• امروز : سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 7 May - 2024
1

دولت با برخورد با دلالان، سودجویان و رانت بازان مشکلات معیشتی مردم را برطرف کند/لزوم انتخاب کاندیدایی ولایی و انقلابی/آنهایی که دنبال دوگانگی بین قم و نجف هستند آشنایی کامل با مرجعیت شیعه ندارند

  • کد خبر : 106735
  • 22 اسفند 1399 - 14:26
دولت با برخورد با دلالان، سودجویان و رانت بازان مشکلات معیشتی مردم را برطرف کند/لزوم انتخاب کاندیدایی ولایی و انقلابی/آنهایی که دنبال دوگانگی بین قم و نجف هستند آشنایی کامل با مرجعیت شیعه ندارند

ائمه جمعه شهرهای مختلف استان در نماز جمعه امروز، با تاکید بر اینکه راه حل مشکلات در داخل کشور است، گفتند: اگر دولت این را بپذیرد به طور قطع با برنامه ریزی و رفع مشکلات تولید، برخورد با دلالان، سودجویان و رانت بازان مشکل معیشت مردم هم برطرف می شود. به گزارش عصر همدان، نماز […]

ائمه جمعه شهرهای مختلف استان در نماز جمعه امروز، با تاکید بر اینکه راه حل مشکلات در داخل کشور است، گفتند: اگر دولت این را بپذیرد به طور قطع با برنامه ریزی و رفع مشکلات تولید، برخورد با دلالان، سودجویان و رانت بازان مشکل معیشت مردم هم برطرف می شود.

به گزارش عصر همدان، نماز جمعه این هفته شهرهای مختلف استان همدان، با رعایت شیوه نامه های بهداشتی در میعادگاه های نماز جمعه برگزار شد.

همدان

آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی، امام جمعه همدان، ظهر امروز در خطبه‌های سیاسی عبادی نماز جمعه همدان در جمع نمازگزاران در حسینیه امام خمینی(ره) با بیان اینکه امروز ما به برکت پیامبر گرامی اسلام در راه الهی قرار داریم اظهار کرد: بشر برای قرار گرفتن در راه صحیح باید به تعالیم پیامبران توجه کند و این نعمت برای ما است که محبت اهل بیت(ع) را خداوند در دل ما قرار داده است.

وی با تأکید بر لزوم توجه به وحدت در جامعه، محور اول وحدت را نفی غیر از خدا دانست و تصریح کرد: در گام اول باید شرک را نفی کنیم و فردی را شریک خداوند قرار ندهیم، محور بعدی وحدت در این است که یکدیگر را استثمار و استعمار نکنیم.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه نباید برخی در عالم ریاست و ارباب‌گری کنند ادامه داد: هر سه دین یهودیت، مسیحیت و اسلام باید بر محور وحدت حرکت کنند.

وی با اشاره به سفر پاپ به عراق و دیدار با آیت‌الله سیستانی خاطرنشان کرد: آیت‌الله سیستانی در این دیدار بر نقش به ایمان به خدا و غلبه بر مشکلات، مبارزه با بی‌عدالتی‌ها، مقابله با ستم و سرکوب مردم، درد و رنج مردم منطقه به خاطر جنگ و لزوم توجه به زنده بودن آرمان‌های فلسطین تأکید داشتند چرا که برخی به دنبال عادی‌سازی مسئله فلسطین و رژیم صهیونیستی بودند.

شعبانی با بیان اینکه در فضای رسانه‌های بین‌المللی برخی به دنبال سوء استفاده از این دیدار بودند گفت: آنچه آیت‌الله سیستانی فرمودند، همان آرمان‌های جمهوری اسلامی است و برخی بیهوده به دنبال ایجاد دوگانگی بین قم و نجف هستند.

آنهایی که دنبال دوگانگی بین قم و نجف هستند آشنایی کامل با مرجعیت شیعه ندارند

وی با اشاره به اینکه بیگانگان به دنباله سکولاریزه شدن خاورمیانه هستند اظهار کرد: افرادی که به بهانه صلح می‌آیند و سکولاریزه شدن را دنبال می‌کنند، اشتباه می‌کنند و می‌خواهند القا کنند که اسلام سیاسی آرامش را بر هم زده، در صورتی که این تفکر اشتباه است و هرگز اسلام به دنبال جنگ نبوده است.

امام جمعه همدان با بیان اینکه پیامبر گرامی اسلام با قبایل یهودی صلح کردند و عهدنامه نوشتند و زمانی که آنها عهد را شکستند، اخراجشان کردند افزود: اسلام اجازه جنگ نمی‌دهد و نمی‌خواهد خشونت در منطقه رواج داشته باشد.

وی خطاب به پاپ که در جستجوی صلح است تصریح کرد: برای صلح در منطقه به آمریکا بگویید به وطن اصلی خود بازگردد، چراکه اگر امریکا داعش را نسازد، از رژیم‌های کودک‌کش حمایت نکند، صلح برقرار می‌شود.

