• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
2

جایزه جهانی خشت طلایی شهردار همدان، حاصل عدم مطالبه گری مردم!

  • کد خبر : 103716
  • 26 بهمن 1399 - 12:12
جایزه جهانی خشت طلایی شهردار همدان، حاصل عدم مطالبه گری مردم!

در پنجمین دوره جایزه جهانی خشت طلایی، جایزه شهردار برتر، بابت طرح پیاده راه‌سازی خیابان‌های بوعلی، اکباتان و میدان مرکزی شهر همدان به عباس صوفی رسید. به گزارش عصر همدان؛ در ۷ بهمن ماه سال جاری، جایزه خشت طلایی شهرداری ها در حالی برای طرح پیاده راه سازی میدان مرکزی و دو خیابان اصلی و […]

در پنجمین دوره جایزه جهانی خشت طلایی، جایزه شهردار برتر، بابت طرح پیاده راه‌سازی خیابان‌های بوعلی، اکباتان و میدان مرکزی شهر همدان به عباس صوفی رسید.

به گزارش عصر همدان؛ در ۷ بهمن ماه سال جاری، جایزه خشت طلایی شهرداری ها در حالی برای طرح پیاده راه سازی میدان مرکزی و دو خیابان اصلی و شلوغ همدان به آقای صوفی شهردار همدان رسید که طرح اصلی این میدان با چندبار ساخت و تخریب و هدر رفت بیت المال بدون پاسخگو بودن شهردار محترم، در سایه ای از ابهام می باشد.

این طرح که می توانست با کمی مطالعه بیشتر و پیوست های اجتماعی، اقتصادی و امنیتی و از همه مهم تر در برگیری و تحت شعاع قرار دادن زندگی مردم همدان با توجه به اهمیت میدان امام خمینی به عنوان مرکزیت جغرافیایی و اقتصادی و همچنین پزشکی باری از روی دوش ترافیکی برادرد، در عین حال از لحاظ بصری و زیبایی و جذب توریست نیز می توانست نقش به سزایی ایفا کند.

در نگاهی دیگر شاید اجرای طرح‌ گسترده پیاده راه سازی میدان امام جلوه ای خاص به این مکان داده باشد و از آلودگی های زیست محیطی و صوتی به میزان قابل توجهی کاسته باشد، اما انتقال این حجم ترافیکی به خیابان های همجوار و نامطلوب و کم عرض در ساعات شلوغ گره ای کور می زند که ماحصل آن مصرف سوخت بیشتر خودروها و آلودگی های زیست محیطی و صوتی است و از همه مهمتر زمانی است که در این شلوغی ها هدر داده می شود.

نکته قابل تامل دیگر در اجرای این پروژه که میدان را قربانگاه طرح های یک شبه می کند، مصالح استفاده شده است.

آب و هوای سرد و خشک و فصل طولانی یخ بندان همدان برای استفاده از سنگ گرانیت مناسب نبوده و باعث از دست دادن تعادل و زمین خوردن شهروندان می شود.

با همه خوبی ها و بدی های این طرح باید بار دیگر از شهردار همدان پرسید با وجود عدم اتمام طرح اصلی میدان امام خمینی (ره) جایزه خشت طلایی برای پیاده راه سازی میدان مرکزی شهر برای چیست ! و این همه بنر های تقدیر از شما برای خشت طلایی، برای چه!؟ آیا نیت دیگری مد نظر است؟!

انتهای پیام/ ط

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=103716
  • دیدگاه‌ها برای جایزه جهانی خشت طلایی شهردار همدان، حاصل عدم مطالبه گری مردم! بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.