• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
2

خطاها را نباید به پای انقلاب اسلامی نوشت/در مقابل دشمن تدافعی عمل نخواهیم کرد/لزوم اصلاح ضعف ها در عرصه اقتصادی

  • کد خبر : 144627
  • 22 بهمن 1400 - 16:18
خطاها را نباید به پای انقلاب اسلامی نوشت/در مقابل دشمن تدافعی عمل نخواهیم کرد/لزوم اصلاح ضعف ها در عرصه اقتصادی

شماری از ائمه جمعه استان همدان در خطبه های نماز جمعه گفتند: شرکت مردم ولایتمدار در راهپیمایی ۲۲ بهمن نقشه‎ های رنگارنگ دشمنان را خنثی و وحدت و انسجام آحاد ملت را متجلی کرد به گزارش عصرهمدان؛ نماز جمعه شهرهای سراسر استاتن همدان با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی پس از راهپیمایی شکوهمند ۲۲ بهمن […]

شماری از ائمه جمعه استان همدان در خطبه های نماز جمعه گفتند: شرکت مردم ولایتمدار در راهپیمایی ۲۲ بهمن نقشه‎ های رنگارنگ دشمنان را خنثی و وحدت و انسجام آحاد ملت را متجلی کرد

به گزارش عصرهمدان؛ نماز جمعه شهرهای سراسر استاتن همدان با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی پس از راهپیمایی شکوهمند ۲۲ بهمن در میعادگاه های نماز جمعه اقامه شد.

همدان

آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه همدان با بیان اینکه یکی از مصادیق تقوا حمایت از حرکت‌های اجتماعی مصلحانه است اظهارکرد: انقلاب اسلامی یک طرح اجتماعی و همه‌جانبه است و ابعاد مختلف یک جامعه را در بر می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی انتخاب تاریخی ملت ایران برای دستیابی به استقلال و آزادی بود افزود: انقلاب اسلامی انتخابی بود تا خروج از ضعف و حرکت به سوی اقتدار حاصل شود و حرکت جامعه از سوی ظلمت به سمت نور تغییر یابد.

امام جمعه همدان با بیان اینکه انقلاب اسلامی موفق شد نقشه‌های بلندمدت استکبار را به زمین بزند و منافع آنها را به خطر بیندازد تأکید کرد: میزان اهمیت انقلاب، به جامعیت آن در آرمان و اهدافش برمی‌گردد.

وی با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی یک قیام صرفا سیاسی یا اقتصادی نبود بلکه جامع بود و ابعاد و پنجره جدید برای تمدن بشری گشود گفت: این حرکت مردمی با جهان‌بینی برای دستیابی به جهان معقول برای بشر محقق شد و به دنبال توسعه کمی و کیفی معنویت بود.

خطاها را نباید به پای انقلاب اسلامی نوشت

شعبانی با اشاره به اینکه معنویت پس از انقلاب توسعه یافت، نماز جمعه را یکی از اهداف معنوی انقلاب برشمرد و تأکید کرد: انقلاب اسلامی پایگاه مستکبران جهان را تضعیف کرده است، از همان ساعت ۵.۴۵ بعدازظهر که صدای انقلاب از رادیو پخش شد، دشمنی‌ها هم آغاز شد و باید تحلیل‌های آنها را برای این صف‌آرایی بررسی کرد.

وی با بیان اینکه آمریکا فهمید که حرکتی که ملت ایران آغاز کرده منافع مستکبران را به خطر خواهند انداخت بنابراین تحریم‌ها را از همان روزهای اول آغاز کرد گفت: آنها خودشان را کدخدای عالم می‌دانند که انقلاب جلوی این ادعای واهی ایستاده است.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی تنها یک جنبش درونی نبود، بلکه منطقه‌ و حتی جهان را دگرگون کرده است در ادامه سخنانش بیان کرد: وقتی امام راحل فرمود «من خادم مردم هستم»، برای همه مسئولان تعریف شد که همه باید بدانند به معنای واقعی کلمه خادم باشند.

وی امام جمعه همدان خاطرنشان کرد: در طول ۴۳ سال گذشته خطاهایی در کشور مشاهده شده که نباید آنها را به پای انقلاب اسلامی نوشت، مقام معظم رهبری نیز بارها در این زمینه تذکر داده‌اند.