شعبانی با بیان اینکه برای صلح باید با استعمار مبارزه کرد، گفتگوی ادیان را امری عقلانی دانست و با بیان اینکه بر اساس محورهای وحدت قرآنی گفت‌وگو می‌کنیم گفت: دوقطبی‌های کاذب راه به جایی نمی‌برد؛ آنهایی که این دوگانگی را دنبال می‌کنند آشنایی کامل با مرجعیت شیعیان ندارند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به در پیش بودن شب عید اظهار کرد: مسؤولان برنامه‌های خوبی برای بازار شب عید ارائه کرده‌اند، در ایام عید نوروز مسؤولان نظارت کنند که مردم مشکلاتی نداشته باشد و اگر تصمیم‌هایی که گرفتند را اجرا کنند، قطعا چالش‌های کمتری پیش رو خواهد بود.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه در نوروز مردم حتما باید رعایت پروتکل‌های بهداشتی را مد نظر قرار دهند تصریح کرد: استان همدان در شرایط خوبی قرار دارد و همه باید رعایت کنند که این وضعیت از بین نرود.

وی با اشاره به زندانی بودن برخی افراد از مردم و خیرین خواست با کمک‌های خیرخواهانه خود برای آزادی آنها وارد شوند و خانواده‌های آنها را از غم و ناراحتی نجات دهند.

نهاوند

حجت الاسلام والمسلمین عباسعلی مغیثی، امام جمعه نهاوند در خطبه های این هفته نماز جمعه گفت: صحبت های دیروز رهبر انقلاب بسیار مهم بود و برای همه ما درس بود.

وی اظهار داشت: در زمانی که آمریکا از برجام خارج شد دیدیم که اروپایی ها فقط شعار دادند و اقدامی نکردند و الان باز هم این اروپایی ها جلو افتاده اند و می خواهند قطع نامه بر ضد ایران تصویب کنند.

امام جمعه نهاوند افزود: اینها خبیث هستند و ایران اسلامی هم به انها هشدار داد که این قطع نامه ضد ایران نباید تصویب شود و آنها نیز کوتاه آمدند.

وی بیان داشت: این یک تجربه بود که اگر ایران اسلامی با قدرت در مقابل زیاده خواهی دشمنان بایستد انها عقب نشینی می کنند.

حجت الاسلام مغیثی گفت: اول باید تحریم ها برداشته شود و تا تحریم برداشته نشود ایران تعهدات را انجام نمی دهد و اگر قبول نکنند ما کارهای خود را ادامه می دهیم.

وی در ادامه به شروع ثبت نام انتخابات شوراها و ریاست جمهوری اشاره کرد و اظهار داشت: حضور حداکثری در انتخابات دشمنان را ناامید می کند و خیلی سرنوشت ساز است و از مطالبات جدی رهبر انقلاب است.

امام جمعه نهاوند ادامه داد: انتخاب اصلح و امانت داری عوامل اجرایی و نظارت وظیفه ای شرعی است که باید در انجام این وظیفه به بهترین نحو دقت شود.

وی در بخش دیگری از خطبه ها به موضوع ادغام دانشگاه ملی دخترانه نهاوند اشاره کرد و گفت: دانشگاه دولتی نهاوند مانند ملایر و اسدآباد مستقل هستند ولی اخیرا برخی مسئولان تصمیم گرفته اند این دانشگاه ها را ادغام کنند و زیر نظر دانشگاه همدان باشند و از بین دانشگاه های همدان فقط دانشگاه نهاوند ادغام شده است.

حجت الاسلام مغیثی ادامه داد: در برخی از شهرها شنیدم گفتند اگر استقلال دانشگاه ما را بگیرید جاده ها را می بندند یا فلان کار را می کنند ولی ما این ادبیات را بلد نیستیم ولی به وزیر علوم اعلام می کنیم اگر شهری را به خاطر این ادبیات به آن امتیاز می دهید از نجابت مردم نهاوند سوءاستفاده می کنید.

وی بیان داشت: به وزارت علوم اعلام می کنیم نهاوند در مسائل مختلفی عقب مانده است اگر شما استقلال دانشگاه نهاوند را بگیرید و وابسته شود دیگر هیچ توجیهی برای اینکه به این شهرستان ظلم شده نداریم.

امام‌جمعه نهاوند بیان داشت: مطالبه و خواسته مردم این است که یا همه را وابسته کنید و اگر فقط نهاوند را وابسته کنید قابل توجیه نیست و یقینا تبعاتی دارد که بر عهده کسانی است که تصمیم غیر کارشناسی گرفته اند.

وی در بخش دیگری از خطبه ها اظهار داشت: در باغ بهشت ازدحام زیاد است و باید تدبیری در این خصوص اندیشیده شود چون پروتکل ها رعایت نمی شود و اگر بتوانند اکیپی در این مکان مستقر کرد خوب است.

حجت الاسلام مغیثی ادامه داد: در خیابان قیصریه هم ازدحام جمعیت زیاد است که باید فکری به حال آن شود و باعث ایجاد مشکل می شود و باید کسانی بر رعایت پروتکل ها نظارت داشته باشند.

