• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
3

تقوی، خودسازی و جامعه سازی نتیجه روزه واقعی در ماه رمضان است/ رمضان، ماه استجابت دعا

  • کد خبر : 62034
  • 06 اردیبهشت 1399 - 8:02
تقوی، خودسازی و جامعه سازی نتیجه روزه واقعی در ماه رمضان است/ رمضان، ماه استجابت دعا

حجت الاسلام محمد جوادی گفت: کنترل خود و جلوگیری از گناه در ماه رمضان وسیله رشد و تعالی در جامعه خواهد بود پس به این دلیل قرآن کریم نتیجه ماه رمضان را تقوی، خودسازی و جامعه سازی بیان کرده است. یک کارشناس مذهبی در گفتگو با خبرنگار عصر همدان؛ با بیان اینکه ماه رمضان پرفضیلت […]

حجت الاسلام محمد جوادی گفت: کنترل خود و جلوگیری از گناه در ماه رمضان وسیله رشد و تعالی در جامعه خواهد بود پس به این دلیل قرآن کریم نتیجه ماه رمضان را تقوی، خودسازی و جامعه سازی بیان کرده است.

یک کارشناس مذهبی در گفتگو با خبرنگار عصر همدان؛ با بیان اینکه ماه رمضان پرفضیلت ترین ماه بین ماه های قمری است، گفت: رسول گرامی اسلام در آخر ماه شعبان بیان فرمودند رمضان ماهی است که دعای شما مستجاب و هرچه از خدا بخواهید کرامت می کند.

حجت الاسلام جوادی با اشاره به اینکه در ماه رمضان نفس کشیدن ثواب تسبیح خداوند دارد، افزود: طبق روایات و سخنان رسول خدا حتی خوابیدن در این ماه عبادت است پس ماه رمضان بهترین زمانی است که بندگان خدا می توانند به خدا نزدیک شوند.

وی با تاکید براینکه براساس روایات ثواب خواندن یک آیه از قرآن کریم مساوی است با ختم قرآن، خاطر نشان کرد: در این ماه بیش از هر وقت دیگر می توان به خداوند نزدیک شد و از گناه جلوگیری کرد پس توفیق جبری است که انسان دست، پا، چشم و لب خود را در کنترل عقل و دین قراردهد.

این کارشناس مذهبی ادامه داد: کنترل خود و جلوگیری از گناه در این ماه وسیله رشد و تعالی در جامعه خواهد بود پس به این دلیل قرآن کریم نتیجه ماه رمضان را تقوی، خودسازی و جامعه سازی بیان کرده است.

امام جمعه موقت همدان با بیان اینکه خداوند در آیه ۱۸۳ سوره دوم قرآن روزه را بر مردم واجب کرده است، تصریح کرد: این روزه فقط برای مردم مسلمان نبوده بلکه پیش از اسلام نیز مردمی که در ادیان دیگر زندگی می کردند روزه داشتند.

وی با اشاره به اینکه داشتن تقوی بسیار مهم است، افزود: هستند کسانی که تقوی ندارند و روزه گرفتند اما زبان و چشم و اعضای بدنشان روزه نیست، اینها فقط خود را زحمت انداختند چون نتیجه ای که قرآن از روزه برای روزه دار در نظر دارد نخواهند دید.

این کارشناس مذهبی با تاکید بر اینکه رمضان فضیلتش بالاست به شرطی که راه کسب فضیلت را در همه جا حفظ کنیم، گفت در روایات داریم که برخی از روزه رمضان بهره ای نمیبرند جز گرسنگی و تشنگی و برای چنین افرادی موقع افطار ثوابی نیست چون در ببین روز یا حتی شب خودش را به گناه الوده کرده است.

حجت الاسلام جوادی در پایان خاطرنشان کرد: امید است در ماه مبارک رمضان روزه دار واقعی باشیم و روزه دار واقعی از آتش و عذاب الهی در آخرت حفظ می شود.

انتهای پیام/س

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=62034
  • دیدگاه‌ها برای تقوی، خودسازی و جامعه سازی نتیجه روزه واقعی در ماه رمضان است/ رمضان، ماه استجابت دعا بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.