• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
0
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس تاکید کرد:

تقارن ۲ بهار بستر رهایی از تجملات

  • کد خبر : 213661
  • 14 فروردین 1403 - 6:37
تقارن ۲ بهار بستر رهایی از تجملات
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: در این روزها، در تقارن بهار قرآن و بهار طبیعت ضمن وجود بازدیدها و صله رحم خیلی از ریخت و پاشها از بین رفته و امر این به نوعی برای خانواده‌ها فرصتی را ایجاد می‌کند که خیلی از چشم و هم‌چشمی‌ها و معضلاتی که دامن‌گیر خانواده‌ها شده را کنار بزنند.

حجت‌الاسلام و المسلمین احمدحسین فلاحی در گقتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی«عصر همدان»؛ در خصوص تقارن عید باستانی نوروز و ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: فرا رسید بهار طبیعت و بهار قرآن را به همه هموطنان خود تبریک می‌گویم.

وی افزود: آمدن بهار قرآن این لحظات آسمانی که ساعات، روزها و لحظات آن بسیار غنیمت است و مورد استفاده برای کسانی که عظمت این ماه را درک می‌کنند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عید نوروز یکی از سنت‌های شیرین دیرین است در میان ایرانیان جایگاه ویژه‌ای دارد، ادامه داد: تقارن این دو عید و دو بهار اتفاق خوبی بوده و ثمرات بسیاری را برای ما از خود بجای خواهد گذاشت.

حجت‌الاسلام و المسلمین فلاحی خاطرنشان کرد: مسئله بپائی و زنده‌ نگهداشتن سنت‌های تاریخی و مسائل فرائض دینی که ماه رمضان و روزه باشد از جهاتی برای ما ارزشمند بوده و هر دو جایگاه ویژه خود را دارند.

وی تصریح کرد: دین اسلام در مقایسه با ادیان دیگر، ضمن اینکه دستورالعمل‌های جدیدی را برای بهتر شدن زندگی بشر آورده است، سنت‌های مشروع را به هم نزده و با سنت‌ها مقابله نکرده است و آنها را به نوعی با یک اصلاحاتی تائید کرده است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه عید نوروز همه ساله آورده‌ ارزشمندی برای ما داشته، عنوان کرد: باتوجه اینکه هرسال عید نوروز ضمن اینکه برای مردم یک آوردهای ارزشمندی چون دید و بازدیدها و صله رحم دارد اما متاسفانه برخی اوقات این دید و بازدیدها به یکسری هزینه‌های اقتصادی برای خانواده‌ها دامن زده و تغییراتی را برای وضعیت کلی کشور ایجاد می‌کند.

حجت‌الاسلام و المسلمین فلاحی با بیان اینکه که تقارن عید نوروز و ماه مبارک رمضان در این سال‌ها خیلی از مسائل، ریخت و پاش‌ها و تجملات بیهوده را مخصوصاً برای افراد متدیّن و مذهبی تعدیل کرده است.

وی ادامه داد: در این روزها، ضمن وجود بازدیدها خیلی از ریخت و پاشها از بین رفته و امر این به نوعی برای خانواده‌ها فرصتی را ایجاد می‌کند که خیلی از چشم و هم‌چشمی‌ها و معضلاتی که دامن‌گیر خانواده‌ها شده را کنار بزنند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در پایان یادآور شد: در این فرصت بدست آمده بهتر است به نوعی خانواده‌ها بیشتر به بحث معنویت و عبادات این ماه بپردازند و از تجملات بپرهیزند.

انتهای خبر/ سا

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=213661
  • دیدگاه‌ها برای تقارن ۲ بهار بستر رهایی از تجملات بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.