• امروز : چهارشنبه - ۱۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 8 May - 2024
1

جهادگران سلامت حرفه خود را وقف مستمندان می کنند

  • کد خبر : 90811
  • 12 آبان 1399 - 11:09
جهادگران سلامت حرفه خود را وقف مستمندان می کنند

محمدعلی مینایی پزشک ۵۰ ساله بهاری است که  با جهاد در عرصه سلامت حرفه خود را وقف افراد بی بضاعت کرده و به مداوای اهالی روستاهای محروم می پردازد. به گزارش عصر همدان، روزهای کرونایی به ما آموخت بیش از پیش باید به فکر هم باشیم و دلمان برای هم نوعانمان بتپد، این روزها با […]

محمدعلی مینایی پزشک ۵۰ ساله بهاری است که  با جهاد در عرصه سلامت حرفه خود را وقف افراد بی بضاعت کرده و به مداوای اهالی روستاهای محروم می پردازد.

به گزارش عصر همدان، روزهای کرونایی به ما آموخت بیش از پیش باید به فکر هم باشیم و دلمان برای هم نوعانمان بتپد، این روزها با تمام تلخی ها به ما آموخت که باید همسایه و هم محله ای خود را بیشتر دریابیم و از حال هم باخبر باشیم، چرا که ابتلای همسایه و هم محله ای ما به بیماری کرونا احتمال درگیر شدن ما را به بیماری بیشتر می کند.

این روزها که در شرایط سخت اقتصادی به سر می بریم، تب همدلی مردم ما هم بالا رفته است و مردم ما به صورت زنجیر وار خود را در سلامتی و بیماری یکدیگر دخیل می دانند.

همدلی واژه ای است که توصیف آن در چند کلام نمیگنجد، بلکه توصیف آن‌را در اعمال و رفتار یک جامعه باید دید.

در این بین افراد مختلف جامعه هر یک به شکلی در نهضت مواسات و همدلی شرکت می کنند تا دین خود را به جامعه و سلامتی خانواده اشان ادا کنند، عده ای با پرداخت کمک هزینه معیشتی، عده ای با هدیه ارزاق خوراکی و عده ای با حرفه خود به کمک مردم می آیند.

محمد علی مینایی یکی از پزشکان با سابقه شهر بهار است که چند سالی است حرفه خود را در اختیار مردم بی بضاعت گذاشته و به طور جهادی در روستاهای محروم حاضر شده و به طور رایگان به ویزیت خانواده های کم برخوردار می پردازد.

وی چند سالی است که در درمانگاه روستای آبرومند شهرستان بهار مشغول طبابت است و در کنار آن با فعالیت داوطلبانه در هلال احمر شهرستان بهار به مداوای خانواده های محروم می پردازد.

گفتگویی با این پزشک داشتیم. وی که متولد ۱۳۴۹ در شهر بهار است، بیشتر فعالیت های داوطلبانه خود را همراه با هلال احمر شهرستان دانست و اظهار داشت: از سال ۸۴ به فعالیت داوطلبانه با هلال احمر شهرستان بهار پرداختم ، در برنامه هایی که هلال احمر ترتیب می داد من نیز شرکت می کردم، به عنوان پزشک در روستاها و مناطق کم‌برخوردار حاضر می‌شدم و به ویزیت رایگان مستمندان و خانواده های بی بضاعت می‌پرداختم.

مینایی گفت: از همان ابتدا تمایل به کار داوطلبانه داشتم تا اینکه در چند سال اخیر این فعالیت‌ها گسترش پیدا کرد به طوریکه که از سال ۹۵ به بعد در قالب کاروان سلامت هلال احمر از روستاها سرکشی می کردیم و به ویزیت رایگان خانواده ها می پرداختیم به گونه ای در چند ساعتی که در روستا مستقر می شدم، حدود ۴۰ یا ۵۰ نفر می آمدند و ویزیت می شدند و غالبا تا آخرین نفر همه را ویزیت می کردیم.

وی ادامه داد: در ویزیت ها معمولا کارهایی از قبیل گرفتن فشار خون، چک کردن قند خون و یا تجدید دارو را برای آنها انجام می‌دادیم و گاهی داروی آنها را هم همراهمان می بردیم و به صورت رایگان تحویلشان می دادیم؛ اما در سال‌های اخیر به دلیل افزایش قیمت داروها تنها به ویزیت بیماران اکتفا می‌کردیم.

این جهادگر سلامت در سابقه فعالیتش حضور چند ساله در گردان عاشورا به عنوان پزشک معالج و حضور در کاروان های زیارتی دو حج تمتع و یک حج عمره در سالهای قبل را از خاطرات خوبش نام برد و گفت: در سال های قبل چهار بار در ایام اربعین به کربلا مشرف شدم و هر بار مدت یک ماه در درمانگاههای کربلا و نجف حضور داشتم و زائران را مداوا می کردم و در یکی دو سال اخیر به صورت ماموریتی در ایام اربعین از سوی شبکه بهداشت به مرز اعزام شدم تا به مداوای بیماران و زائران بپردازم.

وی با اشاره به وضعیت شیوع کرونا در کشور گفت: هم اکنون شیوع کرونا مشکلات زیادی را برای مردم به وجود آورده که یکی از مشکلات پیش روی مردم شرایط اقتصادی است به طوریکه بعضی ها حتی در خرید مایحتاج روزانه خود مانده اند.

مینایی تاکید کرد: در این شرایط با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری ما نیز باید به کمک همنوعان خود بشتابیم و به هر گونه که می‌توانیم با آنها همیاری و همدلی کنیم و نگذاریم که شرایط سخت اقتصادی بیماری را بر مردم ما سخت‌تر کند.

انتهای پیام/ک

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=90811
  • دیدگاه‌ها برای جهادگران سلامت حرفه خود را وقف مستمندان می کنند بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.