• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
4
در حمایت از کودکان غزه برگزار شد؛

راهپیمایی مردم پایتخت تاریخ و تمدن

  • کد خبر : 204607
  • 27 آبان 1402 - 18:31
راهپیمایی مردم پایتخت تاریخ و تمدن
راهپیمایی مردم همدان در حمایت از کودکان غزه در میدان امام (ره) برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصر همدان؛ راهپیمایی مردم همدان در حمایت از کودکان معصوم غزه عصر امروز در میدان امام (ره) برگزار شد.

سردار رمضان شریف رئیس ستاد انتفاضه و قدس هفته گذشته اعلام کرد که بنا بر درخواست‌های مردمی شنبه ۲۷ آبان ماه راهپیمایی سراسری در حمایت از کودکان معصوم غزه برگزار می‌شود.

گفتنی است؛ گروه‌های مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات غافلگیر کننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات گروه‌های مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

از زمان آغاز این عملیات، تا امروز که ۴۳ روز می‌گذرد ۱۱۵۰۰ فلسطینی شهید شده اند که بیش از ۵ میلیون نفر آن کودک هستند.

نماینده ولی فقیه در همدان با تاکید بر تکرار تاریخ در همه اعصار، خاطرنشان کرد: آنگاه که سردمداران و طواغیت عالم به سراغ کودکان رفته و کودک‌کشی کردند زمینه‌های از بین رفتن خود را فراهم کردند.

آیت‌الله شعبانی امروز عصر در تجمع مردم همدان در حمایت از کودکان غزه اظهار داشت: به گفته برخی از فرماندهان سیاسی و نظامی جریان مقاومت حماس، این رژیم خونخوار از سالیان گذشته عوامل مختلفی مانند: هتک حرمت مسجدالاقصی، اسیری ۵ میلیون نفر نفر از فلسطنیان که بسیاری از این‌ها کودکان و زنان هستند را علیه این مردم مظلوم انجام می‌دادند.

او با بیان نکته خطرناکی که دیگر احساس کرده بودند اگر وارد جریان مقاومت نشوند، اتفاقاتی وجود دارد که قرار است به سمت وسوی عادی سازی رژیم صهیونیستی برود، اذعان داشت: طبق برخی از تحلیل‌ها خیلی از کشورها بنا داشتند تا چند هفته بعد جریان عادی سازی را انجام دهند.

نماینده ولی‌فقیه ادامه داد: اگر بعضی از کشورهای اسلامی وارد عرصه عادی سازی با رژیم صهیونیستی می‌شدند، دیگر کشورهای اسلامی نیز وارد این عرصه شده که کار را بسیار سخت‌تر از الان می‌‌کردند.

آیت‌الله شعبانی با اشاره به عملیات موفق‌آمیز طوفان‌الاقصی تصریح کرد: مبارزین جریان مقاومت حماس، طراحی‌هایی را در سال‌های گذشته داشتند، این جریان امنیتی بوده و حتی برخی از مسئولین سیاسی حماس هم از این جریان با خبر نبودند، این عملیات رژیم صهیونیستی را با مشکلات فراوان روبرو کرد.

او تاکید کرد: چند روز بعد از این عملیات رئیس جمهورهای آمریکا و برخی از کشورهای اروپایی به اسرائیل آمده، نقش اصلی کودک‌کشی در غزه را آمریکا در دست دارد.

نماینده ولی‌فقیه در همدان با بیان اینکه مستشاران آمریکایی کار نظامی این رژیم دست‌نشانده را پیش می‌برند، ارتش این رژیم منحوس با همه ادعاهایی که داشت بعد از عملیات طوفان‌الاقصی دچار فروپاشی شد.

آیت‌الله شعبانی افزود: این‌ها بنا داشتند در اسرع وقت غزه را فتح کرده، حماس را ازبین برده و مدیریت سیاسی غزه را آنچنان که خودشان تمایل دارند اداره کنند، اما الان بیش از ۴۰ روز از این اتفاق گذشته، حماس همچنان مقاومت می‌کند.

او ادامه داد: البته خیلی از مردم مظلوم غزه به شهادت رسیدند، دختران، کودکان، زنان و مردان که مظلومانه مورد اصابت قرار گرفته، بسیاری از اجساد هنوز زیر آورها مانده و متاسفانه مردم در آنجا شرایط بسیار سخت و دردناکی دارند.

نماینده ولی‌فقیه در همدان با اشاره به جریان مقاومت که در تونل‌ها به مبارزه خود ادامه می‌دهند،عنوان کرد: انتظار بر این است که همه کشورهای دنیا مانند جمهوری اسلامی ایران که فعالیت‌های فراوانی برای آتش‌بس و جلوگیری از نسل کشی کرد، سازمان بین‌الملل و کشورهای اسلامی هم با این مردم مظلوم همراهی کنند.

آیت‌الله شعبانی با تاکید بر تکرار تاریخ، خاطرنشان کرد: آنگاه که سردمداران و طاغوتهای عالم به سراغ کودکان رفته و کودک‌کشی کردند زمینه‌های از بین رفتن خود را فراهم کردند.

