• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
2
نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی خبر داد:

تأمین منابع اجرای قانون همسان‌سازی بازنشستگان

  • کد خبر : 209372
  • 24 دی 1402 - 8:36
تأمین منابع اجرای قانون همسان‌سازی بازنشستگان
نماینده مردم نهاوند در مجلس گفت: دو منبع پایدار برای اجرای قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در نظر گرفته‌شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان» علیرضا شهبازی در نشست با اعضای کانون بازنشستگان نهاوند در محل خانه امید این شهرستان در خصوص قانون همسان‌سازی گفت: این قانون صورت ۴۰-۳۰-۳۰ اجرا می‌شود یعنی در سال اول ۴۰ درصد و در سال‌های بعدی ۳۰ درصد کلیه مزایا و امتیازات را شامل می‌شود.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه نظر شورای نگهبان در مورد برنامه هفتم چه بوده است؟ اظهار داشت: برنامه هفتم جهت یکسری رفع ایرادات به مجلس برگشت داده‌شده و حتماً تصویب می‌شود و در مورد همسان‌سازی ایرادی وارد نشده است.

شهبازی در خصوص اینکه گفته‌شده اگر حقوق بیشتر از ۲۰ درصد افزایش یابد تکلیف قانون همسان‌سازی تغییر می‌کند، افزود: افزایش هر درصدی از حقوق با همسان‌سازی منافاتی ندارد و این جدای از افزایش حقوق است.

وی در خصوص منابع همسان‌سازی نیز عنوان کرد: دو منبع برای این قانون در نظر گرفته‌شده که شامل افزایش یک‌درصدی ارزش‌افزوده آن‌هم از کالای لوکس و غیرضروری و دوم فرارهای مالیاتی که این به نفع بازنشستگان است زیرا یک منبع پایدار است و اگر وابسته به نفت می‌بود با کاهش قیمت نفت ممکن بود اجرای این برنامه به مشکل بخورد.

نماینده مردم نهاوند در مجلس گفت: ما خواهان این هستیم که با اولین حکم همسان‌سازی اجرا شود نه ماه‌های بعدی و دولت موظف است که از اول سال ۱۴۰۳ این قانون را اجرا نماید.

وی در ادامه در خصوص بیمه تکمیلی اظهار داشت: دولت موظف به اجرای بیمه تکمیلی شده است نه بیمه‌ها و باید دولت آن را انجام دهد تا خدمات بهتری ارائه شود.
شهبازی در خصوص تاریخ پرداخت معوقه پاداش سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ نیز عنوان کرد: دولت موظف است هرچه سریع‌تر این کار را انجام دهد و ماهم سعی می‌کنیم تا پایان سال حتماً صورت بگیرد.

در ادامه این دیدار اعضای کانون‌های بازنشستگان آموزش‌وپرورش، مخابرات و بهداشت و درمان به نمایندگی از بازنشستگان در خصوص چگونگی اجرای قانون همسان‌سازی موارد خود را مطرح کردند.

 

انتهای خبر/س

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=209372
  • دیدگاه‌ها برای تأمین منابع اجرای قانون همسان‌سازی بازنشستگان بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.