• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
4

روایتگری کنید قبل از آن که دشمن روایت کند/با ترسیم خوبی های اسدآباد، گرفتاری اسدآبادهراسی را کم کنید

  • کد خبر : 157732
  • 17 تیر 1401 - 18:57
روایتگری کنید قبل از آن که دشمن روایت کند/با ترسیم خوبی های اسدآباد، گرفتاری اسدآبادهراسی را کم کنید

حسین ربیعی با بیان اینکه در جهاد تبیین روایتگری مهم است و باید با روایتگری درست نگذاریم دشمن روایتگری کند، گفت: اسدآباد همیشه در میزبانی اربعین شایسته ورود کرده و در آستانه این ایام می طلبد با پویشهای مردمی اسدآباده‍راسی را از دیار دور کنیم. به گزارش عصرهمدان؛ حسین ربیعی، کارشناس رسانه و فضای مجازی […]

حسین ربیعی با بیان اینکه در جهاد تبیین روایتگری مهم است و باید با روایتگری درست نگذاریم دشمن روایتگری کند، گفت: اسدآباد همیشه در میزبانی اربعین شایسته ورود کرده و در آستانه این ایام می طلبد با پویشهای مردمی اسدآباده‍راسی را از دیار دور کنیم.

به گزارش عصرهمدان؛ حسین ربیعی، کارشناس رسانه و فضای مجازی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفنه ۱۷ تیرماه در شهر اسدآباد در حوزه اهمیت فضای مجازی در جنگ شناختی، اظهار کرد: در سال ۲۰۲۰ پنج حوزه جنگی با دشمن و آمریکا در زمینه زمین، دریا، هوا، فضا و سایبری تعریف شده که البته جنگ شناختی هم به آن اضافه شده و در این اتاق جنگ پیامها در زمینه های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و حتی نظامی طراحی واثرگذاری شده است.

لزوم تقویت وفاق و همدلی و ایجاد نشاط و امید در جامعه

وی بااشاره به سخنان رهبر انقلاب بااین عنوان که “گاهی انسان تنازع هایی را مشاهده میکند، بین آحاد ملت و یا بین بعضی مسئولان با یکدیگر و یا بین مسئولان با آحاد ملت، که غالبا پوچ و برخاسته از تخیلات و توهمان و برخی هم بی تقوایی است”، گفت: در جنگ شناختی اگر می خواهیم پیروز شویم، باید مؤلفه های قدرت ملی را تقویت کرد که آن وفاق و همدلی و ایجاد نشاط و امید است.

رها کردن حجاب یعنی اعتقادات به لرزه درآمده

کارشناس فضای مجازی با بیان اینکه در حوزه های سیاسی اجتماعی فرهنگی اقتصادی و حتی نظامی مهمات که در جنگ استفاده می شد، خبر و تنظیم گزارش یک فیلم از جنگ است که دشمن به دنبال آن است که تمام افکار مردم را هک کند، گفت: چند روز دیگر با آغاز ماه محرم خواهید دید که فرد با لباس مشکی در مراسمات دیده می شود اما عکس فلان بازیگر خارجی روی تیشرت آن هک شده این مصداقی از عصر جهش یافته که باور و اعتقادات مردم را تغییر داده است. امروز هم اگر می بینیم خواهر و یا برادر ما زمینه عفاف و حجاب را رها کرده یعنی اعتقادات و آن به لرزه در آمده است.

شش نکته از آیات سوره حجرات که مصداق جنگ شناختی است

وی بااشاره به سوره حجرات و که مصداق جنگ شناختی است، گفت: شش نکته از آیه های سوره حجرات که جهش های توسعه یافته دشمن را بررسی و تأکید می کند که از رهبری پیشی نگیرید، صدایتان بالاتر از صدای رهبری نباشد، اگر فاسقی برایتان خبرآورد، تحقیق کنید، اگر نزاع بین مؤمنین شد، به سمت صلح و آشتی حرکت کنید، همدیگر را مسخره نکنید، از گمان زیاد خودداری کنید

روایتگری کنید تا منافقین روایت نکنند

ربیعی بااشاره به فرمان رهبر انقلاب در حوزه جهاد تبیین، گفت: بدون تردید در جهاد تبیین روایگری مهم است و باید با روایتگری درست موجب خنثی سازی روایتگری دشمن و منافقین شد، چنانچه روایتگری جنایات منافق و دشمن صورت نگیرد، جای جلاد و شهید را تغییر می‌دهند.

وی تصریح کرد: در جنگ شناختی، دشمن در بسیاری از مسائل از جمله ذوق و سلیقه و حتی مزاج شما برنامه ریزی و آن را در فضای مجازی مورد هدف قرار داده است.

اسدآباد در استقبال از زائران حسینی شایسته ورود کرده

کارشناس فضای مجازی با بیان اینکه دشمن با القا ناکارآمدی نظام به دنبال ناامید کردن مردم از نظام است، گفت: برای پیروزی در جنگ شناختی باید در حوزه های مختلف امید آفرینی و ایجاد نشاط کرد چرا که اگر امید در جامعه کم شود، با اسیبهای جدی اجتماعی روبرو خواهیم شد.

وی خودکشی، اعتیاد به مواد مخدر و مشروب خمر را از معضلات کاهشی امید دانست و گفت: اسدآباد همیشه در میزبانی اربعین شایسته ورود کرده و در آستانه این ایام می طلبد با پویشهای مردمی اسدآباده‍راسی را از دیار دور کنیم.

راه اندازی پویش مردمی استبال از زائران حسینی

ربیعی بااشاره به ظرفیت اسداباد برای استقبال از زائران حسینی، گفت: یک سوم جمعیت زائر از مسیر اسدآباد به سمت کربلا راهی میشوند که پویش مردمی زائران سیدالشهدا موجب ایجاد نشاط اجتماعی می‌شود. و باید از ظرفیت استفاده کرد.

وی تأکید کرد: علاوه بر مساجد ، باید مدارس نیز در این زمینه ورود کرده و با میزبانی زائران حسینی، ایجاد شور و نشاط کنند.

امامزاده ها را محور کار فرهنگی کنید

کارشناس فضای مجازی بااشاره به پیش رو بودن عید غدیر ، گفت: پویش های مردمی غدیر در بسترهای مجازی هم ایجاد و پر رنگ شود‌.

وی بااشاره به ظرفیت امامزادگان در شهرستان، گفت: به تعبیر رهبر انقلاب این اماکن مذهبی می توانند محور کارهای فرهنگی باشند.

مطالبه گری رسانه ها کمک به مسئولان است

ربیعی بااشاره به پویش اجاره بها مسکن، گفت: برخی افراد خیرخواه که با اخذ اجاره بها کم به خانواده‌ها کمک می‌کنند و باید این گونه افراد تشویق شوند.

وی با تأکید بر اینکه مطالبه گری در فضای مجازی و رسانه‌ها کمک به مسئولان است، گفت: این امر می تواند روحیه امید را در مردم زنده تقویت کرد.

کارشناس فضای مجازی تأکید کرد: با تقویت نقاط مثبت شهرستان در فضای مجازی اسدآباد هراسی را از این دیار دور کنید.

انتهای پیام/ن

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=157732
  • دیدگاه‌ها برای روایتگری کنید قبل از آن که دشمن روایت کند/با ترسیم خوبی های اسدآباد، گرفتاری اسدآبادهراسی را کم کنید بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.