• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
2

راهپیمایی ۲۲ بهمن مایه امید دوست‌داران انقلاب و ناامیدی دشمنان/ اقتصاد و مسکن مردم هم مانند استقلال و آزادی باید درست شود

  • کد خبر : 177618
  • 21 بهمن 1401 - 17:09
راهپیمایی ۲۲ بهمن مایه امید دوست‌داران انقلاب و ناامیدی دشمنان/ اقتصاد و مسکن مردم هم مانند استقلال و آزادی باید درست شود

شماری از ائمه جمعه استان همدان گفتند: در هر جا که از اصول خود فاصله گرفتیم و تفکرات لیبرالی حاکم شد، با مشکل روبرو شدیم، همانند عرصه اقتصاد و معیشت. استقلال و آزادی سر جای خود مهم است، اما همانطور که حضرت امام(ره) فرمودند اقتصاد و مسکن مردم هم باید درست شود. به گزارش عصرهمدان؛ […]

شماری از ائمه جمعه استان همدان گفتند: در هر جا که از اصول خود فاصله گرفتیم و تفکرات لیبرالی حاکم شد، با مشکل روبرو شدیم، همانند عرصه اقتصاد و معیشت. استقلال و آزادی سر جای خود مهم است، اما همانطور که حضرت امام(ره) فرمودند اقتصاد و مسکن مردم هم باید درست شود.

به گزارش عصرهمدان؛ نماز عبادی سیاسی جمعه ظهر امروز در میعادگاه های نماز جمعه سراسر استان همدان اقامه شد.

همدان

آیت الله حبیب الله شعبانی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان در خطبه‌های نمازجمعه این هفته اظهار کرد: تقوای سیاسی امروز، محافظت از انقلاب اسلامی و ارزش‌هایی است که هزاران نفر به خاطر آن به شهادت رسیدند.

وی افزود: رژیم پهلوی و استکبار به دنبال حذف اسلام و ترویج تفکر ما نمی‌توانیم در جامعه بودند.

آیت الله شعبانی ادامه داد: امروز به برکت انقلاب اسلامی مردم ما دارای اعتماد به نفس هستند و به ما می‌توانیم باور دارند.

امام جمعه همدان تاکید کرد: اگر امروز در عرصه‌های مختلف رشده کرده‌ایم و جهانیان بر این رشد ما تأکید دارند، همه مرهون جوانان این آب و خاک و انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه حضرت امام خمینی(ره) به مردم ایران اعتماد به نفس دادند، گفت: موفقیت جمهوری اسلامی، یعنی موففیت دانشمندان، دانشگاهیان و جوانان این کشور و به طور کلی موفقیت مردم و مسئولان.

نماینده ولی فقیه در استان همدان ادامه داد: کدام تحلیل‌گر سیاسی می‌تواند امروز ادعا کند که جمهوری اسلامی وابسته یه یک کشور دیگر است، البته بنا بر مصالح خودمان با کشورهای دیگر در تعامل هستیم.

وی اضافه کرد: اگر با بعضی کشورها هم تعامل نداریم، به این علت است که آن‌ها خودشان را دست برتر می‌دانند و ما حاضر به ذلت نیستیم.

آیت الله شعبانی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران، مظهر حاکمیت اراده مردم است، تصریح کرد: اگر دوره پهلوی فساد نبود و وضعیت بهتر بود، چرا هزاران نفر از جوان این کشور حاضر شدند با شاه مبارزه کنند و شهید شدند.

امام جمعه همدان افزود: حتی سازمان مجاهدین که امروز با پهلوی پیوند خورده است در آن دروان به صورت مسلحانه علیه شاه می‌جنگید .

وی با این پرسش که کدام گروه مردمی در دروان پهلوی از شاه حمایت کرده است، گفت: رسانه‌های دشمن کاری جز فریب ندارند و لذا باید تاریخ را به درستی مطالعه کرد.

آیت الله شعبانی اضافه کرد: در طول ۴۴ سال گذشته آنجا که انقلابی عمل کردیم و انقلابی ماندیم و جهادی وارد میدان شدیم، رشد کردیم.

امام جمعه همدان تاکید کرد: در هر جا که از اصول خود فاصله گرفتیم و تفکرات لیبرالی حاکم شد، با مشکل روبرو شدیم، همانند عرصه اقتصاد و معیشت. استقلال و آزادی سر جای خود مهم است، اما همانطور که حضرت امام(ره) فرمودند اقتصاد و مسکن مردم هم باید درست شود.

