• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
3

تفکر بسیجی اکسیر جاودانگی راه سبز انقلاب

  • کد خبر : 94043
  • 06 آذر 1399 - 12:05
تفکر بسیجی اکسیر جاودانگی راه سبز انقلاب

مسعود آقاجانی گفت: ۲۳ سال است در بسیج فعال هستم همچنین ۹ سال است در بسیج جامعه پزشکی خدمت می کنم؛ کار ما ویزیت رایگان بیماران کم توان و اعزام تیم های پزشکی به روستا های دور افتاده است و در زمینه های احکام، آموزش، فرهنگ و سازندگی هم پویا هستیم و زندگی بدون بسیج […]

مسعود آقاجانی گفت: ۲۳ سال است در بسیج فعال هستم همچنین ۹ سال است در بسیج جامعه پزشکی خدمت می کنم؛ کار ما ویزیت رایگان بیماران کم توان و اعزام تیم های پزشکی به روستا های دور افتاده است و در زمینه های احکام، آموزش، فرهنگ و سازندگی هم پویا هستیم و زندگی بدون بسیج برایم غیر قابل تصور است.

به گزارش عصر همدان، این روزها با تعلیق تجمعات مذهبی، انجام فعالیت های جهادی و خیر خواهانه جزء لاینفک زندگی جوانان بسیجی شده است؛ وضعیت نا به سامان اقتصادی و محدودیت های ایجاد شده برای مشاغل فصلی بر اثر کرونا زمینه را برای مدد خواهی قشر ضعیف جامعه و مدد کاری قشر همیشه در صحنه بسیجی فراهم آورده است.

امروز وقت آن است که آرمان های مطرح شده سخنرانی ها و روضه های اهل بیت نه به صورت گفتاری که در عمل به اجرا درآید.

با همین مقدمه در گفتگویی با مسئول بسیج جامعه پزشکی هیئت ثارالله همدان در هفته ی بسیج از اقدامات و احساس این بسیجی با سابقه نسبت به تشکل پرسیدیم.

عصر همدان: لطفا خودتان را معرفی کنید و بفرمایید چند سال از فعالیت شما در بسیج می گذرد؟

مسعود آقاجانی هستم متولد و بزرگ شده همدان و از سال ۷۶ که ۱۱ ساله بودم بسیجی شدم و الان به پاسداری منتسب هستم.

عصر همدان: از نظر شما بسیج دارای چه ویژگی هایی برای جامعه اسلامی است و ضرورت وجود همچین تشکیلاتی برای جاممعه اسلامی چیست؟

بسیج همه خوبی ها را در برمی گیرد شاخصه ای دارد که در هیچ ارگانی وجود ندارد آن هم این است که همه اصناف کشاورز، مهندس، پزشک، اساتید، نیرو انتظامی، ارتشی، پاسدار همه و همه را در بر می گیرد. با اینکه نظامی ها در عرصه ی سپاه، ارتش و نیروی انتظامی شاخه بندی شده اند اما اخلاق، عمل و فکر بسیجی در اینها نهادینه شده است.

بسیج دریای بیکرانی است که از زمان تشکیل تا کنون وارد هر عرصه ای شده روزنه های مخربی که بر اساس فشار های خارجی و یا داخلی بوده را پوشش داده.

بسیج در سیل و زلزله در دفاع خارجی از مرز های کشور و حرم در دفاع از انقلاب و امنیت کشور چه داخلی و چه خارجی تا به حال برای انقلاب یک ستون محکم و گسترده بوده خوبی بسیج این است از وحدت مردم ساخته شده بسیج شاکله اصلی اش از بطن مردم است.

عصر همدان:  به نظر شما نقش بسیج در جامعه سال ۹۹، در جنگ اقتصادی، تهاجم فرهنگی و مبارزه با شیوع بیماری کرونا چیست ؟

بعد از فرمایشات رهبرمعظم انقلاب مبنی بر اجرای کمک های مومنانه به فقرا و نیازمندان بسیج در جای جای کشور و همچنین همدان با پویش ها و جریان هایی که به راه انداخت دست مردم را در دست هم قرار داد. بعضی از نیازمندان فکر می کردند فقط نظام یا دولت می تواند به آنها کمک کند

در حالی که نمی توان به طور کامل این انتظار را از دولت امروز داشت و از طرفی مردم هم رابطی می خواستند که انفاق هایشان به نیازمندان واقعی برسد و بسیج بود که این رابطه را بر قرار کرد تا مردم از طریق پایگاه ها و حوزه های بسیج بتوانندبسته های کمکی خود را به درستی و با اطمینان به دست نیازمندان برسانند.

