• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
2

راه مقابله با تسخیر ذهن، تقویت ذهن است

  • کد خبر : 179146
  • 11 اسفند 1401 - 11:06
راه مقابله با تسخیر ذهن، تقویت ذهن است

کارگاه آموزشی سواد رسانه در مدرسه علمیه صدیقه کبری سلام الله علیها شهرستان بهار و باسخنرانی مسئول فضای مجازی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان برگزار شد. به گزارش عصرهمدان؛ کارگاه آموزشی سواد رسانه با موضوع “زن، خانواده و فضای مجازی” باحضور طلاب و مبلغین حوزه علمیه صدیقه کبری سلام الله علیها برگزار و اهمیت فضای مجازی […]

کارگاه آموزشی سواد رسانه در مدرسه علمیه صدیقه کبری سلام الله علیها شهرستان بهار و باسخنرانی مسئول فضای مجازی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان برگزار شد.

به گزارش عصرهمدان؛ کارگاه آموزشی سواد رسانه با موضوع “زن، خانواده و فضای مجازی” باحضور طلاب و مبلغین حوزه علمیه صدیقه کبری سلام الله علیها برگزار و اهمیت فضای مجازی در عصر کنونی تبیین شد.

حسین ربیعی، مسئول فضای مجازی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با تاکید بر اینکه رویکرد دشمن از دهه هشتاد به بعد مربوط به عرصه شناختی و جنگ هوشمند و ترکیبی است، گفت: دشمن با استفاده از ابزار رسانه جنگ ترکیبی که یک بخشی از آن شناختی است در تسخیر اذهان بویژه در جوانان و نوجوانان که اکثرا نسبت به جهان بینی درک صحیحی ندارند نقش داشته و با ایجاد شبهه آنها را از رسیدن به واقعیت دور می سازد.

ربیعی تصریح کرد: فضای مجازی یک فضای حقیقی است که امروزه بسیاری در این فضا کسب و کار می کنند و افراد در هر شبانه روز بیش از ۶ ساعت از وقت خود را در این فضا سپری می‌کنند و این به خاطر تنوع، جذابیت، دسترسی آسان و سرعت این فضا است که به نوعی هم تهدید و هم فرصت است.

وی اضافه کرد: اعتیاد و تسخیر اذهان از پیامدهای فضای مجازی است لذا ذهن انسان یک فضای مخفی دارد و با مواجهه با تنوع و جذابیت بسیاری از محتواهای ریز و درشت وارد ذهن شده و بدون داشتن مطالعه و شناخت و نیز درک صحیح، توانایی پردازش واقعیت با مشکل مواجه شده و نمی تواند تصمیم خوبی بگیرد و در فضای مجازی گذر زمان بی معناست و به محض ورود در این فضا ساعت ها در این فضا سیر می کند بدون اینکه متوجه وقت شود فلذا بزرگترین چالش در این فضا بصری است.

مسئول فضای مجازی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان در پایان تاکید کرد: راه مقابله با تسخیر ذهن، تقویت ذهن است که با یاد خدا، تلاوت قرآن و با مطالعات روزانه و بالا بردن اطلاعات امکان پذیر است.

انتهای پیام/ق

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=179146
  • دیدگاه‌ها برای راه مقابله با تسخیر ذهن، تقویت ذهن است بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.