• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
2

خون ذخیره شده در استان به اندازه لازم موجود است/ بین مصرف و توزیع خون توازن وجود دارد

  • کد خبر : 53528
  • 19 اسفند 1398 - 8:22
خون ذخیره شده در استان به اندازه لازم موجود است/ بین مصرف و توزیع خون توازن وجود دارد

افشین محمدی با بیان اینکه خوشبختانه در شرایط فعلی ذخیره لازم خون در استان وجود دارد، گفت: با انجام ذخیره مطمئن در سازمان انتقال خون به خط بحران نرسیده ایم. مدیرعامل سازمان انتقال خون استان همدان در گفتگو با خبرنگار عصر همدان؛ در خصوص آخرین وضعیت ذخیره خون در استان اظهار کرد: درست است که […]

افشین محمدی با بیان اینکه خوشبختانه در شرایط فعلی ذخیره لازم خون در استان وجود دارد، گفت: با انجام ذخیره مطمئن در سازمان انتقال خون به خط بحران نرسیده ایم.

مدیرعامل سازمان انتقال خون استان همدان در گفتگو با خبرنگار عصر همدان؛ در خصوص آخرین وضعیت ذخیره خون در استان اظهار کرد: درست است که با شیوع ویروس کرونا تعداد مراجعات اهداکنندگان خون در همدان کاهش یافته اما خوشبختانه در این مدت ذخیره لازم خون در استان به اندازه کافی وجود داشته است.

وی ضمن قدردانی از اهداکنندگان خون در استان افزود: قبل از شیوع ویروس کرونا سازمان انتقال خون براساس دستورالعمل ابلاغی نسبت به ضدعفونی سطوح و فضاهای مختلف اقدام می کرد اما با شیوع کرونا سطوح هر دو ساعت یکبار در فضا و محیط فنی ضدعفونی می شود.

محمدی ادامه داد: پرسنل این سازمان ضمن آموزش لازم، در این مدت با چگونگی رفتار و رعایت اصول بهداشتی لازم، در برابر اهداکنندگان خون آشنایی کافی دارند.

وی با اشاره به اینکه روزانه در سازمان انتقال خون طوری برنامه ریزی شده که حداقل خون مورد نیاز و کافی به صورت هوشمندانه، حساب شده و با برنامه ذخیره شود، خاطرنشان کرد: برای رفع نیاز پلاکت خون  از ۶۰ تا ۷۰ نفر روزانه خونگیری انجام  می شود.

مدیرعامل سازمان انتقال خون استان همدان با بیان اینکه در شرایط کنونی این سازمان در همدان اجازه اهدای خون را به افرادی که بار اول است خون می دهند، نداده است تصریح کرد: همدان جزو استان های پیشتاز در کشور است و کمتر استانی این کار را انجام داده است.

محمدی اضافه کرد: در حال حاضر با کاهش اهدای خون بر اثر شیوع ویروس کرونا جراحی های غیر اورژانسی حذف شده و همین منجر به کاهش ۲۵ درصدی مصرف خون در استان و توازن بین مصرف و توزیع شده است.

وی با بیان اینکه در شرایط فعلی سعی کرده ایم ۵ برابر نیاز روزانه مصرف خون را در همدان داشته باشیم، یادآور شد: در صورت نیاز شدید تا ۱۵۰ واحد خون نیز به تهران از ذخیره خون استان ارسال کرده ایم.

انتهای پیام/ف

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=53528
  • دیدگاه‌ها برای خون ذخیره شده در استان به اندازه لازم موجود است/ بین مصرف و توزیع خون توازن وجود دارد بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.