• امروز : یکشنبه - ۶ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 26 May - 2024
13
استاد دانشگاه‌ملایر:

جنایت منافقین در سال ۱۳۶۷ با آمار سال ۶۰ برابری می‌کند

  • کد خبر : 187318
  • 28 خرداد 1402 - 12:34
جنایت منافقین در سال ۱۳۶۷ با آمار سال ۶۰ برابری می‌کند
استاد دانشگاه آزاد اسلامی ملایر گفت: هزار و 503 نفر در اثر جنایات منافقین در سال 67 به شهادت رسیدند و آمار جنایات این گروه در سال 1367 با جنایات این آنان در سال 1360 و پس از عزل بنی‌صدر برابری می‌کند.

همایون بداغی در گفتگو با خبرنگار عصرهمدان با اشاره به جنایات گروهک منافقین در سال ۱۳۶۷ و اجرای سه عملیات اظهار کرد: آمار جنایات منافقین در سال ۱۳۶۷ با جنایات این گروه در سال ۱۳۶۰ و پس از عزل بنی‌صدر برابری می‌کند.

وی با بیان اینکه هزار و ۵۰۳ نفر در اثر جنایات منافقین در سال ۶۷ به شهارت رسیدند، تصریح‌کرد: از کودک سه‌ساله تا پیرمرد ۹۰ ساله در بین شهدای جنایات این گروه دیده‌می‌شود.

استاد دانشگاه آزاد اسلامی ملایر با اشاره به ماجرای فرار بنی‌صدر و مسعود رجوی در سال ۱۳۶۰ به همراه خلبان پیشین شاه به فرانسه تصریح‌کرد:  پس از این اقدام موجی از ترور در کشور به راه افتاد.

وی گفت: بنی‌صدر به همراه مسعود رجوی شورایی به نام مقاومت ملی راه‌اندازی کرده و وعده سرنگونی نظام یران در چندماه را دادند.

بداغی با اشاره به اقدامات غیرقانونی گروهک منافقین بیان کرد: در کنار ترور و خرابکاریف ذخیره‌سازی سلاح در خانه‌های تیمی، شرکت در تجمعات خشونت آمیز و غیرقانونی،  تخریب امول‌عمومی،  جاسوسی برای کشورهای بیگانه و تصرف غیر قانونی اماکن  از جمله جنایات منافقین در سال ۱۳۶۰ بود.

وی با بیان اینکه سال ۶۰ نقطه اوج تقابل این گروهک با مردم و نظام بود، تصریح کرد: اقدامات خرابکارانه گروهک منافقین با همراهی مردم و نظام برچیده شد.

استاد دانشگاه آزاد اسلامی ملایر بیان‌کرد:  منافقین در اوج جنگ‌تحمیلی به این کشور عراق مهاجرت کردند و کمک شایانی به عراق در جمع آوری اطلاعات از نقاط حساس کشور کردند.

وی دادن اطلاعات محموله‌های غذا و دارو  ایران به جنگنده‌های عراقی برای بمباران، حملات پراکنده مرزی و حمله مستقیم نظامی به مرزهای کشور را از جمله جنایات این گروهک در دوران جنگ تحمیلی برشمرد.

بداغی به همراهی عراق با منافقین در سال ۱۳۶۷ اشاره کرد و گفت: مسعود رجوی با تحریک صدام و به منظور تاثیرگذاری در جنگ با فراخوان هواداران فراری و پیوستن تعداد زیادی از زندانیان که مورد رأفت نظام قرار گرفته بودند، در سال ۶۷  سه عملیات آفتاب، چلچراغ و فروق جاویدان را علیه ایران انجام داد.

وی با اشاره به روند عملیات آفتاب تصریح کرد: این عملیات در ۸ فروردین ۶۷ در منطقه فکه رخ داد و منافقین با تمام توان  با همرهی ارتش عراق به مرزهای ایران حمله کردند.

استاد دانشگاه آزاد اسلامی ملایر افزود: عملیات آفتاب با حمایت و آتش توپخانه های زمینی و پیشتیبانی هوایی ارتش بعث انجام‌شد و مواضع بسیاری از مناطق ایران مورد حمله قرار گرفت.

وی با بازخوانی عملیات چلچراغ تصریح کرد: عملیات چلچراغ در ۲۸ خرداد ۱۳۶۷ در منطقه مهران رخ داد و منافقین بعد از خوشخدمتی به عراق با عبور از مرزهای ایران شهر مهران را متروکه و خالی از سکنه کردند.

بداغی گفت: در این عملیات ارتفاعات مهران تصرف شد و منافقین با بهره‌گیری از نیروهای بومی و با لباس ارتش این اقدام را انجام دادند.

وی بیان کرد: از ۲۸ خرداد ۶۷ و پس از عملیات چلچراغ، شاهد درگیری‌های پراکنده توسط منافقین  با مردم و نیروهای نظامی و رزمندگان ایران بودیم و جنایت متعددی علیه مردم انجام شد.

استاد دانشگاه آزاد اسلامی ملایر حمله  و مورد هدف قرار دادن ایستگاه‌ها و پاسگاه‌های مرزی ایران، خمپاره‌زنی به شهرها و پادگان‌ها و دستبرد شهری و خیابانی را از جمله جنایات منافقین پس از عملیات چلچراغ و پیش از عملیات فروغ‌جاویدان عنوان کرد.

وی گفت: منافقین در آخرین عملیات در سال ۶۷ با نام فروغ جاویدان در سوم مرداد به کرمانشاه حمله کردند و به خیال خود ظرف مدت ۵ روز می‌خواستند به تهران برسند.

بداغی بیان کرد: در این عملیات منافقین با حمایت نیروهای عراقی با عبور از قصر شیرین، کرندغرب و اسلام‎آباد غرب قصد ورود به کرمانشاه را داشتند که در تنگه چهارزبر زمین‌گیر شدند.

وی با بیان اینکه منافقین  با همه توان وارد این عملیات شده بودند، تصریح کرد: نیروهای ایرانی در عملیات مرصاد و با همراهی ارتش و بسیج  حمله منافقین را نطفه خفه کردند و با پیروزی نیروهای ایرانی منافقین به سمت مرزهای عراق و کوهستان‌ها عقب نشینی کردند.

استاد دانشگاه آزاد اسلامی ملایر افزود: دو هفته پس از این عملیات منافقین بسیاری دستگیر شدند و ۵ روز بعد از عملیات مرصاد جمهوری اسلامی ۱۰۰ عملیات شاسایی انجام‌داد و بسیاری از مواضع منافقین را در هم شکست.

انتهای پیام/ گلمحمدی

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=187318
  • دیدگاه‌ها برای جنایت منافقین در سال ۱۳۶۷ با آمار سال ۶۰ برابری می‌کند بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.