• امروز : چهارشنبه - ۱۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 8 May - 2024
1

راه‌حل اصلاح مشکلات اقتصادی در دستان مردم است/ لزوم بازگو کردن دستاوردهای انقلاب برای جوانان

  • کد خبر : 176896
  • 14 بهمن 1401 - 15:44
راه‌حل اصلاح مشکلات اقتصادی در دستان مردم است/ لزوم بازگو کردن دستاوردهای انقلاب برای جوانان

شماری از ائمه‌ جمعه استان همدان از مهم‌ترین علل موفقیت انقلاب اسلامی را، وجود مرجعیت دینی و شخصیت حضرت امام(ره) دانستند و تاکید کردند: امروز دشمن تمام توان خود را برای مبارزه با ولایت فقیه گذاشته و حتی کوتاهی دیگران را هم بر گردن ولایت فقیه می‌اندازد. به گزارش عصرهمدان؛ نماز عبادی سیاسی جمعه، ظهر […]

شماری از ائمه‌ جمعه استان همدان از مهم‌ترین علل موفقیت انقلاب اسلامی را، وجود مرجعیت دینی و شخصیت حضرت امام(ره) دانستند و تاکید کردند: امروز دشمن تمام توان خود را برای مبارزه با ولایت فقیه گذاشته و حتی کوتاهی دیگران را هم بر گردن ولایت فقیه می‌اندازد.

به گزارش عصرهمدان؛ نماز عبادی سیاسی جمعه، ظهر امروز در میعادگاه‌های نماز جمعه سراسر استان همدان اقامه شد.

همدان

آیت الله حبیب الله شعبانی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان در نماز جمعه این هفته شهر همدان اظهار کرد: شاه می‌خواست تا فرعون زمان باشد و حرف خدا را از جامعه حذف کند.

وی افزود: در فضای استبدادی آن روزگار خیلی از گروه‌ها به دنبال مبارزه با شاه بودند، اما هیچ‌کدام موفق نشدند، چرا که مردم به آنها اعتماد نکردند، تنها شخصی که مردم به او در این عرصه اعتماد کردند، حضرت امام خمینی(ره) بود.

امام جمعه همدان ادامه داد: حضرت امام(ره) نه تنها وحدت سیاسی در جامعه ایجاد کردند، بلکه زمینه ساز ایجاد شجاعت در ملتی شدند که زیر تازیانه ظلم قرار داشتند.

آیت االه شعبانی از مهم‌ترین علل موفقیت انقلاب اسلامی را، وجود مرجعیت دینی و شخصیت حضرت امام(ره) دانست و تاکید کرد: امروز دشمن تمام توان خود را برای مبارزه با ولایت فقیه گذاشته و حتی کوتاهی دیگران را هم بر گردن ولایت فقیه می‌اندازد.

وی با بیان اینکه دشمن می‌داند اگر مرجعیت سیاسی حفظ شود، نظام اسلامی حفظ خواهد شد، گفت: اگر مردم در میدان هستند به خاطر رهبری است نه برخی احزاب و مسئولان؛ امروز نیز وظیفه همه ما مراقبت و محافظت از انقلاب است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان تصریح کرد: البته انتقاداتی هم مردم دارند و باید اصلاحاتی در کشور در عرصه مسائل اقتصادی و معیشتی رخ دهد. راه اصلاح مشکلات امروز در دستان خود مردم است.

آیت الله شعبانی اضافه کرد: مسئولی که مسئولیت می‌گیرد در حالی که به گفتمان انقلاب اعتقاد ندارد و مقید به آرمان‌های امام و شهدا و انقلاب نیست، خطرش بیشتر از آشوب‌ها در کشور است.

وی با اشاره به اینکه رفع مشکلات تولید کنندگان، رشد اقتصادی کشور را رقم می‌زند، گفت: مسئولانی که در تریبون نماز جمعه گزارش می‌دهند توجه کنند که این گزارش‌ها راستی آزمایی خواهد شد و درصورت ارائه گزارشات اشتباه از همین تریبون به مردم اعلام خواهد شد

امام جمعه همدان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مسئولان اوقاف به وضعیت باغ بهشت همدان و مشکلاتی که برای مردم در رفت‌و‌آمد ایجاد شده رسیدگی کنند.

