• امروز : سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 7 May - 2024
1

تعدی به حقوق مردم در ساخت‌ و سازهای جدید/ چه کسی مسئول است؟

  • کد خبر : 71017
  • 25 خرداد 1399 - 9:43
تعدی به حقوق مردم در ساخت‌ و سازهای جدید/ چه کسی مسئول است؟

این روزها و با افزایش ساخت ‌و ساز ساختمان بستن پیاده‌رو ها و خیابان‌ها به یکی از چالش‌های مردم تبدیل‌شده است. به گزارش عصر همدان؛ این روزها و با افزایش یافتن ساخت و ساز املاک در شهر ملایر یکی از معضلات پیش روی مردم تخلیه مصالح ساختمانی در خیابان‌ها و پیاده‌روهای مختلف است. حتماً برای […]

این روزها و با افزایش ساخت ‌و ساز ساختمان بستن پیاده‌رو ها و خیابان‌ها به یکی از چالش‌های مردم تبدیل‌شده است.

به گزارش عصر همدان؛ این روزها و با افزایش یافتن ساخت و ساز املاک در شهر ملایر یکی از معضلات پیش روی مردم تخلیه مصالح ساختمانی در خیابان‌ها و پیاده‌روهای مختلف است.

حتماً برای شما هم پیش‌آمده که گاهی تردد در یک خیابان کوچک به دلیل تخلیه میلگرد و آهن‌آلات تمامی و یا نیمی ار خیابان بسته‌شده است یا در حال عبور از پیاده‌رو مجبور می‌شوید مسیر خود را به خیابان تغییر دهید به دلیل اینکه کار ساختمانی در حال اجرا است.

پیمانکاران و کسانی که اقدام به ساخت مسکن می‌کنند در حال اجرای پروژه گاهی با گونی کل پیاده‌رو را تصرف کرده و تردد مردم را با مختل مواجه می‌کنند و برخی نیز با فنس اقدام به مسدود کردن معابر می کنند

ریختن مصالح از قبیل ماسه و سیمان و یا نخاله‌های ساختمانی در کوچه و خیابان از دیگر آسیب‌هایی است که این روزها در شهر ملایر مشاهده می‌شود و سؤال مهم این است که چرا و دلیل این امر چیست؟

آیا کسانی که در حال ساخت ‌و ساز و اجرای پروژه هستند اجازه تصرف به کوچه و خیابان‌ها را دارند و نکته دیگر این است که مردم از حقوق خود در این زمینه مطلع هستند؟

حسین بابایی شهردار ملایر در گفتگو با خبرنگار ما درباره پرسش به این سؤالات و نحوه مواجه قانون با تصرف کنندگان خیابان و پیاده‌رو اظهار کرد: برخورد قانون باکسانی که هنگام ساخت‌وساز اقدام به بستن پیاده‌رو و خیابان می‌کنند به دو نحو است.

وی افزود: هنگامی‌که در حال گودبرادری و ساخت‌وسازهای ریزشی و زیرزمینی هستند بستن خیابان مجاز است چراکه برای تردد عابران پیاده خطرناک است.

بابایی ادامه داد: امام هنگامی‌که سقف زیرزمین توسط پیمانکار یا صاحب‌ملک زده شود ملزم هستند که به داخل ملک رفته و مصالح پیاده‌رو و خیابان را باز کنند.

وی زدن داربست و شیروانی و ایجاد محل تردد عابران پیاده را از وظایف پیمانکاران در حال ساخت عنوان کرد و گفت: اگر کسی پس از مرحله گودبرادری و پس از زدن سقف زیرزمین اقدام به بستن خیابان و پیاده‌رو کند اقدامی غیرقانونی انجام داده و شهرداری مجاز به برخورد با آن‌ها است.

شهردار ملایر تأکید کرد: با توجه به افزایش ساخت‌وساز در شهر ملایر این مسائل بیشتر دیده‌شده و شهرداری در حال برخورد با آن‌ها است و برخی از سازه‌ها نیز جمع‌آوری شدند.

وی گفت: از صاحبان املاک در حال ساخت و پیمانکاران درخواست می‌شود که به حقوق مردم تعدی نکرده و قانون را رعایت کنند که شهرداری مجبور به جریمه آن‌ها نشود.

بابائی بیان کرد: ریختن نخاله و مصالح ساختمانی در خیابان و کوچه نیز ممنوع بوده و افراد موظف هستند آن‌ها را به داخل ملک خود منتقل دهند.

به گزارش عصر همدان، با توجه به افزایش ساخت‌وساز در شهر ملایر این روزها تعدی به خیابان‌ها و کوچه‌ها زیاد دیده می‌شود و برخورد با قانون‌شکنان یکی از مطالبات اصلی مردم است.

انتهای پیام/گ

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=71017

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲
  1. در ساختمان عکس فوق سقف طبقه اول هم نصب شده تا چه برسد به سقف زیر زمین و باعث تاسف است که نص صریح قانون به حقوق حقه مردم تجاوز آشکار می شود و به دروغ می گوید که سقف زیر زمین که زده شد دیگر پیاده رو را تصرف عدوانی نمی کنند

  2. سلام متاسفانه با کسانی که به خود اجازه می دهند با جان ومال مردم بازی کنند طبق قانون و قاطعانه با آنها برخورد نمی کنند . از این تاسف بار تر اینکه بساز بفروش دیوار به دیوار ساختمانم ومغایر مقررات ملی ساختمان خصوصا مبحث ۱۲ ایمنی ، بدون نصب سازه نگهبان اصولی و نص صریح قوانین ومغایر ضوابط طرح تفصیلی و مغایر نقشه های مصوب مندرج در پروانه و مقایر دستورالعمل گود برداری عمقی وزارت راه و شهرسازیمبادرت به ۴_ متر گودبرداری عمقی ومقایر قانون ۶۰ درصد سطح اشغال بنا نمودنند که باعث شکست و نشست سازه ساختمانم و ایجاد صد ها ترک عمقی در سقف ۲ طبقه و دیوارهای ۲ طبقه شده اند که طبق نظر ۳ کارشناس رسمی دادگستری فاقد ایمنی و سکونت است و هرچه زودتر باید تخلیه شود. ودر زمان بحران کرونا که می گویند در خانه امن خود بمانیم خانه من نا امن ترین خانه ایران است و هر آن ممکن است خراب و ۵ نفر اعضاء خانواده ام زیر آوار دفن شویم وبا عذاب و شکنجه روحی و روانی در حال زندگی پر از مشقت هستیم چون چاره ای نداریم .لذا استدعا دارم که از ساختمانم واقع در خیابان سعدی کوچه شهید بهروز جعفری حیاط دوم شمالی بازدید و از بروز فاجعه انسانی جلوگیری اضطراری نمایید.