• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
3
در جلسه انتخابات شوراي اجرايي خانه احزاب استان همدان چه گذشت؟

خانه احزاب یا خانه اصلاح‌طلبان!؟

  • کد خبر : 471
  • 04 مرداد 1397 - 9:48
خانه احزاب یا خانه اصلاح‌طلبان!؟

به گزارش عصر همدان، روز گذشته جلسه انتخابات شورای اجرایی خانه احزاب استان همدان با حضور حسین کمالی رئیس خانه احزاب ایران، معاون سیاسی استاندارد و نمایندگان احزاب فعال در استان برگزار شد. در این جلسه پس از سخنرانی معاون سیاسی استاندارد همدان و رئیس خانه احزاب ایران، الفت نماینده حزب موتلفه در همدان در […]

به گزارش عصر همدان، روز گذشته جلسه انتخابات شورای اجرایی خانه احزاب استان همدان با حضور حسین کمالی رئیس خانه احزاب ایران، معاون سیاسی استاندارد و نمایندگان احزاب فعال در استان برگزار شد.

در این جلسه پس از سخنرانی معاون سیاسی استاندارد همدان و رئیس خانه احزاب ایران، الفت نماینده حزب موتلفه در همدان در واکنش به سخنان کمالی که اعلام کرد انتخابات بین سه جریان اصولگرا، اصلاح‌طلب و مستقل برگزار می‌شود اظهار داشت: در همدان فقط دو جریان اصولگرا و اصلاح‌طلب فعال هستند و اگر انتخاباتی شکل بگیرد با حضور این دو خواهد بود.

وی با اعلام اینکه ما حضور جریان سوم را در این انتخابات قبول نداریم، گفت: ما فعالان سیاسی از هر دو طیف باهم دوست بوده و با یکدیگر ‌حشر و نشر داریم.

الفت درباره اظهارنظرهای کمالی مبنی بر اینکه ما باید یاد بگیریم با یکدیگر گفتگو کنیم گفت: حرفی که شما می‌زنید خوب و رویایی است اما واقعیت ندارد چراکه آنچه شما می‌گویید با آنچه در روزنامه‌های شما می‌بینیم تفاوت دارد.

رئیس خانه احزاب ایران نیز در پاسخ به الفت اظهار داشت: این‌که در این انتخابات سه جریان حضورداشته باشد موضوعی است که جزو اساسنامه خانه احزاب ایران است بنابراین ما نمی‌توانیم بگوییم فلان جریان را قبول نداریم پس باید نظر جمع را بپذیریم.

وی با اشاره به اینکه احزاب سیاسی کشور قبول کرده‌اند که در این عرصه سه جریان حضورداشته باشند ابراز کرد: امروز باید در این انتخابات یک نفر از اصولگرایان، یک نفر از اصلاح‌طلبان و یک نفر نیز از جریان مستقل معرفی‌شده و اجرای انتخابات را بر عهده بگیرند چراکه وظیفه ما در این جلسه نظارت بر انتخابات است.

پس از پایان صحبت‌های کمالی برخی نمایندگان احزاب اصولگرا قصد ترک جلسه را داشتند که فهیمه محمدزاده عضو شورای مرکزی خانه احزاب ایران با دعوت از این افراد به ادامه حضور در جلسه بیان کرد: ما یاد نگرفته‌ایم که باهم تبادل اندیشه کنیم و همین موضوع نیز سبب حزب‌گریزی مردم شده است.

وی ابراز کرد: در بین ما احزابی هستند که نمی‌خواهند در زمره اصولگرایی یا اصلاح‌طلبی باشند پس بیان این موضوع یک بحث صنفی است نه یک موضوع سیاسی، در اصل ما می‌خواهیم راهکار ارائه دهیم تا کشور را کمک کنیم بنابراین شما اگر بروید بازهم انتخاب انجام می‌شود پس حضور داشته باشید.

با وجود توضیحات محمدزاده نمایندگان جریان‌های اصولگرایی جلسه انتخابات را ترک کرده و حاضر به معرفی نمایندگان خود نشدند.

از دیگر مسائل و موضوعات قابل ‌بحث در این جلسه که سبب بروز تنش‌هایی بین اعضا شد، انتقاد حضار بر موضوع مستقلان بود. روشن نبودن این موضوع که مراد از مستقلان در این انتخابات چه کسانی هستند سبب شد تا دیگر نمایندگان اصولگرایان نیز جلسه را ترک کنند.

شاهرخی نیز در واکنش به سخنان نمایندگان احزاب در رابطه با تعریف جریان مستقل گفت: ملاک ما در این جلسه آیین‌نامه است درحالی‌که مباحث ذکرشده ایراد به قانون است که تغییر آن در صلاحیت ما نیست، پس ما مر قانون و آیین‌نامه را عمل می‌کنیم.

