• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
4
نماینده ولی فقیه در استان همدان:

خیمه امام‌ حسین(ع) گره گشایی فرهنگی می‌کند

  • کد خبر : 193909
  • 26 مرداد 1402 - 20:37
خیمه امام‌ حسین(ع) گره گشایی فرهنگی می‌کند
نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه اثر تربیتی حضور نوجوانان و جوانان در موکب‌های اربعین بیشتر از ساعت‌ها سخنرانی است گفت: خیمه امام حسین(ع) گره‌گشایی فرهنگی می‌کند و می‌توان از جوانانی که سال قبل درگیر اختشاشات بودند دعوت کرد تا در موکب‌ها حضور داشته باشند.

به گزارش عصر همدان ظهر امروز آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی در جمع خادمان ستاد اربعین استان همدان با بیان اینکه خدمت‌گزاران اربعین حسینی باید بدانند که ثواب زیادی بابت خدمت‌رسانی به زائرین کربلا نصیبشان می‌شود گفت: خوب است که یکدیگر را در این ثواب شریک کنیم تا ذخیره آخرت شود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه در ایامی که موکب‌ها برپا هستند باید به جنبه‌های تربیتی این کار بزرگ توجه کنیم افزود: از حضور جوانان و نوجوانان در موکب‌ها استفاده کنید، چرا که دشمن سرمایه‌گذاری کرده است تا نوجوانان ما را از مسیر خارج کند.

امام جمعه همدان ادامه داد: چه مکانی را بهتر از موکب‌ها و ایام اربعین حسینی سراغ دارید که بتوان در آن نسل آینده‌ساز را تربیت کرد؟ باید اجازه دهیم نوجوانان و جوانان در موکب‌ها خدمت‌رسانی کنند و از این اثر تربیتی غافل نشویم.

آیت الله شعبانی موثقی با بیان اینکه دشمن سالیان سال است با دین و امام‌حسین (ع) دشمنی دارد عنوان کرد: پس از آن که دشمن دریافت نمی‌تواند مردم را مقابل تفکر حسینی قرار دهد تصمیم گرفت انقلاب اسلامی را مقابل امام حسین (ع) قرار دهد اما بالاخره به این نتیجه رسید که تفکیک انقلاب اسلامی از تفکر عاشورا غیرممکن است.

وی با تاکید بر اینکه اثر تربیتی حضور نوجوانان و جوانان در موکب‌ها بیشتر از ساعت‌ها سخنرانی است گفت: موکب‌داران در این ایام که دشمن درحال برنامه ریزی برای ایجاد گسل اجتماعی است تلاش کنند تا نسل جوان را حفظ کنند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه در موکب‌ها می‌توان از جوانانی که حتی سال قبل درگیر اختشاشات بودند دعوت کرد تا به زائرین اربعین خدمت‌رسانی کنند افزود: خیمه امام حسین(ع) گره‌گشایی فرهنگی می‌کند و هیچ ظرفیتی بهتر از این ایام برای خنثی کردن نقشه‌های دشمن وجود ندارد.

آیت الله شعبانی موثقی با تاکید بر اینکه دشمن به دنبال ایجاد دوقطبی در جامعه است تصریح کرد: ایام اربعین باعث ایجاد وحدت و انسجام اجتماعی می‌شود؛ شما به ظاهر کار نگاه نکنید که فقط تعدادی از زائرین در موکب شما استراحت می‌کنند بلکه باید بدانید در میدان مبارزه فرهنگی با دشمن قرار دارید.

وی در ادامه از موکب داران درخواست کرد تا از بانوانی که سرپرست خانوار هستند و دارای کسب و کار خانگی هستند حمایت کنند گفت: اجازه دهیم کسانی که کسب و کار خانگی دارند و بازاری برای فروش آن‌ها نیست در کنار موکب‌ها بتوانند کاسبی خود را داشته باشند.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه سه میلیون زائر از همدان تردد می‌کنند عنوان کرد: خدمت‌رسانی چندجانبه زمانی است که در کنار خدمت به زائرین بتوانیم از سرپرستان خانوار که صنایع کوچک دارند حمایت کنیم و شهرداری می‌تواند با ایجاد بازارچه در ورودی و خروجی شهر به کسب و کار این افراد کمک کند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه وجود ۱۲۰ موکب در استان همدان کم‌نظیر است گفت: این موضوع در کشور نمونه ندارد و استان همدان باید برای سال آینده به عنوان استان هدف قرار گیرد.

وی در ادامه با تاکید براینکه موکب داران باید به اقامه نماز اول وقت به صورت جماعت توجه کنند تصریح کرد:  شایسته نیست هنگام اذان خبری از نماز جماعت در موکب‌ها نباشد؛ باید فرهنگ امام حسین(ع) را به صورت جامع ببینیم و به اقامه نماز اول وقت توجه شود.

آیت الله شعبانی موثقی در پایان با اشاره به اینکه خدمت‌گزاران به زائرین سعی کنند در موکب‌ها برای پذیرایی از لیوان یکبار مصرف استفاده نکنند افزود: استفاده از ظروف و لیوان یکبار مصرف یک معضل زیست محیطی ایجاد می‌کند و اگر شرایطی باشد تا چایی با رعایت بهداشت در استکان استفاده شود بهتر است.

 

انتهای پیام/سع

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=193909
  • دیدگاه‌ها برای خیمه امام‌ حسین(ع) گره گشایی فرهنگی می‌کند بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.