• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
1

خستگی کادر درمان را مضاعف نکنید/ کرونا ویروسی ناشناخته، درمانش نامعلوم و رفتارش مبهم است

  • کد خبر : 74359
  • 17 تیر 1399 - 10:15
خستگی کادر درمان را مضاعف نکنید/ کرونا ویروسی ناشناخته، درمانش نامعلوم و رفتارش مبهم است

عاطفه سمائی با بیان اینکه جهان هنوز در گرگ و میشِ بلاتکلیفی مقابله با ویروس کرونا قرار دارد، گفت: شهروندان با مراعات حال افرادی که بیماری زمینه‌ای دارند، خستگی کادر درمان را مضاعف نکنند. عاطفه سمائی، معاون درمان دانشکده علوم پزشکی اسدآباد در گفتگو با خبرنگار عصر همدان؛ مرگ حتی یک همشهری را تراژدی تلخ […]

عاطفه سمائی با بیان اینکه جهان هنوز در گرگ و میشِ بلاتکلیفی مقابله با ویروس کرونا قرار دارد، گفت: شهروندان با مراعات حال افرادی که بیماری زمینه‌ای دارند، خستگی کادر درمان را مضاعف نکنند.

عاطفه سمائی، معاون درمان دانشکده علوم پزشکی اسدآباد در گفتگو با خبرنگار عصر همدان؛ مرگ حتی یک همشهری را تراژدی تلخ در جامعه خواند و اظهار کرد: تا وقتی ویروس کرونا در کشور باعث مرگ و میر می‌شود، باید نگران بود و این نگرانی سفید و قرمز نمی‌شناسد.

وی با بیان اینکه جهان هنوز در گرگ و میشِ بلاتکلیفی مقابله با ویروس کرونا قرار دارد، گفت: این ویروس ناشناخته و درمانش هم نامعلوم و رفتارش هم مبهم است؛ یقینا هر نوع برنامه ریزی برای مدیریت آن نیز از این ابهام متأثر است و تنها راه مقابله با آن افزایش ایمنی و کاهش مواجهه است.

سمائی با ابراز گلایه از برخی اظهار نظرهای غیر تخصصی،گفت: متأسفانه امر درمان همواره مظلوم بوده و اوج این مظلومیت جهانی در مدیریت کرونا عینیت یافته است.

وی تأکید کرد: امروز بزرگترین خطر ابتلا به کرونا، عادی انگاری جامعه است که متأسفانه در اوج گیری ویروس در شهرهای کم خطر این نگرانی به واقعیت پیوست.

مدافعان سلامت جان خود را کف دست گرفته اند

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی اسدآباد هشدار داد: با شفاف ترینِ واژگان و رساترین کلام می‌گویم که برای یک سرباز تا وقتی حتی یک دشمنِ نیمه جان باقی وجود دارد، خطر جدی است و حفظ سنگر واجب است.

سمائی با بیان اینکه مدافعان سلامت جان خود را کف دست گرفته‌ و اگر چه رنجور و دل شکسته از کم لطفی‌ها هستند، خاطرنشان کرد: این مدافعان با تمام توان برای حفظ سلامت همشهریان ایستادگی می‌کنند.

وی از همگان خواست با مراعات حال افرادی که بیماری زمینه‌ای دارند، خستگی کادر درمان را مضاعف نکنند چراکه ممکن است حتی بعد از بهبود نسبی علائم، این عزیزان به کام مرگ کشانده شوند.

انتهای پیام/ن

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=74359
  • دیدگاه‌ها برای خستگی کادر درمان را مضاعف نکنید/ کرونا ویروسی ناشناخته، درمانش نامعلوم و رفتارش مبهم است بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.