• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
5

توسعه پایدار با نیروی انسانی صاحب مهارت محقق می شود

  • کد خبر : 21620
  • 30 شهریور 1398 - 13:10
توسعه پایدار با نیروی انسانی صاحب مهارت محقق می شود

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: توسعه پایدار مسیرش در گرو سرمایه انسانی صاحب مهارت است. به گزارش عصر همدان؛ محمد پورداود، مدیرکل آموزش و پرورش استان صبح امروز در مراسم نمادین یک روز با هنرستان من که در هنرستان خان باغی برگزار شد، اظهار کرد: آموزش مهارت آموزی و توسعه رشته های فحک یکی […]

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: توسعه پایدار مسیرش در گرو سرمایه انسانی صاحب مهارت است.

به گزارش عصر همدان؛ محمد پورداود، مدیرکل آموزش و پرورش استان صبح امروز در مراسم نمادین یک روز با هنرستان من که در هنرستان خان باغی برگزار شد، اظهار کرد: آموزش مهارت آموزی و توسعه رشته های فحک یکی از اولویت های اساسی آموزش و پرورش است.

پورداود افزود: این موضوع نقش مهمی در تشکیل سرمایه انسانی از طریق تربیت نیروی کار ماهر مورد نیاز در بازار کار کشور دارد.

وی تصریح کرد: توسعه پایدار مسیرش در گرو سرمایه انسانی صاحب مهارت است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان توسعه شاخه های فنی و حرفه ای و مهارت آموزی با رویکرد داخلی و بین المللی را بسیار حائز اهمیت خواند و خاطرنشان کرد:  برای پیوستن به کشور های توسعه یافته بایستی به درجه ای از علم و دانش برسیم که توان رقابت با آنان را داشته باشیم مانند برخی از زمینه ها نظیر سلول های بنیادین، انرژی هسته ای و … که در دنیا جزء مطرح‌ترین ها هستیم.

پورداود گفت: در دنیای رقابتی امروز مهارت آموزی یک انتخاب نیست، بلکه یک اجبار است و دیگر آموزش فنی و حرفه ای یک بحث درون مرزی و درون کشوری و ملی نیست.

وی با تأکید بر اهمیت  پرداختن به موضوع آموزش های مهارتی، اظهار کرد:  در این زمینه باید یک نگاه بین المللی بر موضوع داشت.

پورداود تصریح کرد: باید در عرصه بین المللی نوع جدیدی از تعاملات بین المللی را با استفاده از آموزش های فنی و حرفه ای طراحی و با عنوان دیپلماسی مهارت و فن آوری بدون اتکا به منابع نفتی نقشی شایسته در ایجاد جهانی ایفا نماییم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان  یکی از راهکار های برون رفت از بیکاری و کاهش  تصدی گری دولتی را ایجاد فضای کسب و کار دانست و افزود: آموزش های فنی و حرفه ای باید با نیاز سنجی از بازار کار با توجه به بوم و اقلیم استان ها و مناطق مهارت و دانش علمی مورد نیاز دنیای کار را ارتقا بخشد.

پورداود با اشاره به این که مهارت آموزی نقطه پیوند آموزش، کسب و کار و رشد اقتصادی است، گفت: زیربنای توسعه اقتصادی کشور های در حال توسعه همانند کشور های پیشرفته باید سرمایه گذاری بر روی نیروی انسانی باشد و این ظرفیت در هنرستان ها وجود دارد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=21620
  • دیدگاه‌ها برای توسعه پایدار با نیروی انسانی صاحب مهارت محقق می شود بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.