• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
6

خانه های ابدی که در امان نیستند!/شهرداری “بهشت زهرا” را به امان سارقان رها کرده+ تصاویر

  • کد خبر : 99522
  • 20 دی 1399 - 11:39
خانه های ابدی که در امان نیستند!/شهرداری “بهشت زهرا” را به امان سارقان رها کرده+ تصاویر

این روزها یکی از موضوعات عجیبی که در شهر اسدآباد پیچیده و مردم را آزرده‌خاطر کرده، “سرقت در بهشت زهرا” است؛ آنگونه که پیداست شهرداری در پی شیوع کرونا که ممنوعیت تردد شهروندان به بهشت زهرا تدبیر شد، از وظیفه ذاتی خود هم در نگهبانی از قبور اموات غفلت کرده است. به گزارش عصر همدان؛ […]

این روزها یکی از موضوعات عجیبی که در شهر اسدآباد پیچیده و مردم را آزرده‌خاطر کرده، “سرقت در بهشت زهرا” است؛ آنگونه که پیداست شهرداری در پی شیوع کرونا که ممنوعیت تردد شهروندان به بهشت زهرا تدبیر شد، از وظیفه ذاتی خود هم در نگهبانی از قبور اموات غفلت کرده است.

به گزارش عصر همدان؛ کلمه “سرقت” که به گوشمان می‌خورد، ذهن و فکرمان سریع به سمت بالا کشیدن از دیوار مردم و زدن بانک و مواردی از این قبیل می‌افتد اما این روزها “سرقت” تنها به بانک خلاصه نمی‌شود و دامنه آن به طرز عجیب و غیر قابل باوری گسترده شده؛

به تازگی سرقتی از محلی به سمع و نظرمان رسید که تقریبا” حدود یک سالی است با شیوع کرونا و تدبیر مسئولان، تردد شهروندان در آن محل کمتر است اما گویا مسئولان و متولیان امر هم آنجا را به امان سارقان رها کرده و امروز شاهد سرقت‌های بسیاری در آن هستیم.

به هرحال با دریافت چند پیام و تماس تلفنی مردم، پاشنه کشیده راهی محل “سرقت” شدیم تا از نزدیک موضوع سرقت را بررسی و به سمع مسئولان برسانیم.

اگرچه پا گذاشتن در این مسیر خطرات زیادی دارد اما به جان خریدیم تا واقعیت را به گوش مسئولان برسانیم.

و اما محل “سرقت” جایی نیست جزء خانه ابدی هر انسان! “بهشت زهرا” همان جایی که البته روزی هم روزی سارقان است و جایشان آنجاست؛

همزمان با ما مادری را دیدیم که به یکباره با قبر شکسته پسرش برخورد کرده و بسیار جا خورد، همانطور که ایستاده بود روی سرش کوبید.

جلوتر که رفتیم این مادر داغ دیده با دلی پر از اندوه، گفت: سنگ قبر پسرم را با این گرانی تهیه کردم تا با بی سوادی که دارم، حداقل از عکسش سنگ او را در میان این همه سنگ پیدا کنم؛ اما اکنون به سختی توانستم بر سر قبرش برسم، می‌بینید که چیزی از سنگ و نام نشان او باقی نمانده؛

سارقان برای کندن آهن آلات دور این سنگ قبر، مجبور به شکستن آن شده و آهن دور آن را به سرقت برده بودند.

همین سنگ قبر شکسته توجهمان را جلب کرد تا جلوتر که می‌رویم همه سنگ قبرها را نگاهی بیندازیم؛

حدسمان درست بود، شاید نیم بیشتری از بهشت زهرا به همین روال بود و بسیاری از آهن دور سنگ برداشته و سنگ‌ها شکسته شده بودند.

اما گزارش در این زمینه به اینجا ختم نمی شود؛

در همان روز، رحمان‌پرست فرزند خانواده شهیدی هم در تماس تلفنی با ما، از دل پرخونش از بی کفایتی شهرداری گفت: پنجشنبه سری به مزار برادر شهید و مادر و پدرم زدم که دیدم سنگ قبر پدر و مادرم شکسته شده و آهن‌آلات دور آن را برده‌اند.

وی گفت: این اتفاق دومین بار است که رخ داده و ۲۰ روز گذشته هم که بخشی از سنگ را شکسته بودند تا آهن را برادرند اما موفق نشده که اقدام به بازسازی آن کردیم اما همین پنجشنبه هم باز هم موضوع شکسته شدن سنگ قبر آنان تکرار شد.

این فرزند خانواده شهید افزود: روی سنگ قبر پدرم عکس برادر شهیدم و روی سنگ قبر مادرم تصویری از بین الحرمین بود که آن را هم شکسته بودند.