وی با تاکید به این نکته که تقوای مسئولینی که میز آنها حاصل خون ۳۰۰ هزار شهید است، این است که انقلابی عمل کنند، تصریح کرد: چرا رسانه‌های دشمن از عفو رهبر معظم انقلاب ناراحت هستند؟ مگر آنها خود را طرفدار مردم ایران معرفی نمی‌کردند؟

آیت الله شعبانی گفت: دشمن می‌خواهد فرزندان این کشور در زندان باشند تا آنها کاسبی کنند اما ما می‌خواهیم آنها به زندگی برگردند.

امام جمعه همدان اظهار کرد: کسی که لیدر بوده و قتل و جنایت انجام داده حسابش جداست، اما کسی که تحت جو رسانه‌ای دشمن قرار گرفته فرزند ماست و رهبری همانند یک پدر که فرزند خود را می‌بخشد این عفو را اعلام کردند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان عنوان کرد: از تلاش دولت در این مدت و افتتاح و احیای پروژه‌های مختلف تشکر می‌کنیم و امیدواریم در مسایل اقتصادی و معیشت نیز همه تلاش خود را به کار گیرد تا شاهد نتایج مثمر ثمری و رفع مشکلات مردم باشیم.

وی تاکید کرد: با مردم سوریه و ترکیه ابزار همدردی می‌کنیم.

آیت الله شعبانی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ان‌شا‌ءالله ۲۲ بهمن را به روز وحدت ملی تبدیل خواهیم کرد و همه مردم با وجود اختلاف سلیقه حضوری با شکوه خواهند داشت. با حضور خود در راهپیمایی فردا به مسئولان اعلام خواهیم کرد که ما در صحنه حضور داریم و لازم است تا مسئولان نیز از حضور و هوشیاری مردم عقب نمانند.

نهاوند

حجت الاسلام والمسلمین عباسعلی مغیثی امام جمعه نهاوند در خطبه های این هفته نماز جمعه گفت: ۲۲ بهمن روز بروز حاکمیت ولایت وفقیه مانند غدیر خم است و روز وحدت و بصیرت مردم ایران اسلامی است.

وی اظهار داشت: دشمنان در طول این سال ها هرکاری خواستند کردند ولی دیدند مردم دست از ولایت نمی‌کشند.

امام جمعه نهاوند افزود: جشن های سالگرد پیروزی انقلاب مانند خود انقلاب پدیده نوظهور و بی نظیری است و در این ایام هم جشن ها و برنامه های متنوعی برگزار شد.

وی ادامه داد: راهپیمایی ۲۲ بهمن هرساله با حضور پرشور‌ مردم مایه یاس دشمنان و مایه امید دوستداران انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام مغیثی گفت: دشمنان از حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن هراس دارند و این حضور نشان دهنده وحدت و انسجام مردم است.

امام جمعه نهاوند افزود: پیام راهپیمایی ۲۲ بهمن وحدت و مقاومت در برابر تهدیدات و دشمنان است‌ و مردم فردا بازهم حماسه ای دیگر خلق می‌کنند.

وی اظهار داشت: در زمان قبل از انقلاب کشور به صورت کامل در اختیار آمریکایی ها و کاملاًًً وابسته به آنها و صهیونیست‌ها بود ولی بعد از پیروزی انقلاب کشور مستقل و در صف اول مبارزه با استکبار قرار دارد.

حجت الاسلام مغیثی ادامه داد: امروز به برکت انقلاب پیشرفت کرده ایم و در هر عرصه ای که می بینیم نسبت به قبل از انقلاب بسیار پیشرفت کرده‌ایم.

وی در بخش دیگری از خطبه ها به عفو عمومی رهبر انقلاب اشاره کرد و گفت: عده ای در این حوادث فریب خوردند و بعد هم پشیمان شدند و رهبر با عفو پدرانه خود تدبیر حکیمانه ای داشتند.

امام جمعه نهاوند در بخش دیگری از خطبه ها اظهار داشت: رونمایی ارتش از پایگاه زیرزمینی در عمق صدها متری زمین باعث ناامیدی دشمنان می شود و قدرت دفاعی ما را نشان می‌دهد.