نهاوند

کشور به برکت پیروزی انقلاب پیشرفت های عظیمی داشته است/ دشمنان از ایران قوی می ترسند

حجت الاسلام والمسلمین عباسعلی مغیثی امام جمعه نهاوند در خطبه های این هفته نماز جمعه گفت: رمز پیروزی انقلاب وحدت کلمه بود و همه مردم زیر پرچم ولایت پیروز شدند و همین حفظ وحدت باعث ماندگاری و تداوم حرکت انقلاب است.

وی اظهار داشت: امروز جنگ ما با دشمن فرهنگی و اقتصادی است و تولید کنندگان در خط مقدم این مبارزه هستند.

امام جمعه نهاوند افزود: پیشرفت های انقلاب اسلامی بسیار بزرگ بوده است و در همین نهاوند روستایی بدون آب برق و گاز نداریم و این خیلی مهم است.

وی بیان داشت: ایران باید قوی شود و دشمنان از ایران قوی می ترسند و برای جلوگیری از پیشرفت هر کاری بتوانند می‌کنند.

حجت الاسلام مغیثی گفت: با وجود اینکه یک‌ روز کشور ما را آرام نگذاشتند و مدام تحریم و تهدید کردند ولی انقلاب اسلامی پیشرفت کرده است و دشمنان مستاصل شده اند.

وی ادامه داد: دشمن به هم ریخته است و اقداماتی مانند اهانت به قرآن و تروریستی خواندن سپاه و تهدید و تحریم می کنند ولی می دانند امروز ایران اسلامی قوی شده است و دیگر مانند گذشته نیست.

امام جمعه نهاوند افزود: امروز در عرصه های مختلف پیشرفت کردیم و دشمنان از این پیشرفت ها عصبانی و حیرت زده شده اند و به همین دلیل برای توقف حرکت کشور برنامه ریزی می‌کنند.

حجت الاسلام مغیثی در بخش دیگری از خطبه ها اظهار داشت: امروز در منطقه مقاومت دست برتر را دارد و صهیونیست‌ها می دانند اگر اقدامی بکنند باید منتظر پاسخ محکم محور مقاومت باشند که نمونه ای از این اقدام را در هفته اخیر توسط مقاومت فلسطین مشاهده کردیم.

وی در بخش پایانی خطبه ها گفت: در دهه فجر فرصت خوبی برای حضور مسئولان در مساجد و شرکت در جشن های انقلاب و بیان دستاوردها و حل کردن مشکلات مردم است.

تویسرکان

خطیب نماز جمعه تویسرکان با بیان اینکه مولود کعبه بودن فضلیت مخصوص و منحصر به فرد امام علی(ع)، گفت: فضایل علی(ع) بر کسی پوشیده نیست، چنانچه بسیاری از این ویژگی ها حتی در کتاب های اهل سنت نیز آمده است.

حجت الاسلام حسینی مجد در خطبه های نمازجمعه چهاردهم بهمن ماه در مصلی امام تویسرکان، با گرامیداشت اعیاد رجبیه و تبریک ویژه میلاد امیرالمومنین(ع)، گفت: زیباترین محل تولد برای این امام بوده، زمانی که کعبه به امر خداوند تعالی شکافته و ایشان در این خانه متبرک زاده می شود.

مولود کعبه بودن فضلیت مخصوص و منحصر به فرد امام علی(ع)

وی تصریح کرد: در کتاب های بسیار اهل سنت هم بر این موضوع صحه گذاشته شده، اینکه تولد در خانه خدا، فضلیت مخصوص و منحصر به فرد برای امام اول شیعیان است.

خطیب نماز جمعه تویسرکان با بیان اینکه ۳۰۰ آیه مبارک در قرآن کریم درباره امام علی(ع) و ویژگی های ایشان است، عنوان کرد: آن امام بزرگوار در سن ۱۰ سالگی نخستین مردی بود که به نبی مکرم اسلام(ص) ایمان آوردند و با ایشان نماز خواندند.

حجت الاسلام حسینی مجد با اشاره به احادیثی از پیامبر اکرم(ص) درباره فضایل امام علی(ع)، گفت: آن حضرت می فرمایند؛ فتنه هایی بعد از من رخ می دهد دست از دامان علی ع برندارید و دنبال ایشان باشید، علی(ع) با حق و حق با علی(ع) است تا روز قیامت بر من وارد شوند و در جایی دیگر هم از نبی خدا آمده که؛ حب به علی(ع) ایمان و بغض به ایشان نشانه کفر و نفاق است و محبان آن امام وارسته نخستین افرادی هستند که به بهشت وارد می شوند.