شعبانی با بیان اینکه توسعه معنویت، مبارزه با فساد، تجمل مسئولان و نهی حقوق نجومی از ارکان انقلاب است گفت: پس از ۴۳ سال که از عمر انقلاب اسلامی می‌گذرد و  با تمام هجمه‌ای که دشمن انجام می‌دهند می‌بینیم که  مردم پای کار هستند و مسئولان باید این را ببینند.

وی با اشاره به اینکه مردم انقلاب کردند تا بروکراسی، اسراف و تجمل نباشد اظهار کرد: امام خمینی(ره) نهادها و سازمان‌های امنیتی، اقتصادی، ساخت مسکن و فرهنگی ایجاد کردند زیرا معیشت و رشد مردم برای ایشان مهم بود.

در عرصه اقتصادی ضعف داشتیم/ دشمن از نقاط ضعف استفاده می‌کند

امام جمعه همدان با بیان اینکه انقلاب اسلامی توسعه معنویت را محقق و رشد اقتصادی را تسریع کرده است افزود: امام خمینی(ره) شورای انقلاب فرهنگی و سازمان تبلیغات را مطرح کردند تا بعد فرهنگی انقلاب اسلامی را دنبال کنند.

وی با تأکید بر اینکه در عرصه اقتصادی ضعف داشتیم و دشمن از این نقاط ضعف به صورت کاریکاتوری استفاده می‌کند و سعی در خوار شمردن دستاوردهای انقلاب دارد ادامه داد: امام دو سفارش به مردم داشتند اول اینکه اجازه ندهند انقلاب به دست نااهلان بیفتد و دوم اینکه پشتیبان ولایت فقیه باشند.

شعبانی با اشاره به اینکه در ۴۳ سال گذشته دشمن هر تلاشی برای نابودی انقلاب به کار گرفته است خاطرنشان کرد: استکبار امروز هم دیکتاتوری رسانه‌ای راه انداخته و میلیاردها دلار هزینه کرده است اما مردم به توصیه امام راحل عمل کردند.

وی با اشاره به اینکه تحریف واقعیت در فضای مجازی صورت می‌گیرد گفت: با این وجود مسئولان باید پای کار بودن مردم را ببینند، چطور می‌شود این حماسه‌ها را دید و برای مردم کار نکرد.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه ماندگاری انقلاب اسلامی به فضل الهی است اظهار کرد: هیچ کشور و نظامی به اندازه ما مورد هجوم قرار نگرفته است و باید از مردم به خاطر این حضور و ایستادگی قدردانی کنیم.

وی در پایان سخنانش افزود: گام اول انقلاب را به لطف خدا، درایت رهبری و همراهی مردم طی کردیم و گام دوم انقلاب را با پیگیری بیشتر دنبال خواهیم کرد./فارس

نهاوند

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباسعلی مغیثی در خطبه های نماز جمعه و پس از مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن در جمع مردم نهاوند گفت: پیروزی انقلاب اسلامی اتفاق بسیار مهمی بود که کشور را از چنگ طاغوت و استکبار نجات داد و از کشوری وابسته به کشوری عزتمند تبدیل کرد.

وی اظهار داشت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دشمنان این انقلاب نوپا هر توطئه و نقشه‌ای را برای نابودی انقلاب به کار بستند ولی همان مواردی که باعث پیروزی انقلاب شد باعث تداوم حرکت انقلاب و ماندگاری این انقلاب مردمی شد.

امام‌جمعه نهاوند افزود: پیروی مردم از امام راحل و پس از ایشان گوش‌به‌فرمان رهبر انقلاب بودن و حضور مردم در همه عرصه‌های حساس انقلاب باعث ناامیدی دشمنان و خنثی‌سازی توطئه‌های آن‌ها شده است.

وی بیان داشت: به برکت انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف و حساس پیشرفت‌های بسیار زیادی داشته‌ایم و دشمنان توان دیدن این پیشرفت‌ها را که در شرایط تحریم ایجادشده است؛ ندارند و به همین دلیل نقشه می‌کشند.

