• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
2
«عصر همدان» گزارش می‌دهد؛

حرارت بالای آزادی خواهان جهان

  • کد خبر : 213984
  • 18 فروردین 1403 - 8:41
حرارت بالای آزادی خواهان جهان
به برکت خون شهدای غزه حرارت آزادی خواهان جهان در روز قدس امسال بسیار بالا بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان»؛ روز جهانی قدس آخرین روز جمعه در ماه رمضان است که امام خمینی(ره)، آن را روز رسمی برای حمایت از مردم فلسطین با کوتاه کردن دست رژیم جعلی صهیونیستی توسط مسلمانان جهان دانست.

هر سال مردم در ایران برای حمایت از مردمان فلسطین در آخرین روز جمعه ماه رمضان به راهپیمایی می روند و شعار سر می دهند.

این نظر مدبّرانه رهبر کبیر انقلاب با حمایت بسیاری از روشنفکران و هنرمندان جهان مواجه شد و سال‌هاست، علاوه بر کشور ما، در در بسیاری از کشورهای مسلمان جهان، راهپیمائی روز قدس با شور و حرارت روزه‌داران برگزار می‌شود.

بنابر روایات ائمه اطهار علیهماالسلام و آیات الهی چنانچه نظام حاکم، نظامی کافر، غاصب و در حال نزاع با مسلمانان بوده و مسلمانان زیر نفوذ و سلطه کافران باشند، جهاد بر مسلمانان واجب خواهد شد. بنابر اجازه خداوند متعال در قرآن کریم، جهاد دفاعی که از بهترین انواع جهاد است، وظیفه آحاد ملت اسلامی است«أُذِنَ لِلَّذِینَ یُقاتَلُونَ بِأَنَّهُمْ ظُلِمُوا وَ إِنَّ اللّهَ عَلى‏ نَصْرِهِمْ لَقَدِیرٌ * الَّذِینَ أُخْرِجُوا مِنْ دِیارِهِمْ بِغَیْرِ حَقٍّ إِلّا أَنْ یَقُولُوا رَبُّنَا اللّهُ»(۲۴)؛
به کسانى که جنگ بر آنان تحمیل شده رخصت [جهاد] داده شده است، چرا که مورد ظلم قرار گرفته‏اند و البته خدا بر پیروزى آنان سخت توانا است.
«قاتِلُوا الْمُشْرِکِینَ کَافَّهً کَما یُقاتِلُونَکُمْ کَافَّهً وَ اعْلَمُوا أَنَّ اللّهَ مَعَ الْمُتَّقِینَ»(۲۵)؛
همگى با مشرکان بجنگید، چنانکه آنان همگى با شما مى‏جنگند و بدانید که خدا با پرهیزکاران است.
و در جاى دیگر به صورت تطبیق بر وصف مى‏فرماید:
«وَ قاتِلُوا فِی سَبِیلِ اللّهِ الَّذِینَ یُقاتِلُونَکُمْ وَ لا تَعْتَدُوا إِنَّ اللّهَ لا یُحِبُّ الْمُعْتَدِینَ»(۲۶)؛
با کسانى که با شما مى‏جنگند در راه خدا کارزار کنید ولى تجاوز نکنید که خداوند تجاوزکاران را دوست ندارد.

امروزه با گسترش ارتباطات و تکنولوژی وضعیت حاکم در فلسطین از چشم کسی پوشیده نبوده، همه مسلمانان و آزادگان جهان حتی در سرزمین‌های کفر، این وضعیت اسفناک را دیده و با درکی عمیق خواستار توقف این وحشی‌گری شده‌اند.

حال وظیفه ما در مقابل این ظلم تعدی را امیرالمومنین على(علیه‌السلام)، دفاع از مظلوم و مبارزه با ظالم دانسته، دفاع از مظلوم در زندگی این امام بزرگوار یک اصل اساسى و مسلح به شمار می‌رفت و کوچک‌ترین سهل‌انگارى و تردید را در این راستا جائز نمى‌دانستند و در این رابطه مى‌فرموند: به خدا سوگند! داد مظلوم را از ظالم مى‌گیرم و افسار ظالم را مى‌کشم تا وى را به آبشخور حق وارد سازم, هرچند کراهت داشته باشد.

