• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
7
رئیس کمیسیون بودجه شورای شهر همدان تاکید کرد:

تشکیل مدیریت واحد امور فرهنگی شهر

  • کد خبر : 191940
  • 09 مرداد 1402 - 9:30
تشکیل مدیریت واحد امور فرهنگی شهر
رئیس کمیسیون برنامه بودجه و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر همدان بر تشکیل مدیریت واحد امور فرهنگی شهر تاکید کرد و گفت: اجرای موفق امور فرهنگی نیازمند نقشه راه است تا بتوانیم عملکرد را بر اساس آن ارائه دهیم.

به گزارش عصر همدان؛اکبر کاوسی‌امید در جلسه کمیسیون فرهنگی اجتماعی و ورزشی شورای شهر ضمن تشکر از همکاری هیئت‌ها و مردم در برپایی تکایا و عزاداری امام حسین (ع) گفت: طی نامه‌ای از شهردار همدان خواسته‌ایم که در راستای ایجاد هماهنگی اقدامات خود برای سیما و منظر شهری برای سوگواری ایام محرم گزارشی به شورا ارائه دهد و  تاکنون این گزارش به شورا ارائه نشده است.

کاوسی‌امید با بیان اینکه در حوزه گردشگری اخیراً اقدامات موفق و خوبی در حال انجام است؛ اظهار داشت: در این زمینه شهرداری با قوت و جدیت وارد شده و به طور منظم جلساتی را برگزار می‌کند که خروجی واحدی از آن حاصل شده که دلیل آن انجام اقدامات به صورت واحد و منسجم است.

وی اضافه کرد: لازم است در ساماندهی سیما و منظر شهری هم بخش واحدی تشکیل شود تا خروجی و نتیجه خوبی را به همراه داشته باشد.

رئیس کمیسیون بودجه شورای شهر همدان با انتقاد از اینکه دستگاه‌های متولی حوزه فرهنگی به وظایف خود عمل نمی‌کنند، اظهار داشت: حدود ۲۷ دستگاه اجرایی متولی امور فرهنگی هستند که به دلیل نداشتن سیستم واحد و عدم هماهنگی با هم عملکرد آنها خروجی مناسبی ندارد.

وی افزود: ضروری است مدیریت یا ستاد  یا واحدی برای امور فرهنگی شهر با محوریت شهرداری و با ریاست شهردار یا معاون شهردار تشکیل شود تا اقدامات فرهنگی با یک برنامه واحد اجرایی شود.

وی تاکید کرد: موفقیت حوزه فرهنگی نیازمند ریل گذاری مناسب توسط نمایندگان مجلس است که باید در این زمینه اقدام کنند.

کاووسی امید در ادامه با اشاره به آماده سازی سیما و منظر شهری برای نصب علائم و پرچم‌های عزاداری ایام محرم گفت: کار باید مردمی انجام شده و مشارکت مردم پررنگ‌تر دیده شود و بر این اساس باید کمیته فضاسازی و مشارکت‌های مردمی را تشکیل دهیم.

وی بر تشکیل گروه رصد در شهرداری تاکید کرد و گفت: در این راستا اقدامات صورت گرفته باید بررسی و گزارش آن به شورا ارائه شود.

رضایی: دستگاه های متولی فرهنگی به وظایف خود عمل کنند

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان نیز در این جلسه با انتقاد از اینکه همه توقعات و انتظارات به شهرداری سوق داده شده است، افزود: دستگاه‌های متولی حوزه فرهنگی از شهرداری توقع و مطالباتی را دارند و نیازهای بسیاری از تشکل‌ها و هیئت‌ها را شهرداری تامین می‌کند.

علی رضایی با بیان اینکه هر یک از دستگاه‌های اجرایی وظیفه و تعهدهای خاص خود را دارند، افزود: انتظار می‌رود این دستگاه‌ها در حوزه فرهنگی به وظایف خود عمل کنند.

وی اظهار داشت: بدعت نامناسبی در شهرداری ایجاد شده است که در همه حوزه‌ها تعهدات دستگاه‌های اجرایی را شهرداری متقبل می‌شود و این هزینه‌های هنگفتی را برای مدیریت شهری به دنبال دارد.

وی تاکید کرد: شورای شهر به عنوان نهاد ناظر باید از دستگاه‌های اجرایی و تشکل‌ها مطالبه‌ کرده و گزارش عملکرد آنها را در حوزه فعالیت خود طلب کنند.

رضایی اظهار داشت: نباید جایگاه و نقش مردم در برگزاری مراسم و برنامه‌های عزاداری کمرنگ شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=191940
  • دیدگاه‌ها برای تشکیل مدیریت واحد امور فرهنگی شهر بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.