حجت‌الاسلام مغیثی با اشاره به حضور پرشور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال گفت: یکی از بزرگ‌ترین تفاوت‌های انقلاب ما با انقلاب‌های دنیا در مردمی بودن آن است و می‌بینیم در چهل و سومین سال پیروزی انقلاب مراسم راهپیمایی با حضور نسل‌های مختلف برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: مردم با حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن یک‌بار دیگر سیلی سختی بر گوش دشمن زده و مانع توطئه‌های دشمن شدند و نشان دادند پایبند ارزش‌های انقلاب اسلامی هستند.

امام‌جمعه نهاوند افزود: دشمنان می‌خواستند و می‌خواهند انقلاب اسلامی را نابود کنند ولی امروز می‌بینیم به برکت تفکر جهادی و انقلابی حاکم بر کشور، پس از ۴۳ سال انقلاب اسلامی در اوج اقتدار و عزت قرار دارد.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی بر جهاد تبیین تأکید فراوان دارند و امروز وظیفه همه این است که واقعیت‌ها و پیشرفت‌ها را بیان کنیم و اجازه ندهیم دشمن هر طور می‌خواهد واقعیت‌ها را تغییر دهد.

حجت‌الاسلام مغیثی در پایان اظهار داشت: به یاری خدا آینده انقلاب اسلامی بسیار درخشان خواهد بود و با تکیه به نیروهای جوان و انقلابی همان‌طور که تا امروز پیشرفت کرده‌ایم به این روند باافتخار ادامه می‌یابد.

کبودراهنگ

حجت الاسلام نقی باقری امام جمعه شهرستان کبودراهنگ در خطبه های نماز جمعه امروز با دعوت همگان به تقوای الهی و تقدیر از حضور حماسی و گسترده مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن اظهار کرد: حرکت حماسی و انقلابی مردم ایران اسلامی مشت محکمی بر دهان دشمنان و فتنه گران عالم بود.

وی با اشاره به فرمان مقام معظم رهبری در دیدار با پرسنل نیروی هوایی افزود:تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی از ملزومات جامعه امروزی برای نسل حاضر است.

حجت الاسلام باقری با اشاره به برخی دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی بیان کرد: لباس های وصله دار مردم و ساکن شدن چندین خانواده در یک اتاق ۳۰ متری نبود امکانات رفاهی آب و برق و گاز نشان از محرومیت مطلق مردم ایران در زمان طاغوت داشته است.

وی با تشبیه انقلاب اسلامی به حکومت علوی امام علی علیه السلام در صدر اسلام گفت: هرکسی در خط ولایت و امامت ماند عاقبت بخیر شد و خط ولایت خط عاقبت بخیری و سرافرازی است.

امام جمعه شهرستان کبودراهنگ با اشاره به روز ۱۹ بهمن عنوان کرد: بیعت همافران و نیروی هوایی در ۱۹ بهمن ۵۷ با انقلاب اسلامی و ملت انقلابی بیعت با ارزش ها بود.

وی با تاکید بر اقتدار در مقابل دشمنان خاطر نشان کرد: اقتدار و صلابت در مقابل دشمن باعث سرافرازی نظام اسلامی خواهد شد و امروز دیگر نباید در مقابل دشمن تدافعی عمل کنیم و امروز در مقابل دشمنان آفندی عمل خواهیم کرد.

اسدآباد

کار دشمن گرفتن روحیه انقلابی و مقاومت از ملت است
حجت الاسلام سیدموسی حسینی مجد با بیان اینکه کار دشمن این است که روحیه انقلابی و مقاومت را از ملت بگیرد، گفت: امروز به برکت انقلاب امن ترین آسمان و منطقه، در قدرت نظامی و علمی حرف برای گفتن داریم.

حجت الاسلام سیدموسی حسینی مجد، امام جمعه اسدآباد در خطبه های نماز جمعه این هفته ۲۲ بهمن شهر اسدآباد، نمازگزاران به رعایت تقوای الهی تشویق و توصیه کرد و گفت: ترس از خدا کلید هر در بسته است، عامل آزادگی از هرگونه بردگی است.

