• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
2

روزه‌داری از نظر پزشکان عاملی برای از بین بردن بیماری‌هاست

  • کد خبر : 60716
  • 30 فروردین 1399 - 9:59
روزه‌داری از نظر پزشکان عاملی برای از بین بردن بیماری‌هاست

حجت الاسلام علی سیاح گفت: اگر بگوییم روزه‌داری باعث ابتلا به ویروس کرونا می شود، یک طرز تفکر اشتباه است و پزشکان دنیا می‌گویند روزه‌داری عاملی برای از بین بردن بسیاری از بیماری‌هاست، بنابراین مردم با درخانه ماندن، به عبادت و روزه‌داری خود بپردازند. کارشناس امور دینی در گفتگو با خبرنگار عصر همدان؛ با اشاره […]

حجت الاسلام علی سیاح گفت: اگر بگوییم روزه‌داری باعث ابتلا به ویروس کرونا می شود، یک طرز تفکر اشتباه است و پزشکان دنیا می‌گویند روزه‌داری عاملی برای از بین بردن بسیاری از بیماری‌هاست، بنابراین مردم با درخانه ماندن، به عبادت و روزه‌داری خود بپردازند.
کارشناس امور دینی در گفتگو با خبرنگار عصر همدان؛ با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و ایام روزه‌داری، اظهار کرد: گرفتن روزه در ایام ماه مبارک رمضان یک امر الهی است و در آیاتی از سوره بقره نیز به آن اشاره شده است.
وی با بیان اینکه روزه‌داری در قبل از اسلام هم مورد تأکید بوده، گفت: البته کیفیت گرفتن روزه در قبل و بعداز اسلام متفاوت بوده است.
حجت الاسلام سیاح با اشاره به شرایط شیوع کرونا در کشور، خاطرنشان کرد: ممکن است برخی به دنبال تضعیف جایگاه روزه‌داری در ایام مبارک رمضان شوند و اینکه بگوییم روزه داری باعث ضعیف شدن افراد و در نتیجه ابتلا فرد به ویروس می شود، یک شبه است چرا که تحقیقی روی آن صورت نگرفته؛ کما اینکه پزشکان دنیا می‌گویند روزه‌داری عاملی برای از بین بردن بسیاری از بیماری‌هاست.
وی با بیان اینکه کرونا به وسیله روزه گرفتن پدید نمی آید، افزود: بله کرونا ویروسی است که تمام دنیا با آن دست و پنجه نرم می‌کنند اما انتشار آن از طریق ارتباط مردمی است.
کارشناس امور دینی با اشاره به تعطیلی مساجد به دلیل وجود  ویروس کرونا، گفت: با تعطیلی این اماکن مذهبی مردم در خانه هستند و نه تنها روزه داری ضرری ندارد بلکه برای آنان مفید است.
وی با بیان اینکه در این شرایط بحرانی، تقریبا” همه مردم دنیا به سمت خدا روی آورده اند، افزود: اگر بگوییم روزه‌داری عامل انتشار ویروس کرونا خواهد شد، یک طرز تفکر اشتباه است.
سیاح با بیان اینکه امروز ویروس کرونا عاملی شده که بیشتر به خدا نزدیک شد و به دعا و مناجات روی آورد، تصریح کرد: ما روحانیون نیز قصد داریم با ایجاد منبرها درفضای مجازی، آداب روزه داری، مسائل شرعی، احادیث و روایات را برای مردم بیان کنیم.
وی با بیان اینکه مباحث علم و دین تقابلی با هم ندارد بلکه در کنار هم هستند، گفت: وقتی دین می‌گوید «کلما حکم به العقل حکم به الشرع» یعنی عقل حکم می‌کند که ویروس کرونا عامل خطرناک و مرگ و میر است، دین هم به آن فتوا می‌دهد و در این زمینه مراجع بزرگ و رهبر انقلاب بیان کردند که هرچه پزشکان می‌گویند باید عمل شود و به همین دلیل مساجد و اماکن مذهبی هم به تشخیص آنان تعطیل شد و در عین حال نباید با وجود این ویروس مسائل دینی، نماز، روزه داری و دعاها تعطیل شود.
امام جمعه موقت اسدآباد با تأکید بر اینکه امروز دین و علم پزشکی تقویت کننده هم هستند، افزود: پزشک کار و تشخیص خود را دارد و در کنار آن علما، مردم دست به دعا برای دفع بلا شده اند و این نشان می‌دهد که علم و دین تقابل با هم نیستند، بلکه در کنار هم هستند.
انتهای پیام/ن
لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=60716
  • دیدگاه‌ها برای روزه‌داری از نظر پزشکان عاملی برای از بین بردن بیماری‌هاست بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.