• امروز : سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 7 May - 2024
0

تغییر وضعیت بهار از قرمز به نارنجی/انتقاد تند از اداره صمت به علت عدم توزیع اقلام بین هیئات مذهبی

  • کد خبر : 80185
  • 01 شهریور 1399 - 17:46
تغییر وضعیت بهار از قرمز به نارنجی/انتقاد تند از اداره صمت به علت عدم توزیع اقلام بین هیئات مذهبی

پیش از ظهر امروز جلسه پدافند غیر عامل شهرستان بهار با حضور برخی از روسای ادارات شهرستان بهار برگزار شد و وضعیت کلی شهرستان در بیماری کرونا مورد بررسی قرار گرفت. به گزارش عصر همدان، محمد به نشان مدیر شبکه بهداشت شهرستان بهار در جلسه پدافند غیر عامل شهرستان از تغییر وضعیت بهار از قرمز […]

پیش از ظهر امروز جلسه پدافند غیر عامل شهرستان بهار با حضور برخی از روسای ادارات شهرستان بهار برگزار شد و وضعیت کلی شهرستان در بیماری کرونا مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش عصر همدان، محمد به نشان مدیر شبکه بهداشت شهرستان بهار در جلسه پدافند غیر عامل شهرستان از تغییر وضعیت بهار از قرمز به نارنجی خبر داد و گفت: پیک فراگیری کرونا در شهرستان تیر ماه بود که در مرداد ماه کمتر شد و هم اکنون بهار در وضعیت نارنجی قرار دارد.

وی افزود: هم اکنون ۲۷۱ نفر کرونا مثبت در شهرستان بهار ثبت شده که به تفکیک در اسفند ماه ۱۶ نفر، فروردین ۴۵، اردیبهشت ۴۲ ، خرداد ۲۹ نفر، تیر ۸۵ و مرداد ماه ۵۴ نفر می باشد که در مجموع ۲۷۱ نفر هستند.

انتقاد تند رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان بهار از رئیس اداره صمت

حجت الاسلام جمشیدی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی بهار با اشاره به برگزاری ۳۷ جلسه دو ساعته با گروه ها، هیئات مذهبی، دهیاران و ادارات مختلف درباره برگزاری مراسم عزاداری در شهر با انتقاد شدید از کم کاری اداره صنعت، معدن و تجارت در توزیع ماسک و مایع ضد عفونی بین هیئات مذهبی گفت: دو گروه جهادی حسین آباد و دستجرد به ما کمک کرده اند تا توانستیم بین هیئات ماسک با قیمت پایین توزیع کنیم. حتی این هیئات هم اکنون از تهران اقدام به تهیه مایع ضدعفونی کرده اند، اداره صمت بهار یخ زده فقط نگاه می کند.

امسال تعزیه تعطیل است

حبیب شهنوازیان رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این مطلب که امسال هیچ مجوزی برای برگزاری تعزیه در ایام محرم صادر نکرده ایم گفت: فعلا هر گونه تعزیه اعم از خیابانی یا ورود تریلی با گروههای نمایشی به داخل شهر به دلیل حجم زیاد تماشاچیان و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی ممنوع است.

انتقاد امام جمعه از شهرداری بهار؛ ورودی شهر بهار هیچ نمودی از عزاداری ندارد

امام جمعه بهار با تشکر از اقدام شهرداری بهار در اهتزاز پرچم عزاداری اباعبدالله الحسین گفت: ورودی شهر بهار هیچ نمودی از ماه محرم ندارد. به شهرداری بهار پیشنهاداتی جهت فضا سازی شهر و سیاهپوش کردن شهر ارائه شده اما تحرکی در این باره ندیده ایم.

رسیدن قیمت سیب زمینی به کیلویی ۸۰۰ تومان به معنای بحران برای بهار است

حجت الاسلام ارزنده با ابراز نگرانی از پایین بودن قیمت سبب زمینی گفت: اکثر مردم شهر بهار سیب زمینی کارند و کم بودن قیمت این محصول تبعات بدی برای این شهر خواهد داشت و مسئولین باید فکری اساسی در مورد این بحران کنند.

دلیل اصلی وضعیت قرمز بهار در هفته های گذشته ورود کارگران فصلی بوده است

احسان قنبری، فرماندار شهرستان بهار تعداد ورودی های فرعی و اصلی بهار را ۳۳ مورد برشمرد که ۴ مورد آن پر تردد و شناخته شده است و اذعان داشت: از آنجایی که بهار شهرستانی عبوری بوده و در وسط راه قرار دارد لذا ورودی و خروجی از آن بالاست و در شرایط خاصی قرار دارد که نمی توان به راحتی آن را کنترل کرد، به همین دلیل راههای قاچاق کالا نیز از آن زیاد است.

قنبری علت اصلی وضعیت قرمز بهار در کرونا را ورود کارگران غیر بومی در هفته های اخیر به شهرستان برای برداشت محصولات کشاورزی و برخی روستاهای خاص که آمار شهرستان را بالابرده اند، دانست و افزود: شاهد این بودیم که برخی از مالکان منزل خود را به صورت گروهی برای یکی دو ماه به کارگران فصلی اجاره داده اند که همین باعث بالا رفتن تردد این افراد به داخل شهر شد که سالهای قبل این مسئله را نداشتیم، باید مراقبت کنیم که سال بعد بار دیگر این اتفاق تکرار نشود.

فرماندار بهار وضعیت کلی استان همدان را خوب ارزیابی کرد و اظهار داشت: در وضعیت قرمز کرونا شاهد رعایت بیشتر مردم هستیم ، اما تغییر وضعیت شهرستان از قرمز به نارنجی نباید باعث رعایت کمتر مردم در پروتکل های بهداشتی شود، کرونا تا آخر امسال میهمان ماست و ما نباید با عادی شدن شرایط مراقبت خود را کم کنیم.

 

انتهای پیام/ک

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=80185
  • دیدگاه‌ها برای تغییر وضعیت بهار از قرمز به نارنجی/انتقاد تند از اداره صمت به علت عدم توزیع اقلام بین هیئات مذهبی بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.