وی بااشاره به روز ۲۲ بهمن، چهل و سومین سال پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: امروز انقلاب را با امام راحل و رهبری باید شناخت، دشمنان بعداز ۴۳ سل پیروزی انقلاب اذهان عموم را به شبهه می اندازند، حقانیت امام روشن است.کسی به ساده زیستی، عدالت، دستگیری از مردم، نفوذ در دل مردم، مردمداری، شجاعت امام ره نرسیده است. و نفر دومی که این خصوصیات امام(ره) را دارد، رهبر انقلاب است.

امام جمعه اسدآباد با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی، گفت: قبل از انقلاب از کوچکترین نعمت و زیر ساختها محروم بودیم و در این مملکت چیزی نداشتیم، آنها جز به قماربازی و عیش و نوش خود فکر نمی‌کردند و امروز به برکت انقلاب امن ترین آسمان و منطقه، در قدرت نظامی و علمی حرف برای گفتن داریم.

وی با بیان اینکه کار دشمن این است که روحیه انقلابی و مقاومت را از ملت بگیرد، افزود: این مشکلات را پشت سر خواهیم گذاشت.

بهار

خطیب جمعه شهرستان بهار در نماز عبادی سیاسی جمعه با سفارش همگان به تقوای الهی، از عموم مردم و مسئولان و اقشار شهرستان بهار که با وجود سم پاشی های دشمن، در دقایق قبل از ساعت شروع راهپیمایی حضور پرشور در راهپیمایی ۲۲ بهمن داشتند تشکر و قدردانی کرد و اظهار کرد: در شناخت شان امام علی(ع) ما هرگز نمیتوانیم مقام و منزلت حضرت را درک کنیم و هرکس به اندازه ظرف وجودی خود میتواند از شخصیت و اقیانوس معرفت امام علی (ع) توشه ای برادرد و استفاده کند لذا ضمن اقرار به اینکه ما نمیتوانیم به مقام والای امام علی(ع) دست پیدا کنیم چنانچه، کلام خدا در قالب لفظ قرآن شده و وقتی کلام نورانی خدا در قالب انسان تجلی کند و قرآن ناطق باشد میشود علی ابن ابی طالب(ع)،اهل بیت عصمت و طهارت(ص)، قرآن کریم سرتاسر نور و بدون نقص است لذا سراسر وجود امیر المومنین(ع) نور و بدون نقص است.

حجت الاسلام محمد علی ارزنده تصریح کرو:علی(ع) مصداق انسان کامل است و علم کتاب در سینه وی هست و توفیق خدا این بوده که مدعی پیروان علی(ع) باشیم اگر در همین حد این ادعا هم از محبان و شیعیانان علی ابن ابی طالب باشیم، هرگز نمیتوانیم قدردان و شاکر این نعمت عنایت خدا باشیم.

حجت الاسلام ارزنده نیز اضافه کرد: حضرت رسول اکرم(ص) در اوایل تشکیل اسلام، به انقلاب شکوهمند اسلامی ایران وعده میدهد که: “زمانی مردم قیام میکنند و زمینه سازان منجی عالم بشریت میشوند”

این که انسان توفیق این را داشته باشد که در زمانی دنیا بیاید که زمینه ساز منجی عالم بشریت باشد، یک توفیق دست نیافتنی است، و عنایتی ازجانب خداوند به ما بوده که در دوران انقلاب اسلامی دنیا آمدیم و جزو کسانی باشیم که مدعی انقلابی بودن را داریم و نمیتوانیم شکر آن را بجا بیاوریم و اگر بخواهیم شاکر باشیم باید پیرو بی چون و چرا و عالمانه و آگاهانه مقام معظم رهبری باشیم، دستاوردهای انقلاب بفهمیم و برای مردم بیان کنیم و هر چه در توان داریم در مسیر فرمایشات و تقویت انقلاب به کار گیریم تا تبعیت ما نسبت به رهبری محقق شود و جزو انقلابیون و مقدمه سازان ظهور قرار گیریم.