وی در پایان گفت: اگر قدرت دفاعی نداشته باشیم دشمنان به ما امان نمی دهند ولی امروز قدرت بازدارندگی بالایی داریم که پیام این قدرت را دشمن به خوبی می‌داند.

اسدآباد

حجت‌الاسلام مرتضی موحدی، امام جمعه اسدآباد در خطبه های نماز جمعه این هفته ۲۱ بهمن، با تأکید بر رعایت تقوای الهی، گفت: هنر امام این بود که در مقابل نظام سلطه و زیادخواهی آنان ایستاد. لازمه ایمان نفی طاغوت است.

وی با بیان اینکه ایران دیروز طاغوتی بود و با پهلوی دست نشانده امریکا و وابستگی ۳۰ هزار مستشار آمریکایی اداره می‌شد و دربار مملو از فساد بود، افزود: امروز ایران ولایی است، فرزند حضرت زهرا س در رأس حکومت است، و طبق امار بین‌المللی پیشرفت علمی ایران ۱۱ برابر میانگین پیشرفت جهانی است. در عرصه نظامی پیشرفت ما افسانه ای است.

امام جمعه اسدآباد بااشاره به رونمایی شهرهای موشکی، گفت: اخیرا اسرائیل یک مانور آسمانی گذاشت و در مقابل ارتش مقتدر ما پایگاه زمینی ۵۰۰ متر زیرزمین شهر هواپیمایی را رونمایی کرد.

وی بااشاره به تبلیغات دشمن علیه ایران و سیاه نمایی از چهره ایران، گفت: آنان می خواهند جوانان ایرانی را ناامید کنند، می‌گویند در زمان پهلوی ارزانی بود، این در حالی است که گزارش محمدرضاشاه در مجلس را بخوانید، گرانی و تورم سرسام آور بوده است.

حجت‌الاسلام موحدی گفت: تورم یک رقمی، نبود فقیر در جامعه در زمان پهلوی دروغ‌های بزرگی است که در فضای مجازی می‌گویند. این دروغ ها را از معاویه یاد گرفتند.

وی بر شرکت مردم در راهپیمایی روز ۲۲ بهمن تأکید کرد و گفت: مردم این روز را عزیز می‌دارند، و البته برای مردم دیار سیدجمال که برای اسلام به پاخواسته بود، شرکت در این راهپیمایی عبادت است.

بهار

امام جمعه شهرستان بهار در نماز جمعه این هفته شهرستان بهار با سفارش همگان به تقوای الهی با تاکید بر تربیت صحیح گفت: لازمه حرکت، تربیت صحیح است، تربیتی منطقی و منطبق بر فطرت، عقل، قرآن و آموزه های دینی باشد، اگر در مسیر حرکت قرار نگیریم، چیزی جز خسران عاید ما نمی‌شود و به سر منزل مقصد نمیرسیم.

وی افزود: چرا که دنیا فی نفسه مذموم و مطرود نیست؛ آنچه هویت دنیا را زشت می‌کند عنصر انسانی و نگاه شخص است و عامل سقوط انسان غفلت است و جهالت انسان بزرگترین مانع رشد انسان است.

حجت الاسلام رضا مصباح اظهار کرد مداومت بر تفکر باعث از بین بردن عوامل غفلت زا و تردید در انسان می‌شود و قرآن به عقلانیت و تفکر و مداومت بر تفکر دعوت می‌کند تا انسان در مسیر رستگاری و حقیقت انسانیت قرار گیرید.

حجت الاسلام مصباح با تاکید بر بهره بردن از ماه رجب این ماه را بهترین فرصت برای ذکر، روزه بیان کرد و گفت:خوشا به حال کسانیکه از این فرصت استفاده میکنند، باید رنگ خدایی به اعمال و کارها دهیم، زندگی خود را با زندگی اهل بیت محک بزنیم.

