• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
2

اگر در حوزه فضای مجازی واکسینه نشویم آسیب می بینیم

  • کد خبر : 27946
  • 02 آبان 1398 - 14:53
اگر در حوزه فضای مجازی واکسینه نشویم آسیب می بینیم

فرمانده سپاه ناحیه همدان با بیان اینکه دیگر تاثیر فضای مجازی بر همگان  مشهود شده است افزود: اخیرا با دستگیری ام الفساد روح الله زم و اطلاعاتی ذی قیمتی که بدست آمد  بر همگان در حوزه فضای مجازی مشهود شد که اگر در این حوزه واکسینه نباشیم و دانش را  افزایش ندهیم آسیب می بینیم […]

فرمانده سپاه ناحیه همدان با بیان اینکه دیگر تاثیر فضای مجازی بر همگان  مشهود شده است افزود: اخیرا با دستگیری ام الفساد روح الله زم و اطلاعاتی ذی قیمتی که بدست آمد  بر همگان در حوزه فضای مجازی مشهود شد که اگر در این حوزه واکسینه نباشیم و دانش را  افزایش ندهیم آسیب می بینیم .

به گزارش عصر همدان، پیش از ظهر امروز نخستین دوره آموزشی سواد فضای مجازی مدارس  همدان با حضور فرمانده سپاه ناحیه همدان و مسئولین اداره آموزش و پرورش استان برگزارشد.

علی بقایی، فرمانده سپاه ناحیه همدان گفت : این دوره تا ۲۰ بهمن ماه اجرا می شود و حدود ۶۰۰۰ هزار دانش آموز و والدین در این دوره آموزش می بینند .

بقایی عنوان کرد: ۱۶ مدرسه در این طرح انتخاب شده است و هدفهای زیادی برای دانش آموزان و معلمان نیز در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به ورود بسیجیان در حوزه فضای مجازی افزود: ظرفیت خوبی در سازمان بسیج ایجاد شد و توانستند در رشد فضای مجازی گامی برادرند .فرمانده سپاه ناحیه همدان گفت:در این دوره سه گام برای والدین دانش آموزان و معلمان برداشته می شود و ما باید به یک درک یکسان از این دوره برسیم تا در افزایش سواد فضای مجازی دانش اموزان و معلمان گام برادریم.

فرمانده سپاه ناحیه همدان با بیان اینکه دیگر تاثیر فضای مجازی بر همگان  مشهود شده است افزود: اخیرا با دستگیری ام الفساد روح الله زم و اطلاعاتی ذی قیمتی که بدست آمد  بر همگان در حوزه فضای مجازی مشهود شد که اگر در این حوزه واکسینه نباشیم و دانش را  افزایش ندهیم آسیب می بینیم .

وی بیان کرد: در این دوره تخصصی چگونگی استفاده بهتر از فضای مجازی را باید سعی کنیم افزایش دهیم و از این دوره به خوبی استفاده کنیم و نگاهمان تکلیفی نباشد حتما وقت بگذاریم و وضعیت سنجی کنیم .

بقایی با اشاره به کلاهبرادری هایی که در فضای مجازی انجام می شود گفت : خبرهای کذبی که در فضای مجازی منتشر می شود و جریان سازی روانی در جامعه ایجاد می کند تاثیر بالای این حوزه را در همه اقشار نشان می دهد.

فرمانده سپاه ناحیه همدان در افتتاحیه اولین دوره آموزش سواد فضای مجازی مدارس گفت: در این حوزه اگر واکسینه نشویم قطعا آسیب می بینیم و در این دوره سعی شده سه گروه معلمان و والدین و دانش آموزان آموزش ببینند .

۱۲۵ هزار دانش آموز مخاطب فضای مجازی هستند/ فضای مجازی ویترین لحظات خوش است

در ادامه این مراسم، نعمت الله بحیرایی معاون آموزش متوسطه  آموزش و پرورش استان همدان  با بیان اینکه ۱۲۵ هزار دانش آموز در رده سنی ۱۲ تا ۱۷ سال در استان داریم که مخاطب فضای مجازی هستند افزود: این هاخواسته و ناخواسته وارد فضای مجازی شده اند .

وی گفت: فرد باید متناسب با یادگیری های خودش خود را با تغییرات متناسب کند و توانایی همراه شدن با تغییرات را داشته باشد.

بحیرایی  با بیان اینکه چندین نوع سواد داریم که یکی از انها سواد رسانه ای است افزود:  باید با تهدیدهای این حوزه آشنا شویم که شامل حال این دوره می شود و معلمی امروزه پیشرفت دارد که در این حوزه توانایی داشته باشد .

وی ادامه داد: معلمان باید علاوه بر دانش تربیتی باید باید سواد رایانه ای و فضای مجازی و دانش سلامت هم نیز داشته باشد .

بحیرایی عنوان کرد: هویت قومی و محلی و مذهبی و اسلامی کمک می کند دانش آموزان بهتر خودرا شناخته و با دنیای اطراف خود آشناشوند.

وی تاکید کرد: مهارت انرژی یکی دیگر از سوادها و سواد دانشگاهی نیز یکی دیگر از سوادهاست.

بحیرایی گفت :فرد باید متناسب با یادگیری های خودش خود را با تغییرات متناسب کند و توانایی همراه شدن با تغییرات را داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه فضای مجازی ویترین نمایش لحظه های خوش افراد است گفت: ما باید فضای مدارس را بانشاط کنیم تا دانش آموزان کمتر وارد فضای مجازی شوند و در مدرسه و فعالیت های آن مشارکت داشته باشند .

انتهای پیام/ا

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=27946
  • دیدگاه‌ها برای اگر در حوزه فضای مجازی واکسینه نشویم آسیب می بینیم بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.