وی تصریح کرد: ترک و خروج هر گروهی از جلسه امروز مطابق قانون مانع از تشکیل خانه احزاب نخواهد بود بنابراین افرادی که جلسه را ترک کنند سبب تضییع حقوق خود می‌شوند.

پس از ارائه توضیحات لازم از سوی رئیس احزاب خانه ایران و معاون سیاسی استاندارد درحالی‌که نمایندگان جریان اصولگرایی جلسه را ترک کرده بودند جریان اصلاح‌طلبی و مستقل نمایندگان خود را برای تشکیل هیئت رئیسه و برگزاری انتخابات معرفی کردند که طی آن گیاه‌شناس رئیس، غلامی نایب رئیس و رضایی نیز به ‌عنوان منشی اجرای انتخابات را بر عهده گرفتند.

پیش از برگزاری انتخابات اعضای حاضر در این جلسه برای آنکه نمایندگانی از جریان اصولگرایی نیز حضور داشته و خانه احزاب با حضور نمایندگانی از همه احزاب شکل گیرد به تبادل‌نظر پرداخته و درنهایت پس از اظهارات بعضاً تند و خشن مقرر شد نمایندگان جریان اصولگرایی نمایندگان خود را ظرف مدت یک ماه به شورای اجرایی معرفی کنند در غیر این صورت خانه احزاب با حضور نمایندگانی از جریان‌های اصلاح‌طلب و مستقل فعالیت خواهد کرد.

پس از تصمیم‌گیری درباره نحوه حضور نمایندگان جریان اصولگرایی در این جلسه، کار انتخابات با معرفی نمایندگان جریان اصلاح‌طلب و مستقل آغاز شد. در این روند در ابتدا انتخابات درون‌حزبی و درنهایت انتخابات نهایی بگزار شد.

اگرچه هنگام انتخاب بازرس صدرالدین موسوی از نمایندگان جریان به اصطلاح مستقل به روند انتخابات معترض شده و گفت: این‌ها می‌خواهند باند درست کنند امروز در این جلسه اصولگراها نیز حضور ندارند و از جریان مستقل نیز تنها سه نفر شرکت کردن بنابراین این انتخابات باطل است.

سخنان صدرالدین موسوی که سبب بروز تنش در جلسه شد سبب شد رئیس خانه احزاب ایران به این اظهارات پاسخ دهد.

کمالی اظهار داشت: من این‌گونه مسائل را در دورافتاده‌ترین نقاط کشور هم ندیدم و نمی‌دانم اینجا چه خبر است. هر یک از ما می‌توانیم نسبت به موضوعی معترض باشیم و این اعتراض را با آرامش بیان کنیم موضوعی که از ابتدای جلسه درباره آن توضیح دادم.

وی تصریح کرد: ما مثل هم ‌فکر نمی‌کنیم برداشتمان هم یکی نیست اما این دلیل نمی‌شود که اعتراضات خود را با اوقات‌تلخی بیان کنیم.

رئیس خانه احزاب ایران عنوان کرد: سروته این قضیه و انتخابات هیچ‌چیزی نیست چراکه ما در این خانه می‌خواهیم کار کردن و حرف زدن را تمرین کنیم، به همین دلیل نیز می‌گویم آن‌هایی که از جلسه بیرون رفتند ازنظر سیاسی بسیار خام بودند چون ما می‌خواهیم اینجا کار صنفی انجام دهیم.

در این جلسه پس از اعتراضات بسیار از سوی برخی نمایندگان جریان اصلاح‌طلب و مستقل که سبب درگیری لفظی بین حضار نیز شد در نهایت در غیاب نمایندگان جریان اصولگرایی آقایان چنگیز اصلاًنی، مسعود حسامی، حمید خاورزمینی، بهروز کارخانه‌ای، حسن مرادی و حمید بادامی‌نجات به‌عنوان اعضای اصلی خانه احزاب همدان، مجید آسیابان و سید صدرالدین موسوی به‌عنوان بازرس و فخرالدین حیدریان نیز به‌عنوان عضو علی‌البدل این خانه انتخاب شدند.

پس از پایان این انتخابات خانه احزاب استان همدان با حضور مسئولان استان، رئیس خانه احزاب ایران و همراهان وی و دیگر نمایندگان احزاب اصلاح‌طلب و مستقل افتتاح شد.

این انتخابات در حالی برگزار شد که گرایش سیاسی اغلب افراد و احزابی که مدعی طیف «مستقلین و اعتدال‌گرایان» بودند کاملاً مشخص و بارز بوده و حتی برخی از آنها شهره به اصلاح‌طلبی هستند.

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=471
  • دیدگاه‌ها برای خانه احزاب یا خانه اصلاح‌طلبان!؟ بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.