در واقع بسیج در این موقعیت حلقه ای شد برای وصل قشر توانمند جامعه و قشر کم توان از لحاظ مالی.

عصر همدان: از چه زمانی وارد جامعه پزشکی بسیج شدید و در این زمینه چه خدماتی انجام دادید؟

بنده عضو نظام پرستاری همدان هستم و حدود ۹ سال است در بسیج جامعه پزشکی حضور دارم از حدود ۲ سال پیش هیئت رزمنداگان ثارالله همدان در ابعاد مختلف فعالیت های جهادی خودش را آغاز کرد و مسئولیت گروه پزشکی را هم به بنده محول کردند و با ارتباط گیری من با پزشکان عمومی و تخصصی تیمی از پزشکان خیر و بسیجی تشکیل شد با این کار جاهایی که از قبل پیش بینی می کردیم مثل روستا های دور افتاده پزشک اعزام می شد و به صورت رایگان بیماران آن محل مورد ویزیت قرار می گرفتند و دارو ها را هم با سختی بسیاری که داشت منتقل می کردیم و در همان محل در اختیار بیماران قرار می دادیم.

عصر همدان: این طرح پایان یافته یا هنوز هم فعال است؟

این پزشکان هنوز هم همواره فعالند همین الان هم افرادی هستند که به ما مراجعه می کنند و از نداشتن هزینه برای دریافت خدمات پزشکی می گویند برای این افراد همیشه پزشک رایگان وجود دارد این افراد می توانند به مطب پزشکان مورد نظر مراجعه کنند و به طور رایگان خدمات دریافت کنند.

طریقه دیگر خدمت رسانی این است که ما تیم پزشکی را برای یاری رسانی به افراد روستا ها منتقل می کنیم.

تیم ما متشکل از پزشک بانوان، پزشک عمومی، دندان پزشک و روانشناس است.

در طول اجرای این طرح در مساجد و مدرسه ی روستا ها مطب های درمانی را به پا می کردیم و مشغول یاری رسانی می شدیم.

در حال هم حاضر اگر روستایی نیازمند خدمات پزشکی به ما معرفی شود هیئت رزمندگان آمادگی کافی برای اعزام تیم کامل پزشکی به محل را دارد.

عصر همدان: آیا هیئت رزمندگان منحصرا در زمینه ی خدمات درمانی فعالیت جهادی دارد؟

خیر البته هیئت رزمندگان در حوزه های مختلفی مشغول کار جهادی است تیم سازندگی، آموزشی، احکام در گروه های جهادی ما فعال هستند تا در زمینه آموزش احکام، آموزش های تحصیلی و فرهنگی و همچنین باز سازی منازل قدیمی و احداث منازل جدید روستایی به طور جهادی فعالیت کنند سعی ما این است که در اولویت اول به افرادی یاری رسانی کنیم که از هیچ اداره و یا ارگانی خدمات یا مستمری دریافت نمی کنند.

عصر همدان: اینکه از سال۷۶ در چنین تشکلی فعال هستید و با چنین تفکری آشنا شدید چه حسی به شما می دهد زندگی خود را بدون آشنایی با بسیج چگونه تصور می کنید؟

من از کودکی با بسیج بزرگ شده ام دور و اطرافیان من را هم بر حسب شغل و منش خانوادگی بسیجیان تشکیل می دهند حتی افرادی که در اطراف من بسیجی نیستند هم به مراسمات و همایش های ما مایل هستند و حضور پیدا می کنند این خاصیت تفکر بسیجی است که همه را به دور خودش جمع کند.

به هیچ وجه نمی توانم زندگی خودم را بدون تفکر زیبای بسیجی تصور کنم.

ارتباطی که در زندگی با بسیج گرفتم روی من و خانواده ام تاثیر عمیقی داشته است همان طور که گفتم این تشکل پتانسیل جذب هر قشری از جامعه و با هر سنی را دارد. فردی که بسیجی است نگاهی وسیع و چند بعدی پیدا می کند و با نظری دریا گونه به مسائل زندگی می پردازد این ارزشی است که به هیچ عنوان نمی توانم از ان بگذرم و آرزو می کنم کمی به این منش نزدیک شوم.

به گزارش عصر همدان، همان طور که به نظر می رسد تفکر زیبای “همه برای هم و در راه اسلام”   همان اکسیری است که در طی حدود ۴۰ سال جوانان این مرز و بوم را کنار هم جمع می کند و با وحدت ایجاد شده علی رغم تمام فراز و نشیب ها مانع از هم گسیختگی راه سبز انقلاب اسلامی می شود.

انتهای پیام/ رض

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=94043
  • دیدگاه‌ها برای تفکر بسیجی اکسیر جاودانگی راه سبز انقلاب بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.