این امام رئوف یکى از وظایف حکومت اسلامى، علما، دانشمندان و روشنفکران جامعه را ظلم‌ستیزى و مبارزه با مستکبران قلمداد کرده و به آنان یاد‌آور مى‌شود که جلوی تعدّى و ستم را بگیرند و یاور مظلومان بوده و از حقوق آنان دفاع کنند.

حرارت آزادی خواهان جهان در روز قدس امسال بسیار بالا بود

بخاطر نفس قدسی امام(ره) و راهبردهای مدبرانه مقام معظم رهبری این کشور با نور ائمه آشنا و از روشنای وجود ایشان بهره‌ها برده‌اند.

تشعشعات این نور قدسی در جهانیان نیز متبلور شده چرا که روز قدس امسال با همه روز قدس‌ها فرق کرده، گویا خون شهدای غزه کار خود را کرده و همه صالحان و مظلومین عالم نسبت به حق خود و به عبارتی بهتر نسبت ارث خود که همان حکومت در زمین است هوشیارتر شده‌اند.

گویا زمانه حکومت‌های مستکبرین عالم به پایان رسیده و نشانه‌های ظهور حضرت‌ ولی امر علیه‌السلام یک به یک در حال محقق شدن است.

یکی از نشانه‌های قوی و جهانی این است که همه انسان‌ها با هر ملیّت قومیّت و رنگی متحد و هماهنگ، از حکومت‌های جائر و مستکبر خود خسته شده و برای احقاق حق خود به دنبال نسخه‌ای آسمانی و الهی برای حکومت بر‌‌عالم باشند.

روزگاری خواندن این احادیث آسان اما درکش بسیار سخت بود، چرا که حکومت‌های مستکبر دارای شبکه‌های رسانه‌ای و به اصطلاح غول رسانه‌ای با رنگ و لعاب مختلف، ولی محتوای یکسان هر روز ابرقدرت‌های پوشالی جهان را قوی‌تر از دیروز و شکست‌ناپذیر‌تر نشان داده و تمدن غرب، اعوان و انصارش را بهترین و عادلانه‌ترین نوع حکومت، از اول تاریخ تا به الان و همچنین تا پایان تاریخ به رخ تمام مردم جهان می‌کشید.

این تمدن پوشال کعبه آمال مردم جهان شده و هر انسانی آرزو می‌کرد حتی برای مدت کوتاهی هم که شده طعم شیرین حکومت و عدالت آمریکایی را بچشد، اما وقتی مظلومان عالم با خون خود به مبارزه با‌ این شبکه‌ها، بلکه حکومت‌های ظالم که دائما در حال استعمار و استحمار مردم جهان هستند می‌روند‌، پیروز این میدان از پیش معلوم است.
این را ما شیعیان بهتر از هر کسی در عالم می‌دانیم چرا که سرسلسله مجاهدان یعنی سیدالشهدا با ایثار خون خود به مبارزه با حکومت ظلم و جور و مستکبر زمان خود رفته، با راهبرد و استراتژی خود یعنی «قیام خون علیه شمشیر » اسلام عزیز را حفظ فرمودند.«إن کان دین محمّد لم یستقم الّا بقتلی فیا سیوف خذینی»«اگر دین محمد جز با کشته‌شدنم پایدار نمی‌ماند، پس ای شمشیرها! مرا دریابید».

حالا در زمانه ما می‌شود با یقین بیان کرد برنده‌ترین شمشیرها در برابر خون مظلوم دیگر برنده نیستند.

امام عزیزمان آن حکیم فرزانه فرمودند‌: این انقلاب‌‎ ‌‏باید زنده بماند، این نهضت باید زنده بماند، و زنده ماندنش به این خونریزیهاست.‌‎ ‌‏بریزید خونها را؛ زندگی ما دوام پیدا می‌کند. بکُشید ما را؛ ملت ما بیدارتر می‌شود. ما از‌‎ ‌‏مرگ نمی‌ترسیم؛ و شما هم از مرگ ما صرفه ندارید.

