• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
2
نماینده ولی فقیه در استان همدان:

روحانیت اصیل هیچگاه مسائل اسلام و منافع مردم را مورد معامله قرار نداده است

  • کد خبر : 194084
  • 28 مرداد 1402 - 14:06
روحانیت اصیل هیچگاه مسائل اسلام و منافع مردم را مورد معامله قرار نداده است
نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه استان همدان بیش از ۱۰۰ شهید روحانی به ایران اسلامی تقدیم کرده است گفت: این تعداد شهید در هیچ کجا نیست و نشان می‌دهد که روحانیت اصیل هیچگاه مسائل اسلام و منافع مردم را مورد معامله قرار نداده و با جان و دل از اسلام دفاع کرده است.

به گزارش عصر همدان صبح امروز یادواره شهدای روحانیت استان همدان با حضور مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان در این مراسم با اشاره به برگزاری کنگره هشت هزار شهید استان گفت: شاهد اتفاقات خوبی هستیم و کنگره دارای ویژگی منحصر به فرد ی است که علاوه بر محرومیت زدایی، به برگزاری یادواره‌‌های شهیدان می‌پردازد.

آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی با بیان اینکه اگر مطالعه‌ کوتاهی در تاریخ داشته باشیم میبینیم که بعد از غیبت صغری هرکجا که تشیع دچار شبهات شده است، روحانیت برای یافتن جواب عقلانی ورود پیدا کردند افزود: وقتی در قرن پنجم حوزه علمیه بغداد مورد تعرض قرار گرفت و آتش گرفت روحانیت بودند که با مجاهدت خود از معارف نگهداری کردند.

امام جمعه همدان ادامه داد: در قرن هفتم که مغول‌ها حمله کردند به کشور و نزدیک بود تشیع در اضمحلال قرار گیرد علمای بزرگ و اصیل شیعه بودند که مقاومت کردند تا دین و کشور حفظ شود.

وی با اشاره به دوران مشروطیت گفت: کسانی که در این دوران تلاش کردند و جان خود را فدا کردند تا معارف عظیم دچار تحریف نشوند علما و روحانیت بودند.

آیت الله شعبانی موثقی خاطر نشان کرد: کسانی که اوایل نهضت امام بزرگوار احساس کردند باید تبلیغ کنند و هرکجا لازم است فریاد بزنند و هستی خود را فدا کنند روحانیت معظم بودند و همیشه در  صف اول مجاهدت‌ها ایستادند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با تاکید بر حضور چشمگیر روحانیت و علما در دوران دفاع مقدس افزود: استان همدان بالغ بر ۱۰۰ شهید روحانی تقدیم به وطن کرده است که این آمار بسیار برجسته است.

وی ادامه داد: شاید همدان در دوران دفاع مقدس در مجموع ۶۰۰ طلبه داشته است اما از همین تعداد ۱۰۰ نفر شهید شدند که اگر نسبت سنجی داشته باشیم این تعداد شهید در هیچ کجا نیست.

امام جمعه همدان در پایان با بیان اینکه روحانیت اصیل همیشه نسبت به ادعاهایی که دارد با صداقت برخورد کرده است عنوان کرد: روحانیت اصیل هیچگاه مسائل اسلام و منافع مردم را مورد معامله قرار نداده و از اسلام واقعا دفاع کرده است.

انتهای پیام/سع

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=194084
  • دیدگاه‌ها برای روحانیت اصیل هیچگاه مسائل اسلام و منافع مردم را مورد معامله قرار نداده است بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.