• امروز : سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 7 May - 2024
3
رئیس سازمان جهاد کشاورزی همدان خبر داد:

جشنواره طبخ آبزیان و غذاهای دریایی در استان همدان

  • کد خبر : 210253
  • 09 بهمن 1402 - 14:06
جشنواره طبخ آبزیان و غذاهای دریایی در استان همدان
رئیس سازمان جهاد کشاورزی همدان از جشنواره طبخ آبزیان و غذاهای دریایی در استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصر همدان هب نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان، رضا بهراملو در جشنواره طبخ آبزیان و غذاهای دریایی استان همدان با اشاره به اینکه یکی از اولویت‌های سازمان جهاد کشاورزی توسعه شیلات در استان است اظهار کرد: یکی از برنامه‌های ویژه جهاد کشاورزی در راستای مصرف آبزیان، فرهنگ‌سازی است.

وی با بیان اینکه در راستای افزایش سرانه مصرف ماهی در استان اقدامات درخوری صورت گرفته است افزود: اگرچه متوسط کشوری سرانه مصرف ماهی ۱۲ کیلوگرم است در حالی که این رقم در متوسط جهانی ۲۳ کیلوگرم است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی همدان با تأکید بر اینکه افزایش مصرف ماهی نقش بسزایی در سلامت خانواده و جامعه دارد گفت: با فرهنگ سازی از جمله ترویج فرهنگ مصرف ماهی با جشنواره‌هایی چون طبخ آبزیان و غذاهای دریایی، سرانه افزایش پیدا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه افزایش تولید پرورش ماهی همچون دیگر محصولات کشاورزی مد نظر است گفت: در تلاش هستیم با افزایش تولید، افزایش سرانه نیز میسر شود به طوری که از ۸.۵ کیلوگرم در استان به متوسط کشوری و جهانی ارتقا یابیم.

بهراملو در ادامه با بیان اینکه تا پایان سال تولید بیش از ۷ هزار تن ماهی سردابی و گرم‌آبی در استان پیش‌بینی شده است تصریح کرد: تولید ماهیان زینتی و زالوی طبی نیز ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه پیش‌بینی می‌شود.

وی در پایان با اشاره به اینکه امیدواریم تمام تلاش‌ها به امنیت غذایی پایدار و سلامت جامعه منجر شود یادآور شد: وجود چنین جشنواره‌هایی در افزایش مصرف و طبخ سالم و جذاب آبزیان تاثیر بسزایی دارد.

انتهای خبر/د

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=210253
  • دیدگاه‌ها برای جشنواره طبخ آبزیان و غذاهای دریایی در استان همدان بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.