• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
3

جمع‌آوری ۱۱۲ میلیون تومان کمک مؤمنانه/ شناسایی۴ هزار کارگر و دستفروش آسیب دیده از کرونا در اسدآباد

  • کد خبر : 63624
  • 14 اردیبهشت 1399 - 15:00
جمع‌آوری ۱۱۲ میلیون تومان کمک مؤمنانه/ شناسایی۴ هزار کارگر و دستفروش آسیب دیده از کرونا در اسدآباد

حجت‌الاسلام سیدموسی حسینی‌مجد با بیان اینکه تاکنون ۴ هزار کارگر و دستفروش صدمه‌‎دیده از کرونا در اسدآباد شناسایی شدند، گفت: در حال حاضر ۱۱۲ میلیون تومان کمک از سوی خیرین جمع‌آوری شده که در قالب بسته غذایی در دو مرحله دیگر به دست افراد آسیب دیده از ویروس کرونا خواهیم رساند. به گزارش عصر همدان؛ […]

حجت‌الاسلام سیدموسی حسینی‌مجد با بیان اینکه تاکنون ۴ هزار کارگر و دستفروش صدمه‌‎دیده از کرونا در اسدآباد شناسایی شدند، گفت: در حال حاضر ۱۱۲ میلیون تومان کمک از سوی خیرین جمع‌آوری شده که در قالب بسته غذایی در دو مرحله دیگر به دست افراد آسیب دیده از ویروس کرونا خواهیم رساند.

به گزارش عصر همدان؛ حجت الاسلام حسینی مجد، امام جمعه اسدآباد در ستاد مردمی مقابله با کرونا این شهرستان، با اشاره به بیانات حضرت علی(ع) در نهج البلاغه اظهار کرد: یکی از اعمالی که می توان در کفاره گناهان انجام داد، کمک به مردم است.

وی افزود: امروز ویروس کرونا عده ای زیادی از افراد جامعه و کاسبان را زمین کرده و آسیب‌های ناشی از این ویروس دست کمی از زلزله و سیل ندارد بنابراین مردم در شرایط فعلی نیازمند کمک مؤمنانه هستند.

وی با بیان اینکه تاکنون در ستاد مردمی مقابله با کرونا شهرستان اسدآباد با کمک مؤمنانه خیرین ۱۱۲ میلیون تومان پول نقدی جمع آوری شده، افزود: در حال حاضر ۴ هزار دستفروشان، کارگر صدمه‌دیده از کرونا شناسایی شدند که در مرحله اول رزمایش کمک مؤمنانه با کمک سپاه ناحیه اسدآباد دو هزار بسته غذایی بین آنان توزیع شده است.

حجت الاسلام حسینی مجد با بیان اینکه اقلام و کمک های غیرنقدی خیرین نیز به ارزش ۸۰۰ میلیون تومان جمع آوری شده، افزود: تاکنون با کمک خیرین ۱۵ رأس دام نیز قربانی و بین نیازمندان توزیع شده است.

مرحله دوم و سوم رزمایش کمک مؤمنانه

وی یادآور شد: به غیر از دو هزار بسته غذایی که توسط سپاه بین اقشار آسیب دیده ناشی از کرونا توزیع شده، ۲۲۰ میلیون تومان نیز کمک غیر نقدی از طریق هیأت مذهبی و مؤسسات جمع آوری و بین آنان تقسیم شده است.

امام جمعه اسدآباد خاطرنشان کرد: مرحله دوم و سوم رزمایش کمک مؤمنانه در اسدآباد در طول هفته کرامت و میلاد امام حسن مجتبی(ع) و عید فطر اجرا خواهد شد.

وی گفت: در صورت اعلام وضعیت سفید اسدآباد از سوی هیأت دولت، ما به عنوان اولین شهرستان استان همدان، اجتماع عظیم نماز جمعه را برقرار خواهیم کرد.

فرماندار شهرستان اسدآباد هم با اشاره به فرمان رهبر انقلاب در خصوص کمک مؤمنانه، گفت: این کمک ها در سه مرحله انجام می‌شود که مرجله اول آن  قبل از ماه رمضان با کمک سپاه اجرا شد.

کمک مؤمنانه برای اقشاری که مورد حمایت هیچ ارگان و نهادی نیستند

مجید درویشی با بیان اینکه برای افراد تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی جداگانه مبالغی در راستای بسته حمایتی برای آنها تدبیر شده است، افزود: رزمایش کمک مؤمنانه برای اقشار آسیب دیده از کرونا هستند که تحت حمایت هیچ ارگان و نهادی نیستند.

وی با بیان اینکه هزار و ۲۰۰ کارگر ساختمانی از طریق اتحادیه صنفی کارگران شناسایی شده است، گفت: در راستای حمایت از این کارگران نیز از طریق بنیاد مستضعفان مبالغی واریز شده است.

فرماندار شهرستان اسدآباد با ارائه گزارشی از وضعیت کرونا در شهرستان اسدآباد، اظهار کرد: از ابتدای شیوع این ویروس تاکنون ۵۶ نفر بیمار کرونایی بودند و ۷ نفر نیز بر اثر این ویروس فوت شدند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۶ روز است که هیچ بیماری را تحت عنوان کرونا پذیرش نداشتیم، افزود: البته ۴ نفر مشکوک به کرونا وجود دارد که هنوز جواب آزمایشات آنان نیامده است.

درویشی با اشاره به ورود خوب برای مقابله با ویروس کرونا در شهرستان اسدآباد، گفت: در شهرستان اسدآباد با شیوع ویروس کرونا حدود۱۰۰ نفر از اخذ اجاره بهای خود گذشتند و این نشان از نوع دوستی بین مردم است که در زمان بحران ها همدیگر را فراموش نمی کنند.

انتهای پیام/ن

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=63624
  • دیدگاه‌ها برای جمع‌آوری ۱۱۲ میلیون تومان کمک مؤمنانه/ شناسایی۴ هزار کارگر و دستفروش آسیب دیده از کرونا در اسدآباد بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.