روزگاری خیلی‌ها فکر می‌کردند این جملات فقط مصرف داخلی دارد اما بنیان‌گذار نهضت اسلامی، افقی بالاتر را می‌دیدند. در زمانه‌ای که بسیاری گمان می‌کردند هدف امام فقط سقوط حکومت پهلوی است، حضرت امام خمینی در حال طراحی و برنامه‌ریزی برای سقوط همه ظالمان جهان بودند.

این رسم همه اعصار است که تعداد بسیار اندکی از ابناء بشر از مردم زمان خود جلوترند و فهم و درک جملات آنها دهه‌ها و شاید قرن‌ها زمان می‌برد، بازهم توجه شما را به این جمله حکیمان که همانا هدف والای سیدالشهدا علیه‌السلام را دنبال می‌کند جلب می‌کنم «بکُشید ما را؛ ملت ما بیدارتر می‌شود» آیا این همان قیام خون بر شمشیر امام حسین علیه‌السلام در زمین کربلا و یوم عاشورا نیست؟

آیا دیگر شکی باقی می‌ماند که خون شهدای عزیز ما و ایضاً خون شهدای غزه که تا به امروز از مرز ۳۳ هزار گذشته، با خون شهدای کربلا ممزوج گشته و همه برای اعتلاء و به ثمر نشستن هدفی بزرگ یعنی ظهور و برپایی حکومت موعود موجود حضرت بقیه‌الله اعظم در حال تبدیل شدن به یک سیل خروشان هستند؟

طبق آن جمله مشهور که تاریخ همیشه تکرار می‌شود ، دوبار باید منتظر طوفان نوح و یا همان #طوفان_الاحرار باشیم و به چشم خود ببینیم که در روزگاری نه چندان دور مسلمین و صالحان جهان متحد و منسجم تحت لوای پرچم حضرت مهدی(عج)، قدس شریف و همچنین کره زمین را از لوس وجود ظالمان پاک کنند.

یکی از شهروندان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی«عصر همدان»؛ اظهار کرد: رژیم ظالم، ستمگر و کودک‌کش اسرائیل به قوانین بین‌المللی و به هیچ قانونی پای‌بند نبوده و با وحشی‌گری تنها به اهداف خود فکر می‌کند.

وی افزود: باید همه دنیا به درد و رنج فلسطینیان توجه کنند صهیونیست‌ها قادر نخواهند بود تا فلسطین را از خاطر ما پاک کنند

شهروند دیگری در این رابطه گفت: روز جهانی قدس، فرصتی مناسب برای درک حقیقت مسئله فلسطین است.

وی افزود: امروز همه مردم جهان می بینند که چه کسی از چه کسی حمایت می کند و از چه کسی حمایت نمی کند، دادگاه تاریخ نام کسانی که از ملت مظلوم فلسطین حمایت کرده‌اند را گرامی خواهد داشت.

این شهروند به نقش انقلاب اسلامی، در بیداری جهانیان اشاره کرد و گفت: این انقلاب هم بر روی دولت‌های کفر و هم بر روی ملت‌های آزادی خواه تأثیرگذار گذاشته است.

شهروند دیگری بیان کرد: انقلاب اسلامی ایران الهام‌بخشی برای بسیاری از کشورها شده و به آنها روحیه ظلم‌ستیزی را داده است.

وی با بیان اینکه ظلم و ستمی که بر مردم فلسطین روا داشته می‌شود آشکارترین نمونه از ظلم و ستم سیاسی و ملی است، عنوان کرد: هدف این رژیم جعلی از ظلم و ستم، در واقع حذف تمامی فلسطینیان از سرزمین خودشان است.

این شهروند در پایان ادامه داد: پس ما برای حمایت از مظلومان عالم موظفیم، با دادخواهی و انجام هر کاری به نجات آنها بشتابیم

انتهای خبر/ سا

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=213984
  • دیدگاه‌ها برای حرارت بالای آزادی خواهان جهان بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.