• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
2
رئیس شورای شهر همدان:

جایگاه‌های شارژ خودروی برقی در همدان ایجاد می‌شود

  • کد خبر : 214778
  • 02 اردیبهشت 1403 - 9:05
جایگاه‌های شارژ خودروی برقی در همدان ایجاد می‌شود
رئیس شورای اسلامی شهر همدان از تصویب ایجاد جایگاه‌های شارژ خودروی برقی در همدان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان» به نقل از  روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان، محمود مسگریان در جلسه صحن شورا که با حضور مدیر کل امور اقتصاد دارایی استان، رئیس پنجره واحد این اداره کل و سرمایه‌گذار بخش خصوصی برگزار شد، افزود: حضور سرمایه‌گذار در شهر همدان فرصتی است که باید آن را غنیمت شمرده و مورد حمایت قرار داد.

مسگریان با بیانی که اعضای شورا در حمایت و همکاری با سرمایه‌گذار تلاش خود را می‌کنند،اظهار داشت :با توجه به درخواست سرمایه‌گذار بخش خصوصی مبنی بر ایجاد جایگاه‌های شارژ خودرو برقی در سطح شهر همدان، شورای شهر ضمن استقبال از این طرح؛ حمایت خود را نیز اعلام می کند.

مسگریان اضافه کرد: تمام تلاش ما همکاری با سرمایه‌گذار است چرا که منافع آن برای شهر و شهروندان همدانی خواهد بود.

 فرصت‌های سرمایه‌گذاری را نباید درگیر بروکراسی اداری کرد

نائب رئیس شورای اسلامی شهر همدان با تاکید بر اینکه فرصت‌های سرمایه‌گذاری را نباید درگیر بروکراسی اداری کرد، گفت: بررسی موضوعات سرمایه گذاری در شورای شهر نباید معطل وصول نامه‌ها شود بلکه شورا باید سکاندار تنظیم جلسات استانی در این زمینه باشد.

حجت الاسلام ناصر صفری افلاکی با اشاره به اقدام ارزشمند سرمایه‌گذاری در حوزه حمل و نقل پاک و غیر فسیلی گفت: احداث کارخانه خودرو برقی به عنوان صنعت پاک، مزیت بی نظیری برای گردشگری در شهر ما محسوب می شود.

صفری افلاکی اضافه کرد: با احداث این کارخانه همدان، اولین شهری خواهد بود که با خروج خودروهای فسیلی از مدار به عنوان پاک‌ترین شهر کشور، شهرت جهانی خواهد یافت.

وی با بیان اینکه همدان قطب گردشگری استان و منطقه است، یادآور شد: بزرگترین سرمایه شهر همدان آب و هوا و طبیعت خوب آن است که این ظرفیت با حذف سوخت فسیلی و استقرار خودروهای برقی، حفظ خواهد شد.

وی احداث کارخانه خودرو برقی در همدان را طرحی کلان و سرنوشت ساز برای استان برشمرد و گفت: اینگونه فرصت‌های سرمایه‌گذاری را نباید با ندانم کاری و پاس کاری های اداری از دست داد!

جانمایی ۱۱ نقطه شهر برای جایگاه شارژ خودروی برقی

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر همدان در این جلسه با اشاره به درخواست سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای ایجاد جایگاه شارژ خودرو برقی در همدان یادآور شد: حدود ۱۱ نقطه از شهر را شناسایی برای احداث جایگاه شارژ شناسایی شده است

حمید بادامی‌نجات اضافه کرد: طبق مصوبه شورا مقرر شد زمین مورد نیاز که برای ایجاد جایگاه شارژ خودروی برقی که به تایید شورای همتا رسیده باشد جهت ایجاد جایگاه های شارژ خودرو در اختیار سرمایه گذار گذاشته شود.

نهادینه کردن فرهنگ حل مسئله در تمامی امور جامعه

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر همدان نیز در این جلسه گفت: تشکیل پنجره واحد برای پیشبرد اهداف سرمایه‌گذاران در اداره کل اقتصاد دارایی اقدام ارزشمندی است و باید این پنجره واحد همیشه فعال باشد.

اکبر کاوسی امید با اشاره به فرایند سرمایه‌گذاری و بروکراسی‌های اداری برای تحقق آن اظهار داشت: سرمایه‌گذار نباید درگیر پروسه اداری باشد و پنجره واحد این فرایند را باید پیگیری کند.

وی تاکید کرد: باید فرهنگ حل مسئله در تمامی امور جامعه نهادینه شود از جمله پیگیری امور سرمایه‌گذاران در پنجره واحد که این موضوع باید در کل کشور الگو باشد.

آماده سرمایه گذاری در همدان هستیم

مدیرعامل شرکت کیان خودرو پارس در این جلسه با اشاره به درخواست این شرکت برای احداث کارخانه تولید خودرو برقی و ایجاد ایستگاه‌های شارژ خودرو در همدان، گفت: در صورت احداث این کارخانه در منطقه جهان آباد سه فاز تولید خودرو با لوازم جانبی تولید خواهد شد که در حال حاضر مراحل سرمایه‌گذاری در حال طی می شود.

حمیدرضا خیری با اشاره به مشکلات سرمایه‌گذاری در روند فرایند اقدامات، اظهار داشت: حمایت سرمایه‌گذار می‌تواند منافع دوسویه برای ذینفعان داشته باشد.

خیری اضافه کرد: یکی از بسترهای خودروهای برقی ایجاد جایگاه‌های شارژ این خودروها است که طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته لازم است در شهر همدان جایگاه‌هایی را احداث کنیم.

وی با اعلام اینکه همدان به عنوان اولین پایلوت راه اندازی شارژ خودروی برقی در سطح وسیع در کشور تعیین شده است، اضافه کرد: شرکت ما درخواست ایجاد جایگاه‌های شارژ خودرو برقی را به شهرداری جهت تامین زمین لازم معرفی داده است در حال حاضر طراحی جایگاه‌های شارژ خودرو انجام و به شهرداری ارائه شده است.

وی با بیان اینکه مسئولین استان همدان باید در زمینه جذب سرمایه‌گذار و سرمایه‌گذاری بلند نظر باشند، گفت: حمایت سرمایه‌گذار، تشویق و افزایش انگیزه آنها را برای سرمایه‌گذاری بیشتر به همراه دارد.

وی یادآور شد: در صورت نیاز به ایجاد بیش از ۱۰۰ جایگاه شارژ خودرو در همدان ما اعلام آمادگی اجرای آن را داریم.

کارخانه تولید خودروی برقی در منطقه جهان آباد احداث می شود

رئیس پنجره واحد اداره کل اقتصاد دارایی استان همدان هم در این جلسه با بیان اینکه به درخواست سرمایه گذار کارخانه خودرو برقی در منطقه جهان‌آباد فامنین احداث خواهد شد یادآور شد: احداث این کارخانه اشتغال ۲۰ هزار نفر را به همراه خواهد داشت.

خلیلیان اضافه کرد : در حال حاضر جلسات متعددی برای روند اداری احداث کارخانه انجام شده است و در صورت تحقق این امر اولین کارخانه خودرو برقی کشور در همدان احداث می‌شود.

در ادامه جلسه شهردار همدان نیز با استقبال از درخواست سرمایه‌گذار برای ایجاد جایگاه‌های شارژ خودروی برقی گفت: مدیریت شهری همدان آمادگی همکاری و جهت احداث را دارد.

 

انتهای خبر/ د

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=214778
  • دیدگاه‌ها برای جایگاه‌های شارژ خودروی برقی در همدان ایجاد می‌شود بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.