او با اشاره به تعبیر آیت‌الله جوادی عاملی گفت: فرعون فقط پسر بچه‌ها را می‌کشت اما این رژیم خونخوار دختران، پسران و حتی بیماران را می‌کشتند و به هیچ شخصی در غزه رحم نمی‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در همدان ادامه داد: گویا خداوند متعال، ذره‌ّای رحم و انسانیت را در وجود این‌ها قرار نداده، شما با ارتشی مواجه هستید که حتی به کودکان، بیماران و مجروحین نیز رحم نکرده و به بهانه‌های مختلف برای به زانو درآوردن جریان مقاومت به هر چیزی دست می‌زنند.

آیت‌الله شعبانی در پایان یادآور شد: درس تاریخ نشان داده است که حسین‌بن‌علی‌ها پیروز هستند، هرچند اگر شهید شدند، پرچم امام حسین علیه‌السلام همواره بالاست، جریان حق در نهایت پیروز است.

فلسطینی‌ها، کرک و پر اسرائیل را ریختند

حجت‌الاسلام سیدحسین موسوی ۲۷ آبان در جمع راهپیمایی‌کنندگان شهرستان اسدآباد در مقابل شهرداری این شهر، با اشاره به جنگ در غزه و محاصره این منطقه، گفت: اسرائیل دیواره‌های حائئل بتنی به طول ۸ متر و از پایین هم به طول ۱۰ تا ۴۰ متر به زیرزمین رفته و آنجا را سنسور قرار داده تا نفوذ نکنند، با ایجاد چند پاسگاه نظامی هم، درب‌های در آن برای مردم غزه گذاشتند که اگرخواستند از آنجا عبور کنند، با کننرل خود اسرائیلی‌ها باشد.

وی ادامه داد: تعداد ۸ هزار زن باردار فلسطینی اجازه ندادند در بیمارستان فرزندانشان را به دنیا بیاورند و در این پاسگاهها به دنیا امدند، دو هزار نفر در انجا به شهادت رساندند.

استاد حوزه علمیه همدان با اشار ه به ظلم‌ها و جنایات اسرائیل علیه غزه، افزود: اقدام نیروهای مقاومت، حماس و فلسطینی‌ها در جنگ با رژیم جعلی صهیونیست بی‌نظیر است آنچنان که باید به جای روضه‌خوانی برای غزه‌ای‌ها باید برای حماسه‌سرایی کنیم.

وی با اشاره به عملیات فلسطینی‌ها که با عنوان «طوفان الاقصی» انجام شد، افزود: چند سال پیش دو موتور جستجوگر گوگل قراردادی با سارئیل بستند و بنابر این شد که تمام حرکات غزه را دائماً به اسرائیل گوشزد کنند، در این اوج محاصره نظامی و امنیتی، عملیات طوفان الاقصی رخ داد و نیروهای حماس روی این عملیات یک سال و نیم طراحی کردند، با این هجمه اطلاعاتی آنان اسرائیل را به زانو درآوردند و دنیا متعجب آن است که چطور حماس برنامه‌ریزی کرده است که هیچ چیز را ندیدند.

حجت‌الاسلام موسوی با بیان اینکه بایدن زیر بار آتش‌بس نمی‌رود، افزود: فرعون در آن دوران شکم مادران باردار را می‌درید که پسری به دنیا نیاید، غافل از آنکه خداوند حضرت موسی(ع)را در دامن خود فرعون پروراند.

وی به پدافندهای اسرائیلی اشاره کرد و گفت: مردم غزه راکت ۲۰۰ هزار دلاری می‌زند درحالی که موشک‌های اسراییل ۵۰ هزار دلاری است، آنان در فکر و هوش ملت غزه در حیرت مانده‌اند.

استاد حوزه علمیه همدان خاطرنشان کرد: امروز اسرائیل آبرویش رفته است چراکه نتوانست فکر و ذهن فلسطینی‌ها بخواند، فلسطینی‌ها، کرک و پر اسرائیل را ریخته‌اند و آنان به غلط کردن افتادند. وی با بیان اینکه امروز دیگر نه تنها اسرائیل و نتانیاهو ابهت ندارند بلکه خواب و خوراک از آنان گرفته شده است، افزود: شبکه منوتو هم به تعطیلی کشیده شده و مدیران آن با هم درگیر شدند.

حجت‌الاسلام موسوی با بیان اینکه غزه با دنیای غرب درافتاده است، خاطرنشان کرد: یک قاعده در کشورهای غربی مطرح است، هر سلاحی که این کشورها تولید کنند باید نوبرانه آن را به اسرائیل بدهند، این درحالی است که با ملت غزه با دست خالی اسرائیل را به خاک نشانده و کرک و پرش را ریختند، این یک معجزه الهی است نه طوفان، باید درس مقاومت را از مردم غزه یاد بگیریم چراکه زینبی می‌جنگند.

تصاویر مردم دارالمومنین همدان را در میدان امام (ره) و پیاده راه بوعلی می‌بینیم که با مشت‌های گره شده جنایات وحشیانه اسرائیل را محکوک می‌کنند.

به آتش کشیدن پرچم رژیم منحوس و کودک کش صهیونیستی

تجمع مردم انقلابی نهاوند درحمایت از مردم غزه در چهلمین روز حمله ناجوانمردانه اسرائیل غاصب 

کودکان و نوجوانان اسد آبادی  نیز جلوه‌ای از حمایت خود را از کودکان مظلوم غزه به نمایش گذاشتند

 

 

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=204607
  • دیدگاه‌ها برای راهپیمایی مردم پایتخت تاریخ و تمدن بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.