تویسرکان

امام جمعه تویسرکان گفت: راه حل این مشکلات در کشور است و اگر دولت این را بپذیرد به طور قطع با برنامه ریزی و رفع مشکلات تولید، برخورد با دلالان، سودجویان و رانت بازان مشکل معیشت مردم هم برطرف می شود.

حجت الاسلام مرتضی موحدی، در خطبه های عبادی ـ سیاسی نماز جمعه ۲۲ اسفند ماه در مصلی امام تویسرکان از دستاوردهای انقلاب اسلامی یاد کرد و گفت: جامعه شناس پرآوزاه انگلیسی، آنتولی گیدنز عنوان کرد که انقلاب اسلامی ایرانیان جهان را به سمت دینی شدن هدایت کرده است که نمونه بارز آن تمایل و اقبال دنبا به کتاب های حوزه اسلامی است.

وی در ادامه به آغاز فرآیند ثبت نام داوطلبان شورهای اسلامی شهر و روستا پرداخت و اظهار کرد: اگر اشخاصی را که می شناسیم که مقید، متعهد، آگاه، امین و کار درست هستند می طلب تا آنان را برای حضور درانتخابات شوراها تشویق کنیم.

خطیب نماز جمعه تویسرکان به مسئله بعث از نگاه رهبر انقلاب هم اشاره کرد و افزود: رهبر انقلاب حاکمیت توحید و ایجاد حیات طیبه را از اهداف بعثت نبی مکرم اسلام(ص) برشمردند و لازمه آن را استقرار یک نظام سیاسی بیان کردند که آیین حکمرانی آن از کتاب الهی و پیامبران مدیران آن حکومت سرچشمه می گیرد.

حجت الاسلام موحدی تصریح کرد: از آنجا که یک حکومت دینی در تضاد با ظلم و چپاولگری است، بنابراین ظالمانه زمانه در طول تاریح با استقرار چنین حکومت هایی دشمنی ورزیده اند، از این رو شاهد هستیم که نظام سلطه با اسلامیت انقلاب ایران مشکل دارد.

وی از بصیرت و استقامت ملت به عنوان اصلی ترین راهکار برای خنثی سازی توطئه های دشمنان در ۴۲ سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی نام برد و عنوان کرد: با این وجود باید بیش از پیش مراقب باشیم چرا که دشمن در جنگ نرم وارد کارزار شده و با وارونه جلوه دادن حقایق به دنبال تغییر افکار ملت ما است.

امام جمعه تویسرکان در ادامه به مشکلات موجود اشاره کرد و گفت: راه حل این مشکلات در کشور است و اگر دولت این را بپذیرد به طور قطع با برنامه ریزی و رفع مشکلات تولید، برخورد با دلالان، سودجویان و رانت بازان مشکل معیشت مردم هم برطرف می شود.

اسدآباد

حجت الاسلام سیدموسی حسینی مجد با اشاره به اینکه وصیت شهدا این است که انقلاب را به دست بدخواهان ندهیم، گفت: باید در انتخابات بهترین ها را انتخاب کنیم به خصوص در ریاست جمهوری کاندیدایی که ولایتمدار و انقلابی تر است.

حجت الاسلام سیدموسی حسینی مجد، امام جمعه اسدآباد در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر اسدآباد با اشاره به روایاتی از ائمه اطهار ع ، نمازگزاران را به رعایت تقوای الهی و دوری از گناهان توصیه کرد و گفت: انسانهای با تقوا اهل انفاق کردن هستند و خیرشان به دیگران می رسد.

وی با اشاره به نامگذاری ۲۲ اسفند ماه به عنوان بزرگداشت روز شهدا، گفت: امروز اگر آبرویی داریم و زیر پرچم ولایت و انقلاب در امنیت هستیم، مرهون خون شهدا هستیم.

امام جمعه اسدآباد با اشاره به تکریم خانواده های شهدا، گفت: هرچه بوسه بر دستان پدران و مادران شهدا بزنیم، کم است، چرا که آنان از وجود فرزندانشان گذشتند و امروز مسئول و غیر مسئول باید خدمتگزار آنان باشیم.

وی با اشاره به وصیت نامه شهدا، گفت: وصیت شهدا این است که انقلاب را به دست بدخواهان ندهیم بنابراین در انتخابات باید بهترین ها یعنی کاندیدایی که ولایتمدار و انقلابی تر است، را انتخاب کنیم.

حجت الاسلام حسینی مجد بر مشارکت مردم در انتخابات ۱۴۰۰ تأکید کرد و گفت: تنور انتخابات را با حضور و مشارکت خود گرم کنیم.

وی با تبریک روز پاسدار و جانباز به همه پاسداران و جانبازان، گفت: پاسداران برای حفظ انقلاب در خط مقدم بودند و باید قدردان آنها بود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=106735
  • دیدگاه‌ها برای دولت با برخورد با دلالان، سودجویان و رانت بازان مشکلات معیشتی مردم را برطرف کند/لزوم انتخاب کاندیدایی ولایی و انقلابی/آنهایی که دنبال دوگانگی بین قم و نجف هستند آشنایی کامل با مرجعیت شیعه ندارند بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.