• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
2

رشد سرانه فضای تنها کتابخانه شهر اسدآباد افزایش یافت

  • کد خبر : 32347
  • 26 آبان 1398 - 12:37
رشد سرانه فضای تنها کتابخانه شهر اسدآباد افزایش یافت

بعداز گذشت ۵ دهه از انقلاب اسلامی فضای تنها کتابخانه عمومی شهر اسدآباد بعداز سالها رنگ و رویی دیگر به خود گرفت و به لحاظ سرانه فضای عمومی رشد داشت. به گزارش عصر همدان؛ اسدآباد، دیار یکی از شخصیت‌های بزرگ جهان اسلام به نام “سیدجمال‌‌الدین اسدآبادی” و شهر بسیاری از فرهیختگان و نویسندگان بزرگ است […]

بعداز گذشت ۵ دهه از انقلاب اسلامی فضای تنها کتابخانه عمومی شهر اسدآباد بعداز سالها رنگ و رویی دیگر به خود گرفت و به لحاظ سرانه فضای عمومی رشد داشت.

به گزارش عصر همدان؛ اسدآباد، دیار یکی از شخصیت‌های بزرگ جهان اسلام به نام “سیدجمال‌‌الدین اسدآبادی” و شهر بسیاری از فرهیختگان و نویسندگان بزرگ است و علی رغم وجود مراکز دانشگاهی و علمی از وجود مکان‌های فرهنگی عمومی بی‌بهره مانده بود که با اقدام پسندیده اعضای شورا و شهردار وقت قدیمی‌ترین کتابخانه‌های عمومی آن توسعه یافت.

اگرچه پروژه توسعه این مکان عمومی نیز سالها به طول انجامید اما بنا به گفته مسئولان این کتابخانه مدتی است که ازاین فضا استفاده می‌شود، البته به صورت نمادین افتتاح نشده و با استاندارد دسازی فضای اولیه این کتابخانه به بهره برادری خواهد رسید.

در این زمینه مدیر اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان اسدآباد در گفتگو با خبرنگار عصر همدان، با بیان اینکه کتابخانه شهید رجایی در سال۵۱ تاسیس شده است، اظهار کرد: زیر بنای کتابخانه شهید رجایی با احتساب طرح توسعه ۶۷۰ متر مربع است که در حال حاضر در این کتابخانه ۲۱ هزار نسخه کتاب موجود است.

مهدی مرادیان‌تمجید افزود: میزان سرانه فضا در شهر اسدآباد به ازای هر صد نفر یک متر و ۲۰ سانت و در سطح شهرستان یک متر و ۵۰ سانت است.

وی ارائه خدمات امانت کتاب، جستجوی منابع کتابخانه، استفاده رایگان از پایگاه اطلاعاتی نورمگز، انجام برنامه های فرهنگی از جمله نشست های کتابخوان، کارگاه های آموزشی، مسابقات کتابخوانی، کاردستی، قصه گویی، نقد کتاب، جمع خوانی کتاب و غیره را از جمله برنامه های این کتابخانه در هفته کتاب بود.

مدیر اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان اسدآباد با بیان اینکه کتابخانه های شهرستان سه هزار و ۷۸۰ نفر عضو هستند، افزود: از این تعداد دو هزار نفر در کتابخانه شهیدرجایی عضو فعال هستند که از کتابخانه استفاده می کنند.

وی با بیان اینکه ساخت طرح توسعه کتابخانه شهید رجایی به اتمام رسیده است، تصریح کرد: این پروژه توسعه ای دارای دو سالن مطالعه اختصاصی ویژه برادران و خواهران است که هم اکنون خدماتی در آن ارائه می شود.

مرادیان‌تمجید گفت: در حال حاضر ساختمان قدیم کتابخانه در دست استاندارد سازی و بهسازی جهت الحاق و هماهنگی خدمات با طرح توسعه است که پس از تکمیل به افتتاح خواهد رسید.

وی یاداور شد: کتابخانه شهید رجایی اسدآباد دارای ۵ نفر نیرو در پست های مختلف است.

مدیر اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان اسدآباد با بیان اینکه حدود دو هزار و ۵۰۰ نسخه کتاب مرجع در کتابخانه شهید رجایی موجود است، خاطرنشان کرد: ادبیات، دین و علوم اجتماعی و تاریخ بیشترین موضوعات کتابهایی است که در این کتابخانه موجود است.

وی با بیان اینکه بیشترین منابعی که به امانت می شود، موضوعات ادبیات دین و کتابهای کودکان است، افزود: سنجش میزان مطالعه بصورت کشوری است و ما آمار شهرستانی نداریم.

مرادیان‌تمجید خاطرنشان کرد: در هفته کتاب بیش از ۱۲۰ برنامه در سطح کتابخانه های عمومی شهرستان برگزار شد.

انتهای پیام/ن

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=32347
  • دیدگاه‌ها برای رشد سرانه فضای تنها کتابخانه شهر اسدآباد افزایش یافت بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.