• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
3
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس:

نگرش سطحی و مقطعی به حجاب برنامه‌ریزی‌های فرهنگی کارا و اثربخش را غیرممکن می‌سازد

  • کد خبر : 194011
  • 28 مرداد 1402 - 9:55
نگرش سطحی و مقطعی به حجاب برنامه‌ریزی‌های فرهنگی کارا و اثربخش را غیرممکن می‌سازد
نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی گفت: مهم‌ترین مسئله مربوط به موضوع حجاب امروز در جامعه، جمع‌آوری برهنگان حمله‌ور هستند، چرا که اینها علاوه‌ بر کشف حجاب در جامعه، بطور وحشیانه به افراد محجبه و عفیف حمله‌ور می‌شوند.

به گزارش عصر همدان؛ رعایت عفاف و حجاب یکی از بایدها و هنجارهای فرهنگ دینی جامعه ایران اسلامی است، بنابراین یکی‌از مهم‌ترین اهداف و جنبه‌های جنگ نرم دشمنان این مرز و بوم تغییر نگرش افراد نسبت به این مسئله است.

موضوع بدحجابی بدون شک یکی از حربه‌های دشمن و از پیامدهای تهاجم فرهنگی است، بنابراین نگرش سطحی و مقطعی به این امر مهم و الهی، شناخت لازم و درک صحیح برای برنامه‌ریزی‌های فرهنگی کارا و اثربخش را غیرممکن می‌سازد.

در مسئله وجوب حجاب، چون در بیشتر اوقات عدم رعایت حجاب تأثیر اجتماعی مستقیمی بر امنیت اخلاقی جامعه داشته و  فساد اخلاقی در اجتماع را منجر می‌شود، این امر همچنین باعث زمینه‌‌سازی ارتکاب گناهان و اعمال حرام دیگر می‌شود.

بنابراین حکومت اسلامی می‌‌تواند عمل به آن را اجباری کند و در صورت اصرار بر ارتکاب بی‌‌حجابی، برای مرتکب، مجازات تعزیری تعیین کند.

به گزارش عصر همدان؛ خبرنگار ما در خصوص  چگونگی تصویب لایحه حجاب با احمد حسین فلاحی، نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس گفتگویی داشته است.

فلاحی گفت: وقتی‌که لایحه عفاف و حجاب، توسط کمیسیون‌های قضائی و فرهنگی تصویب شد در دستور کار صمت قرار گرفت، و بخاطر این‌طرح هزار و اندی پیشنهاد در کارتابل نمایندگان قرار گرفت.

نماینده مردم همدان در مجلس با بیان اینکه طبق این پیشنهادات قرار براین شد که نسبت به افرادی که به خانم‌های محجبه و عفیف تعرض می‌کنند اقدام قانونی و سختی صورت پذیرد، تصریح کرد: چراکه آنان بصورت سازمان‌یافته در مترو، اتوبوس و اماکن عمومی بدون دلیل و بصودت وحشیانه به افراد چادری و محجبه حمله‌ور می‌شدند.

وی افزود: زمانیکه در جامعه مسئله جرم‌انگاری درنظر گرفته شود کسی نمی‌‌تواند قانون را زیر پا بگذارد، بنابراین اگر بخواهیم در جامعه برخی از قوانین بازدارندگی داشته باشند باید برای آن زیربنای قانونی داشته باشیم.

فلاحی تاکید کرد: مهم‌ترین مسئله مربوط به موضوع حجاب امروز در جامعه، جمع‌آوری برهنگان حمله‌ور هستند، چراکه اینان علاوه‌بر کشف حجاب در جامعه، بطور وحشیانه به افراد محجبه و عفیف حمله‌ور می‌شوند.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: هرچند جرم‌انگاری باعث افزایش حجم پرونده‌ها در دادگاه‌هاست اما در این مورد باید با تشدید جرم‌انگاری نسبت به جمع‌آوری افراد حمله‌ور به خانم‌های محجبه اقدام جدی‌تری صورت پذیرد.

وی با اشاره به اینکه ساماندهی مسئله حجاب نیز در اولویت بعدی این لایحه است، عنوان کرد: این لایحه بعد از تصویب توسط کمیسیون‌های فرهنگی، قضایی، نیروی انتظامی و صاحب‌نظران این حوزه مورد بررسی قرار گرفته و آماده اجرائی شدن است.

فلاحی اذعان داشت: اگر افراد بدحجاب متوجه شوند که برخورد قانونی برای این اعمال انجام نمی‌شود نسبت به رفتار زشت خود تظاهر و تجاهر بیشتری خواهند داشت.

نماینده مردم همدان بابیان اینکه با تصویب قانون لایحه حجاب هیچ ارگانی نسبت به کوتاهی خود در رعایت این‌امر الهی بهانه‌ای نخواهد داشت، افزود: طبق پیشنهاداتی که در‌این لایحه عنوان شد، اگر ارگانی نسبت به این قانون در مجموعه خود کوتاهی کند مورد بازخواست قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: به‌نوعی امربه معروف و نهی از منکر  بر همه متصدیان این امر، تکلیف می‌شود و مجازات‌های ترک این فعل به دو صورت  نقدی  و غیر نقدی خواهد بود.

بنابر بررسی علمی و اراء و روایات قانون‌شکنی در امر الهی عواقب دنیوی و اخروی زیادی داشته، و یکی از مهم‌ترین اثرات دنیوی این امور متلاشی شدن بنیان خانواده است، بنابراین باتوجه به لزوم این مهم، لازم است که تک‌تک افراد جامعه نسبت به اوامر الهی حساس بوده و انجام این مسائل را در اولویت قرار دهند.

این امر می‌طلبد  که مسئولان جامعه اسلامی در این مسائل دقت نظر بیشتری داشته باشند و برای اجرای آن اهتمام ورزند.

 

انتهای پیام/ سا

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=194011
  • دیدگاه‌ها برای نگرش سطحی و مقطعی به حجاب برنامه‌ریزی‌های فرهنگی کارا و اثربخش را غیرممکن می‌سازد بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.