وی با تسلیت شهادت امام کاظم اذعان کرد: تاریخ تکرار میشود و حقیقت آن ماندگار است

امام جمعه بهار گفت: باید از زندگی اهل بیت(ع) سختی‌ها و مشکلات عبرت بگیریم، تاریخ ما باید تفسیر شود، دوره امامت امام کاظم(ع) با اوج قدرت خلافت عباسی همزمان بود و او در برابر حکومت وقت، در مسیر خدا باوری تقیه و کار تشکیلاتی می‌کرد و شیعیان را نیز به این کار سفارش ‌می‌نمودو ما باید هدف را برای خود ترسیم کنیم، و راهبرهای امامان خود را( شفاف سازی و مرز بندی بین ولایت خدا و طاغوت و جاه طلبی، دفاع از حریم ولایت و نظام جمهوری اسلامی ایران، نفوذ در دستگاه حکومتی طاغوت) رامسیر راه خود قرار دهیم، رهبر فرزانه ما تربیت یافته این مکتب است، ما باید نقش خود را بدانیم و به طاغوت امید نداشته باشیم چرا که دچار تنش و ذلیل می‌شویم اما مملکت ما ذلت نمی‌پذیرد ذلت با تمام امکانات خفت و زبونی و پستی است و ما زیربار مشکلات می‌رویم اما این عزت و شوکت را با چیزی عوض نمیکنیم.

حجت الاسلام مصباح افزود: انقلاب ما انقلاب فرد فرد افراد است، تمام مردم در این انقلاب شریک اند، پدر ومادر انقلاب مردم هستند و پای این انقلاب و نظام می‌مانند و ۲۲بهمن امسال ۲۲بهمن خاصی است بعد از دو سال وفقه کرونایی و مسائل اغتشاشات دشمن بر ۲۲بهمن، اتحاد و همبستگی، وحدت کلمه ما چشم دوخته، حتی شعار “مرگ بر آمریکا” را رصد میکند و همه ما تکلیف و وظیفه داریم منسجم و متحد باشیم چراکه اگر ذره ای کوتاهی و ضعف به خود راه دهیم، ایادی کفر نمی‌گذارد ریشه و نسلی از شیعه و تشیع بماند.

خطیب جمعه شهرستان بهار با دعوت همگان به شرکت پر شور در راهپیمایی بیست و دوم بهمن تصریح کرد: در ایام الله ۲۲بهمن امسال با جوش و خروش، اتحاد و انسجام، پایبندی به نظام و آرمان های امام و شهدا را به جهانیان نشان می‌دهیم و هیمنه پوشالی آمریکا را در هم میریزیم و نفرت و انزجار خود را به دشمنان نظام اعلام می‌کنیم.

حجت‌الاسلام‌مصباح در پایان با خطاب قرار دادن مسئولین گفت: من به عنوان امام جمعه دلواپس انقلاب و نظامم، مسئولین و در راس خودم رابه تقوا دعوت میکنم، این انقلاب انقلابی است که پای هر کرسی آن ۷۲شهید جان خود را داده، با رساترین صدا میگویم من حامی و صدای مردمم، آنچه از مطالبه مردم عنوان میکنیم از مسئولین می‌خواهم دغدغه مردم را داشته باشند و نگاه به مردم داشته باشند و عدالت محوری و عدالت‌گستری را سرلوحه خود قرار دهند. بنده نیازی به هیچ مسئولی ندارم، اما هر کمکی بتوانم به مسئولین میکنیم، بایستی به درد و مشکلات مردم رسیدگی شود، بالاترین افتخار مسئولان ما باید نوکری مردم باشد، عنان مسئولیت هوای نفس و تاخت و تاز در مسئولیت نیست، بلکه عنان مسئولیت در دست ماست برای خدمت به مردم است و عواقب هر گونه غیبت و تهمت و بداخلاقی‌ به خود مسئول برمیگردد، باید بازار خدا را گرم کنیم نه مردم را دور خود جمع کنیم و خدمت به مردم و امید آفرینی و فشرده کردن صفوف مردم را وظیفه خود بدانیم.

وی نیز با اشاره با افتتاح و بهره برادی از ۹۱پروژه شهرستان بهار در ایام الله دهه ی فجر گفت: اگر مسئولین کاری برای شهرستان میکنند با انگشت به ما نشان دهند تا مردم با چشمان ببینند.

به‌ گزارش عصرهمدان در پایان مراسم نماز جمعه بمناسبت بزرگداشت دهه ی مبارک فجر و ولادت امام علی(ع) و مقام پدر از هشت نفر پدران شهدای شهرستان بهار تجلیل بعمل آمد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=177618
  • دیدگاه‌ها برای راهپیمایی ۲۲ بهمن مایه امید دوست‌داران انقلاب و ناامیدی دشمنان/ اقتصاد و مسکن مردم هم مانند استقلال و آزادی باید درست شود بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.