جوانان را به اعتکاف تشویق کنید

وی همچنین با بیان اینکه از فرصت های ماه رجب برای خودسازی بهره بگیریم، افزود: ایام اعتکاف را در پیش داریم و چه بهتر جوانان را با برنامه های متعدد به سمت انجام این مستحب پر برکت تشویق کنیم.

دستاوردهای انقلاب برای نسل جوان بازگو شود

امام جمعه تویسرکان در ادامه با گرمیداشت ایام خجسته دهه مبارک فجر، گفت: رشد روز افزون دانش روز دنیا از علوم پزشکی و هسته ای گرفته تا تسلیحات دفاعی و هوا فضا همه در سایه غیرت جوانمردان انقلابی این سرزمین با یاری جستن از خدا شکل گرفته است.

حجت الاسلام حسینی مجد تأکید کرد: ایران اسلامی با این دستاوردها پایه و اساس بزرگی را در جهان گسترانده و آبرو کسب کرده است و چه بهتر در جهاد تبیین این دستاوردها را بیش از پیش برای نسل جوان عنوان کنیم.

اسدآباد

حجت‌الاسلام مرتضی موحدی، امام جمعه اسدآباد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ۱۴ بهمن ماه این شهر، با سفارش نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و تبریک ولادت حضرت امیرالمؤمنین(ع)، اظهار کرد: در هفته‌ای که گذشت با بارش برف چند ساعتی گردنه و مسدود شدن آن موجب انجام کار جهادی و خیرخواهانه بسیاری از نیروهای خدوم در کمک رسانی و امدادرسانی به در راه ماندگان شد.

وی بااشاره به اسکان در راه ماندگان در مسیر گردنه در منازل بسیاری از مردم و مساجد، گفت: برخی مردم با این رخداد در گردنه، توفیق داشتند که با پذیرایی از در راه ماندگان خدمت کنند.

امام جمعه اسدآباد بااشاره به فرصت طلایی اعتکاف همزمان با میلاد فرزند کعبه، گفت: این توفیقی است انسان معتکف در مسجد که خانه خداست، سه روز میهمان شود و از آن بهره ببرد.

وی بااشاره به برکات مراسم معنوی اعتکاف و تبریک ایام دهه فجر و پیروزی چهل و چهارمین بهار انقلاب، تصریح کرد: ۴۴ سال است که مردم نه زیر بار سلطه شرق و نه غرب رفتند و با استقلال ایستادند.

حجت‌الاسلام موحدی با اشاره به اینکه امروز بلوک غرب دچار بحران است، افزود: در روزنامه آمریکایی نقل شده که ۸۰ درصد مردم اروپا مجبور به تصمیماتی چون غذا کم خوردن شدند، موج و سریال اعتصابات گسترده سراسر این قاره را گرفته و چشم انداز روشنی برای این فاره نیست.

وی گفت: در فرانسه مردم راهپیمایی اعتصابی بی سابقه ای داشتند و ۳ میلیون نفر در این راهپیمایی اعتراضی شرکت داشته و در انگلیس هم نیم میلیون نفر از دانشگاهیان و راه ترابری و معلمان در راهپیمایی اعتراضی حضور داشتند ابن درحالی است که آنان دم از حقوق مردم ایران می زدند.

امام جمعه اسدآباد افزود: روزنامه های آنان نوشتند که قطب قدرتمند اسلام است که به پرچمداری خمینی و خامنه ای ساختار خودگذاری شده را به چالش گرفته است. و نتانیاهو این نانجیب می‌گوید که به هر طرف نگاه می‌کنم خمینی و خامنه ای را می‌بینم که خیمه زدند و این چیزی است که دشمن اعتراف می‌کند. و این نوید امید بخش رهبری است که همه پیش بینی هایش درست از آب در آمده است.

انتهای پیام/ن

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=176896
  • دیدگاه‌ها برای راه‌حل اصلاح مشکلات اقتصادی در دستان مردم است/ لزوم بازگو کردن دستاوردهای انقلاب برای جوانان بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.