسئله کنیم گفت: اگر مسئله خوب تحلیل شد، پیدا کردن راه حل بسیار آسان است و این فرایند در نظام تصمیم گیری مسئولان ما یک حلقه مفقوده است.

وی در ادامه با تاکید بر نقش خبرنگاران در بهتر دیده شدن رویداد گفت: خبرنگار دیدبان فضای جامعه است و قدم اول در این رویداد دیده شدن آن در بین مردم است.

حجت الاسلام نظیری با بیان اینکه جلوی کار خیلی از نخبگان همدانی در همان مرحله اول گرفته می شود گفت: ما استعدادهای خوبی داریم ولی  مجال ظهور استعدادها را ندادیم و راه تفکر را بستیم و نمی گذاریم افراد بحث و گفتگو کنند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان همدان تاکید کرد: با اطلاع رسانی رویداد استعدادها شناسایی و این آمادگی ایجاد می شود افراد بیایند حرف هایشان را بزنند.

وی با بیان اینکه لازم است اصحاب رسانه هم یک کرسی تخصصی در رویداد داشته باشند گفت: رسانه داور عمومی است که نتایج را در معرض قضاوت عمومی مردم می گذارد.

حجت الاسلام نظیری خاطر نشان کرد: رسانه در بارور کردن فضای رویداد نقش موثری دارد چون دیگر مردم داوری می کنند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=83309
  • دیدگاه‌ها برای رویداد پیشگام، قدمی موثر جهت معرفی استعدادهای نخبگان همدانی بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.