• امروز : سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 7 May - 2024
2

راه‌اندازی گرمخانه اسدآباد در آرامستان!/تکریم بی‌خانمان‌ها؟!

  • کد خبر : 101273
  • 07 بهمن 1399 - 8:54
راه‌اندازی گرمخانه اسدآباد در آرامستان!/تکریم بی‌خانمان‌ها؟!

روز گذشته، در یکی از رسانه‌ها خبری مبنی بر راه‌اندازی نخستین گرمخانه شهر اسدآباد منتشر شد که ایجاد این مکان برای افراد بی‌خانمان در نوع خود کار خداپسندانه‌ای است اما انتخاب محل آن کمی منصفانه نیست و جای سؤال دارد! به گزارش عصر همدان، سعید کتابی، سرپرست فرمانداری اسدآباد دیروز در بازدیدی از گرمخانه این […]

روز گذشته، در یکی از رسانه‌ها خبری مبنی بر راه‌اندازی نخستین گرمخانه شهر اسدآباد منتشر شد که ایجاد این مکان برای افراد بی‌خانمان در نوع خود کار خداپسندانه‌ای است اما انتخاب محل آن کمی منصفانه نیست و جای سؤال دارد!

به گزارش عصر همدان، سعید کتابی، سرپرست فرمانداری اسدآباد دیروز در بازدیدی از گرمخانه این شهر، به راه‌اندازی این گرمخانه با پیگیری‌های شهرداری و هماهنگی دادستانی و فرماندهی انتظامی گرمخانه شهر اسدآباد توسط شهرداری این شهر خبر داده است.

وی با اشاره به ایجاد امکانات گرمایشی در گرمخانه در محل اداری بهشت زهرا(س) با ظرفیت پذیرش ۲۰ نفر از پذیرایی شام و صبحانه رایگان برای کارتن‌خواب‌ها و بی‌خانمان‌ها خبر داد.

سرپرست فرمانداری این شهرستان همچنین به راه اندازی سامانه مدیریت شهری ۱۳۷ متعلق به شهرداری تا پایان این هفته اشاره کرده و و گفته که در صورت مشاهده هر شخص کارتن خواب و یا بی خانمان می توانند برای کمک به این افراد و اسکان آن ها با شماره تلفن ۱۲۵ آتش نشانی و از هفته آینده هم با شماره ۱۳۷ تماس بگیرند و موارد را به شهرداری اطلاع دهند.

ایجاد گرمخانه یکی از وظایف شهرداری است که این سازمان در اسدآباد با ایجاد آن در نوع خود کار پسندیده ای را انجام داده اما آیا انتخاب محل بهشت زهرا برای راه اندازی چنین گرمخانه ای منصفانه و قابل انتظار است؟

سیدعلی موسوی، رئیس شورای اسلامی شهر اسدآباد در گفتگو با خبرنگار عصر همدان، با بیان اینکه برنامه ما برای ایجاد گرمخانه این بود که یکی از مدارس حاشیه شهر که بلااستفاده است، در نظر بگیریم، اظهار کرد: انتخاب محل این گرمخانه در بهشت زهرا نظر شهردار بوده و اتاقی که در نظر گرفته شده، ظرفیت ۱۴ نفر را دارد.

وی با بیان اینکه گرمخانه فقط برای آقایان بی‌خانمان تعبیه شده، افزود: برخی از اعضای شورا موافق ایجاد این گرمخانه در محل بهشت زهرا نبودند که شهرداری هم به صورت موقت این محل را در نظر گرفته است.

رئیس شورای اسلامی شهر اسدآباد در پاسخ به این سؤال که وقتی سریداری بهشت زهرا را برای گرمخانه بی خانمانان در نظرگرفته شده، آیا نگهبان و سریداری محلی برای اقامت نمی خواهد؟ گفت: البته بنده داخل محل گرمخانه نرفته ام و آقای شهردار بیشتر از جزئیات آن خبر دارد و از وی بپرسید؟

وی در پاسخ به این سؤال که آیا محل بهشت زهرا که برای بی خانمانان در نظر گرفته شده، منصفانه است، آیا مردم رضایت دارند؟، گفت: این گرمخانه به صورت موقت است که بی خانمان ها نمیرند و قطعا” به لحاظ رضایتمندی جای خوبی نیست و درست است که بی خانمان هستند اما انسان هستند و باید تکریم شوند، البته این پیشنهاد شهردار بوده است.

انتهای پیام/ن

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=101273
  • دیدگاه‌ها برای راه‌اندازی گرمخانه اسدآباد در آرامستان!/تکریم بی‌خانمان‌ها؟! بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.