• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
2

جمعیت هلال احمر همدان بر اساس شاخص خطر پذیری استان در حال آمادگی است

  • کد خبر : 104544
  • 02 اسفند 1399 - 13:07
جمعیت هلال احمر همدان بر اساس شاخص خطر پذیری استان در حال آمادگی است

علی سنجربگی گفت: طبق شاخص تعیین شده، شهر همدان باید در زمان وقوع حادثه ۵۰۲۰ چادر اسکان برای امداد خانوارها به صورت آماده داشته باشد. که این تعداد تقریبا تکمیل و کم و کاستی ها هم در دست تامین است. به گزارش عصر همدان؛ خطر قرار گرفتن در شرایط بحران و گرفتار شدن به بلایای […]

علی سنجربگی گفت: طبق شاخص تعیین شده، شهر همدان باید در زمان وقوع حادثه ۵۰۲۰ چادر اسکان برای امداد خانوارها به صورت آماده داشته باشد. که این تعداد تقریبا تکمیل و کم و کاستی ها هم در دست تامین است.

به گزارش عصر همدان؛ خطر قرار گرفتن در شرایط بحران و گرفتار شدن به بلایای طبیعی مثل زلزله برای هر منطقه مسکونی همیشگی و لزوم آمادگی همه جانبه برای مدیریت بحران در صورت بروز چنین حوادثی برهمگان واضح است. سازمان حلال احمر در سراسر کشور با در نظر گرفتن فاکتورهای مختلفی از ظرفیت هر منطقه اقدام به تدارک تجهیزات مورد نیاز در مواقع بحرانی می کنند. در همین خصوص مدیر عامل جمعیت حلال احمر استان همدان از وضعیت این استان برای مدیریت بحران در صورت لزوم توضیح می دهد.

علی سنجربگی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان در گفتگویی اظهار کرد: بر اساس آخرین ورژن در نظر گرفته شده شاخص خطر پذیری استان همدان ۵۰۲۰ است و این به آن معناست که در زمان وقوع حادثه باید آمادگی پوشش ۵۰۲۰ خانوار برای جمعیت حلال احمر فراهم باشد.

وی با بیان این که تقریبا این تعداد چادر حلال احمر در انبار ها فراهم است اضافه کرد:  در بحث موکت و پتو ۳۰ تا ۴۰ درصد دارای کسری هستیم که تکمیل آن نیز در دست اقدام قرار دارد.

سنجر بیگی پایگاه گردنه اسد آباد را از جمله پایگاه های مجهز حلال احمر استان دانست و با بیان اینکه بازسازی این پایگاه در سال ۹۶  اتمام و به بهره برادری رسیده است ادامه داد: پایگاه امداد جاده ای گردنه اسدآباد که به عنوان تنها پایگاه امداد جاده‌ای دائمی شهرستان و از مهم ترین و بزرگترین پایگاه‌های امداد جاده‌ای کشور به شمار می‌رود با اعتباری افزون بر ۶۰۰ میلیون تومان بازسازی شد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر افزود: در حال حاضر پایگاه فوق دارای ۱۰۰۰ متر مساحت، ۷۵۰ متر زیربنا در سه طبقه و با تمام تجهیزات لازم رفاهی آماده ی کمک رسانی و اسکان دادن  در راه ماندگان در شرایط اضطراری است.

به گزارش عصر همدان آمادگی سراسری پایگاه های حلال احمر در تمام استان های کشور تضمین کننده ی مدیریت بحران به صورت کشوری است در صورت تحقق این مهم یاری رسانی به منطقه ی بحران زده توسط استان های مجاور خدمت بزرگی است که سازمان حلال احمر متولی آن است.

انتهای پیام / رض

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=104544
  • دیدگاه‌ها برای جمعیت هلال احمر همدان بر اساس شاخص خطر پذیری استان در حال آمادگی است بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.