وی همچنین بنا به فرمایشات رهبری “در کشور هزاران حماسه در عرصه های اقتصادی، فرهنگی، عمرانی، آموزشی، اجتماعی، بهداشت و درمان ، صنعت و عمران و‌… به وجود می آید و باید بیان شوند چون دشمن کتمان میکند، و هیچ خبری از این ها در رسانه ها نیست، نباید بگذاریم مشکلات اقتصادی و معیشتی بر روی این حماسه ها گردوغبار بنشاند و از مردن پیدا کند” گفت: ببینید چقدر رسانه های انقلابی، رسانه های جمعی و شبکه های مجازی در راس صدا و سیما جمهوری اسلامی در نشان دادن حماسه ها کم کاری کرده اند که مقام معظم رهبری اینگونه سخن میگویند با اینکه برای پخش بیشتر برنامه ها وقت و هزینه های میلیاردی صرف میشود که از هیچ جنبه ای ارزش ندارد و یا برنامه های سیاسی که مردم نیاز دارند در وقت مرده یا دیر موقع پخش میشوند و این وضعیت صدا سیما است که رهبری چندین بار گلگی کرده و در جلسات خصوصی این را فرموده اند.

حجت الاسلام ارزنده اذعاکرد: چقدر مشکلات و خیانت زمان طاغوت برای مردم گفته شده، که برخی از افراد متاسفانه با بی اطلاعی از وضعیت خوب اقتصادی زمان شاه صحبت میکنند و برای نوجوانان جا می اندازند که گرانی و مشکل در زمان شاه نبوده و در صورتی که با مدارک موثق تورم زمان شاه خیلی زیاد بوده و با بی اطلاعی افراد اطلاعات غلط به جوانان میدهند.

وی از همه خواهران و برادران و کوچک و بزرگ درخواست کرد: خوب گوش کنید و در ذهن خود داشته باشید که در سال ۵۷ انقلاب ایران اسلامی پیروز شد، مملکت ایران و مملکت شاهنشاهی هر روز ۶ میلیون بشکه نفت با جمعیت ۳۶ میلیون جمعیت صادر میکرد در صورتی که امروز شبکه های خارجی اعلام کردند بعد سه سال ایران موفق شد روزی ۱ میلیون نفت با جمعیت ۸۰ میلیون صادر کند، اما جای سوال دارد که وضعیت مردم در آن زمان چگونه بود و ما چگونه است؟دیروز رئیس بنیاد مستضعفان در مراسم واگذاری ۱۱۳ هزار سند از املاک غصب شده خاندان پهلوی گفت: بیش از ۴۴ هزار سند شامل ۲۱۰۰ آبادی که یکی از آنها کل شهرستان بابلسر است به نام پهلوی و خاندانش سند خورده بود و درآمد ماهانه رضا شاه در این زمان از محل اجاره املاکش ۷۰ میلیون تومان ماهانه بوده، اینگونه مملکت را غارت کردند، از جوانان میپرسم آیا واقعا معاش و آسایش و آرامش و رفاه امروز با زمان طاغوت یکی است، در زمان طاغوت با کمترین چیزها میساختند اما امروز

قدردان انقلاب با این همه رفاه نیستند، باید در جهاد تبیین قدم بگذارید اما اول خود بخوانید، بدانید، درک کنید، بفهمید و برای دیگران بیان کنید تا وقتی مشکلی پیش آمد بلافاصله با زمان طاغوت قیاس نکنیم، گذشته از دستاوردهای کلان نظام جمهوری اسلامی در عرصه صنعت، علم وفناوری، نظامی، اسقلال و تمامیت ارضی و اعتبار در تمام جهان داریم و متاسفانه این ها بیان نمیشود باید باهم و یک صدا باشیم.

امام جمعه بهار در پایان نیز با تبریک شب میلاد امام جواد(ع) وچهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و تبریک پیشاپیش میلاد علی ابن ابی طالب(ع) از همه عزیزانی که در ایام البیض در اعتکاف شرکت میکنند درخواست کرد: برای تعجیل ظهور و پایداری نظام مقدس جمهوری اسلامی، سلامتی مقام معظم رهبری و بر طرف شدن مشکلات اقتصادی از جمله بیماری کرونا دعا کنند و از این فرصت نهایت استفاده را بکنند چراکه اعتکاف جای صحبت کردن دنیایی نیست در اعتکاف باید خلوت کنید و خلوتی برای رازو نیاز با خدا باشد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=144627
  • دیدگاه‌ها برای خطاها را نباید به پای انقلاب اسلامی نوشت/در مقابل دشمن تدافعی عمل نخواهیم کرد/لزوم اصلاح ضعف ها در عرصه اقتصادی بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.