• امروز : سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 7 May - 2024
1

رشد ۱۵ درصدی اختلالات بینایی کودکان بهاری/تقاضای همکاری اهالی روستاها در حفاظت از مراتع و منابع طبیعی

  • کد خبر : 79628
  • 28 مرداد 1399 - 10:45
رشد ۱۵ درصدی اختلالات بینایی کودکان بهاری/تقاضای همکاری اهالی روستاها در حفاظت از مراتع و منابع طبیعی

در نشست دهیاران مرکزی شهرستان بهار با برخی روسای ادارات، رئیس اداره بهزیستی شهرستان بهار از رشد ۱۵ درصدی اختلالات بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ خبر داد و دلیل آن را استفاده بیش از حد از گوشی هوشمند برشمرد. به گزارش عصر همدان ، در نشست دهیاران […]

در نشست دهیاران مرکزی شهرستان بهار با برخی روسای ادارات، رئیس اداره بهزیستی شهرستان بهار از رشد ۱۵ درصدی اختلالات بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ خبر داد و دلیل آن را استفاده بیش از حد از گوشی هوشمند برشمرد.

به گزارش عصر همدان ، در نشست دهیاران مرکزی شهرستان بهار به ریاست بخشدار مرکزی و با حضور ریاست برخی ادارات شهرستان بهار برخی مسائل مهم روستاها مطرح شد.

در این مراسم علی نوروزی رئیس اداره بهزیستی شهرستان بهار به برخی پدیده های نوپدید در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: لزوم حضور کودکان در کلاس های مجازی و در اختیار گرفتن گوشی هوشمند، باعث شده که کودکان در معرض برخی آسیب های فضای مجازی قرار گیرند، که اورژانس اجتماعی شهرستان بهار با حضور در روستاها و برگزاری آموزش برای والدین و خانواده ها می تواند در کم کردن این آسیب ها کمک بسیاری کند.

وی با معرفی سامانه ۱۲۳ به دهیاران افزود: یکی از وظایف اورژانس اجتماعی شناسایی افراد مستعد خودکشی و مشاوره به این افراد است که دهیاری ها می توانند در معرفی این افردا ما را یاری کنند.

نوروزی در ادامه به اجرای طرح غربالگری تنبلی چشم کودکان ۳ تا ۶ سال اشاره کرد و گفت: در سال ۹۸ حدود ده الی ۱۵ درصد کودکان دارای اختلالات بینایی بیشتر از سال قبل بوده که دلیل آن استفاده بی رویه کودکان از گوشی های هوشمند است.

رئیس بهزیستی بهار همچنین به تعداد بالای معلولین در برخی روستاهای شهرستان اشاره کرد و دلیل آن را ازدواج های فامیلی دانست و اذعان داشت: با همکاری آموزش و پرورش کلاسهای آموزشی پیشگیری از معلولیت برای نوجوانان دبیرستانی در روستاها برگزار می شود که تبعات ازدواج فامیلی و لزوم آزمایش ژنتیک در جلوگیری از تولد فرزندان معلول بیان می شود که نیازمند توجه جدی دهیاران به این نکته است.

نوروزی تعداد مهدهای کودک در شهر و روستاهای بهار را بسیار کمتر از سایر شهرستان ها برشمرد و از همکاری بهزیستی شهرستان برای اعطای مجوز مهدکودک با شرایط مقرر خبر داد.

در ادامه جلسه مرتضی قاسمی کارشناس اداره منابع طبیعی شهرستان به بیان عملکرد اداره منابع طبیعی در روستاها پرداخت و اظهار داشت: امسال چهار مورد آتش سوزی در مراتع و روستاها داشتیم که با همکاری اهالی روستا آتش مهار شده است.

قاسمی تقاضای همکاری اهالی روستا در حفاظت از مراتع و منابع طبیعی را داشت و گفت: ایجاد جاده ماشین رو در مناطق کوهستانی توسط اهالی، آتش سوزی مراتع، از بین رفتن گیاهان دارویی در مراتع توسط گردشگران و ریختن زباله در اطراف روستاها از مهمترین مشکلات ماست و دهیاران خود باید در رفع این مشکل به ما کمک دهند.

در ادامه، محمد رضا شفیعی بخشدار مرکزی بهار به بیان اهمیت اورژانس اجتماعی و همکاری دهیاران با بهزیستی بهار پرداخت و همچنین بر حفظ منابع طبیعی توسط خود روستائیان تاکید کرد.

انتهای پیام/ک

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=79628
  • دیدگاه‌ها برای رشد ۱۵ درصدی اختلالات بینایی کودکان بهاری/تقاضای همکاری اهالی روستاها در حفاظت از مراتع و منابع طبیعی بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.