وی گفت: سارقان تلاش کرده بودند که سنگ قبر خانواده شهیدی دیگر در همسایگی پدرو مادرم را هم بکنند که موفق نشده بودند.

رحمان‌پرست گفت: به معاون فرماندار و رئیس بنیاد شهید که اطلاع دادم، گفتند مربوط به شهرداری است، نمی‌دانم بی کفایتی کارمندان و مسئولان تا کی ادامه دارد؟ اینان خیانت می‌کنند و نام نظام را هم خدشه دار!، معلوم نیست مسئولان چه می‌کنند که ما هم خون شهیدمان را داده‌ایم و هم این رفتارها را باید شاهد باشیم. ما تنها دل خوشی‌مان همین است که بر سنگ قبری بنشینیم و آرامش بگیریم که با این وضعیت آرامش از ما گرفته شده!

و اما در ادامه گزارش، دو پیامی که به این رسانه رسیده هم آمده است:

“جمعه ۱۹ بهمن ماه من به بهشت زهرا رفتم و متاسفانه با صحنه خیلی زشتی مواجه شدم که یه عده از خدا بی خبر سنگ قبر های اموات مردم رو می شکنند و نبشی و آهن های دور اونها رو می دزدند . حالا گذشته از بحث مالی و ضرر پولی این مشکل باید مسئله وجدانی و خدایی این موضوع رو هم در نظر بگیریم. لذا شهرداری بعنوان مسئول و متصدی باید اهتمام بیشتری در این مسائل بکار گیرد و با گذاشتن یک نگهبان از بروز این مشکلات جلوگیری کند چرا که مسئولیت مستقیم بهشت زهرا با شهرداری است و این موضوع می‌تواند به وجه شهر و شهرداری آسیب برساند . از شما خواهش می کنم که مراتب این موضوع را به شهردار محترم و مسئولین بالا دست اطلاع رسانی بفرمائید ”

“دو هفته پیش تعداد زیادی از قبرهای بهشت زهرا اسدآباد تخریب ومورد سرقت واقع شد که از نظر مالی وروانی به مردم آسیب رساند. متاسفانه دوباره چند روز پیش هم باز این کار تکرار شده لطفا این مطالبه مرد می پیگیری کنید به نظر من تا شهرداری شرکت حفاظتی را مشخص کند تمام قبور مسلمین مورد سرقت و هتک حرمت واقع می شوند به نظر من باید دادستان و نیروی انتظامی هم ورود پیدا کنند.”

به راستی آهن و آلومینیوم سنگ ها روی هم چند؟

آیا قیمت گریه های یک مادر می‌شود؟

آیا مسئولان که مدعی هستند هرچه دارند از شهدا و خانواده معظم آنان دارند، می توانند پاسخی برای این کم کاری و کوتاهی خود داشته باشند؟

شاهد و گواه آن شدیم که اندوخته سارقان تغییر کرده اما دزدی، دزدی است فرقی نمی‌کند چه باشد و کجا باشد!

و اما چند سؤال مطرح است؛

چرا سرقت در محلی که خانه ابدی هر آدمی با عمل چه خوب و چه بد است، رخ داده؟

آیا این محل بی‌صاحب و نگهبان است که سرقت در آن به راحتی صورت گرفته؟

متولی بهشت زهرا شهرداری است که در گذشته خانواده ای در آن محل زندگی می‌کرده اما گویا این روزها نگهبانی ندارد و به امان خدا است حال باید دید شهرداری چه پاسخی دارد.

البته علیرضا فعله‌گری، شهردار اسدآباد در خبری اعلام کرده بود پس از تایید کمیته انطباق فرمانداری در روزهای آینده و از طریق یک آگهی عمومی، شرکتی مجرب برای حراست فیزیکی بهشت زهرا(س) تعیین خواهد شد! این درحالی است که تاکنون خبری از این امر هم نیست.

بهشت زهرا خدا ابدی هر آدمی است که بازماندگان اموات روزهای پنجشنبه را برای دیدار با امواتشان در نظر گرفته‌اند اگرچه این روزهای کرونایی ورود به آنجا هم ممنوع است اما این ناخوشایند است که بازماندگان در روزهای پس از کرونا و یا حال حاضر با شکسته شدن سنگ قبر امواتشان روبرو شوند، شهرداری مکلف است در این محل نگهبان بگمارد.

انتهای پیام/ن

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=99522
  • دیدگاه‌ها برای خانه های ابدی که در امان نیستند!/شهرداری “بهشت زهرا” را به امان سارقان رها کرده+ تصاویر بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.