• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
1
مدیر کل بانوان استانداری همدان خبر داد:

رونمایی از دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت

  • کد خبر : 214774
  • 02 اردیبهشت 1403 - 8:42
رونمایی از دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت
مدیرکل بانوان استانداری همدان گفت: جایزه ملی جوانی جمعیت، بعنوان نخستین رویداد علمی، فرهنگی و اجتماعی ملی در حوزه جمعیت کشور شناخته می‌شود.

فاطمه ستاری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی«عصر همدان»؛ با اشاره به ۳۱ اردیبهشت‌ماه هر سال که مصادف است با روز جمعیت، اظهار کرد: در این روز سیاست‌های کلی حوزه جمعیت از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ می‌شود.

وی با بیان اینکه مسئله جمعیت از جمله مسائل مهم و راهبردی است که با اولویت و فوریت در دستور کار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته، عنوان کرد: به جهت تسریع در تحقق سیاست‌های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری، قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت تصویب و ابلاغ گردید.

مدیرکل بانوان استانداری همدان خاطرنشان کرد: جایزه ملی جوانی جمعیت، بعنوان نخستین رویداد علمی، فرهنگی و اجتماعی ملی در حوزه جمعیت کشور شناخته می‌شود.

ستاری تصریح کرد: این رویداد برابر اجرای اصل ۱۲۳ قانون اساسی جمهوری اسلامی، به پیوست قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت با هدفپایش و ارزیابی عملکرد و خروجی مراجع مرتبط با قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به منظور انتخاب برترین‌ها انجام می‌گیرد.

وی منظور از انجام این رویداد را تحقق سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه خانواده و جوانی جمعیت بوده، فرهنگ‌سازی در راستای افزایش رشد جمعیت، ایجاد انگیزه روحیه و ارج نهادن به زحمات مراجع و دستگاه‌های مرتبط، ایجاد بانک اطلاعاتی از عملکرد و خروجی‌ها خواند.

مدیرکل بانوان استانداری همدان با تاکید بر چشم‌انداز این برنامه در حوزه جوانی جمعیت قصد دارد به رویدادی با مختصات الگویی برای اجرای اقدامات قانونی در حوزه افزایش و جوانی جمعیت شده، ابراز کرد: همچنین، این رویداد با هدف افزایش کمی و کیفی اقدامات فرهنگ و اجتماعی رخدادی مبتنی بر فرهنگ و و هنر غنی اسلامی_ ایرانی در حوزه جوانی جمعیت بوده است.

ستاری با اشاره به ارزش‌های اخلاقی و علمی در این رویداد مبتی بر تدابیر و فرمایشات مقام معظم رهبری، افزود: همچنین در این رویداد، فارغ از تعداد نام و مخاطب عمل نموده و معیارهای علمی، فرهنگی، هنری، محتوایی و مدیریتی را ملاک اولویت انتخاب‌ها قرار دهد.

وی از چشم ‌انداز دیگر این رویداد، به بهره‌مندی از رهنمودها و پیشنهادهای کارشناسی هنرمندان صاحب نظران و نهادهای تخصص در حیطه فرهنگ و هنر زمینه لازم، برای بهبود مستمر خود رویداد دانست.

مدیرکل بانوان استانداری همدان همچنین افزود: شرکت حداکثری و ایجاد انگیزه برای ورود بخش خصوصی به اجرای قانون، از ارزش‌های حاکم این رویداد است.

ستاری با اشاره به دستاوردهای این رویداد، عنوان کرد: ایجاد تغییر ملموس در رویداد حیاتی جمعیتی شامل ازدواج، موالید، طلاق و مرگ و میر در راستای جوانی جمعیت یکی از دستاوردهای این رویداد است.

وی همچنین افزود: فرهنگ‌سازی در فضای عمومی، ایجاد روحیه کار جمعی، ایجاد انگیزه و شوق در حوزه‌های مختلف، ایجاد انگیزه و شوق آفرینشگری فرهنگی و هنری در خصوص ترویج فرهنگ ازدواج و فرزندآوری، معرفی و ارتقاء حداکثری شناخت آحاد مردم و مسیولان از قانون جوانی جمعیت از دیگر دستاوردهای این رویداد می‌باشد.

انتهای خبر/ سا

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=214774
  • دیدگاه‌ها برای رونمایی از دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.