• امروز : سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 7 May - 2024
1

تعقیب کیفری در انتظار عاملین تخریب ابناء و آثار تاریخی استان همدان

  • کد خبر : 135140
  • 23 آبان 1400 - 9:03
تعقیب کیفری در انتظار عاملین تخریب ابناء و آثار تاریخی استان همدان

سید هادی مصطفوی اظهار کرد: متأسفانه در ماه‌های اخیر شاهد تخریب زنجیره‌ای چندین بنا و اثر تاریخی واجد حفظ و مرمت در استان همدان بودیم که این مسائل موجب نگرانی و اعتراض مردم شریف همدان به خصوص اهالی هنر و فعالان فرهنگی گردیده است و تعقیب کیفری در انتظار خاطیان این امر خواهد بود. به […]

سید هادی مصطفوی اظهار کرد: متأسفانه در ماه‌های اخیر شاهد تخریب زنجیره‌ای چندین بنا و اثر تاریخی واجد حفظ و مرمت در استان همدان بودیم که این مسائل موجب نگرانی و اعتراض مردم شریف همدان به خصوص اهالی هنر و فعالان فرهنگی گردیده است و تعقیب کیفری در انتظار خاطیان این امر خواهد بود.

به گزارش عصرهمدان؛ سید هادی مصطفوی، معاون دادستان عمومی و انقلاب همدان در نظارت و پیگیری حقوق عامه بیان کرد: در پی تخریب خانه دکتر شیری در خیابان جهان‌نما، تخریب خانه وکیل‌الرعیا، تخریب سنگ آسیاب کشف شده در دانشگاه بوعلی، پیگیری قصورها و ترک فعل‌های منتهی به تخریب آثار تاریخی همدان در دستور کار این معاونت قرار گرفت.

وی ضمن تاکید بر ضرورت حفظ ابناء تاریخی و ارزشی در استان، ادامه داد: متأسفانه در ماه‌های اخیر شاهد تخریب زنجیره‌ای چندین بنا و اثر تاریخی واجد حفظ و مرمت در استان همدان بودیم که این مسائل موجب نگرانی و اعتراض مردم شریف همدان به خصوص اهالی هنر و فعالان فرهنگی گردیده است و تعقیب کیفری در انتظار خاطیان این امر خواهد بود.

معاون دادستان عمومی و انقلاب همدان خاطر نشان کرد: آثار باستانی و بناهای تاریخی هرکشور پیشینه آن محسوب می‌گردد که دارای ارزش و اهمیت فراوانی است امروزه حفظ این منابع تاریخی و پیشگیری از تخریب وظیفه‌ای همگانی محسوب می‌گردد و هر فرد بنابر وظیفه شهروندی خود موظف در حفظ این ابناء تاریخی کوشا باشد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=135140
  • دیدگاه‌ها برای تعقیب کیفری در انتظار عاملین تخریب ابناء و آثار تاریخی استان همدان بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.