• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
3

تحویل یک بهله پرنده شکاری به اداره محیط زیست شهرستان نهاوند

  • کد خبر : 113571
  • 22 اردیبهشت 1400 - 9:39
تحویل یک بهله پرنده شکاری به اداره محیط زیست شهرستان نهاوند

رئیس اداره حفاظت محیط زیست نهاوند گفت: یکی از شهروندان نهاوندی دوستدار محیط زیست در اقدامی قابل تقدیر یک بهله پرنده شکاری که آسیب دیده بود را پس از نگهداری به این اداره تحویل داد. مهرداد سلگی در گفتگو با خبزنگار عصرهمدان؛ گفت: اهمیت حفظ و حراست از گونه های جانوری و مسئولیت پذیری شهروندان […]

رئیس اداره حفاظت محیط زیست نهاوند گفت: یکی از شهروندان نهاوندی دوستدار محیط زیست در اقدامی قابل تقدیر یک بهله پرنده شکاری که آسیب دیده بود را پس از نگهداری به این اداره تحویل داد.

مهرداد سلگی در گفتگو با خبزنگار عصرهمدان؛ گفت: اهمیت حفظ و حراست از گونه های جانوری و مسئولیت پذیری شهروندان در خصوص مراقبت از این گونه ها بسیار مهم و حیاتی است.

وی اظهار داشت: در همین راستا آقای سوری از اهالی روستای “رودحسن علیا” شهرستان نهاوند با مشاهده پرنده شکاری از نوع «دلیجه » که یک بال آن شکسته بود با نگهداری و مراقبت چند روزه در منزل جان این پرنده را نجات داد.

سلگی افزود: دِلیجه پرنده‌ای شکاری از سرده شاهین است که در آسیا، اروپا و آفریقا زندگی می کند؛ دلیجه چند گونه دارد که دو گونه دلیجه معمولی و دلیجه کوچک در بیشتر مناطق ایران، در دشتها و کشتزار ها و به‌ صورت مهاجر و بومی، دیده می شوند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست نهاوند گفت: این اقدام ارزشمند شهروند دوستدار محیط زیست و احساس مسئولیت به حفظ گونه‌های حیات وحش بسیار جای خوشحالی و قدردانی دارد.

وی گفت: این شهروند حامی محیط زیست با حضور در اداره این پرنده را به محیط زیست تحویل داد که پس از تیمار اولیه و بعد از بهبودی کامل، این پرنده در حیات وحش رها سازی خواهد شد.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان نهاوند در پایان از شهروندان خواست در صورت مشاهده چنین مواردی موضوع را سریعاًً به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان گزارش دهند.

انتهای پیام/س

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=113571
  • دیدگاه‌ها برای تحویل یک بهله پرنده شکاری به اداره محیط زیست شهرستان نهاوند بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.