• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
1

دولت، مرغ را با قیمت منطقی به بازار عرضه کند/لزوم تامین نهاده های دامی

  • کد خبر : 137085
  • 09 آذر 1400 - 10:06
دولت، مرغ را با قیمت منطقی به بازار عرضه کند/لزوم تامین نهاده های دامی

در راستای معرفی توانمندی های دامی شهرستان بهار، با مدیر واحد تولیدی سهند دام در روستای کریم آباد و مالک مرغداری در روستای چپقلو به گفتگو پرداختیم. پروین رضایی، ۶۲ ساله اهل تهران و بانوی کارآفرین تولید کننده در عرصه تولیدات دامی درگفتگو با خبرنگار عصرهمدان؛ اظهار کرد: فعالیت واحد تولیدی سهند دام در روستای […]

در راستای معرفی توانمندی های دامی شهرستان بهار، با مدیر واحد تولیدی سهند دام در روستای کریم آباد و مالک مرغداری در روستای چپقلو به گفتگو پرداختیم.

پروین رضایی، ۶۲ ساله اهل تهران و بانوی کارآفرین تولید کننده در عرصه تولیدات دامی درگفتگو با خبرنگار عصرهمدان؛ اظهار کرد: فعالیت واحد تولیدی سهند دام در روستای کریم آباد قریب به ۲سال پیش به همت اعضای خانواده با ۱۰۰ راس بره ماده از نژاد رومانوف، شال و مهربان که ظرفیت چربی خیلی پایینی دارند شروع شده و در طی دو سال، در حال حاضر ۱۴۰۰ راس دام در این واحد فعالیت میکند و توانستیم برای ۹ نفر (۷نفر نیروی روز و ۲ نفر نیروی شب) اشتغال ایجاد کنیم.

رضایی، بانوی کارآفرین عنوان کرد: از مسئولان درخواست داریم که نهاده های دامی ذرت و یونجه را تامین کنند. پارسال جو، کاه و یونجه فراوان بود ولی امسال با توجه گرانی یونجه مشکل نهاده دامی داریم و قیمت بالای خوراک دام برای دامداران مشکل ساز شده و ما قادر به خرید جو، کاه، یونجه به مقدار زیاد نیستیم، و زمینه حمایتی برای عرضه و تقاضا، واردات و صادرات را برای تولید کنندگان بوجود آوردند و در این واحد بر اصلاح ژنتیک تاکید شده و پروسه چهارساله را طی می کنیم تا دامها از لحاظ زایش، وزن گیری و مقاوم بودن به نژاد مطلوب کشور برسند.

در ادامه نیز گفتگویی با آقای گنبدانی مالک مرغداری در روستای چپقلو داشتیم.

گنبدانی مالک مرغداری گفت: مرغداری ۵۰ هزار قطعه‌ای از سال ۸۷ با اشتغالزایی ۸ نفر به صورت مستقیم و ۵ نفر به صورت غیرمستقیم آغاز به کار کرده است و پیشرفت قابل قبولی داشته و در هر دوره ی پرورشی به صورت میانگین در این مرغداری ۱۴۰ تن گوشت مرغ تولید می شود.

وی افزود: تهیه جوجه یک روزه بیش از قیمت مصوب و زمان‌بر بودن فرآیند دریافت نهاده‌ها از مشکلات این واحد است و برای جلوگیری از بروز مشکل ۸۰ درصد از نهادها به صورت دولتی و ۲۰ درصد به صورت آزاد تهیه می شود.

مالک مرغداری روستای چپقلو با ابراز خرسندی از قیمت مصوب گوشت مرغ گفت: به دلیل افزایش قیمت نهاده ها و برای جلوگیری از متضرر شدن مرغداران، مرغ باید با قیمت منطقی به بازار عرضه شود

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=137085
  • دیدگاه‌ها برای دولت، مرغ را با قیمت منطقی به بازار عرضه کند/لزوم تامین نهاده های دامی بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.