• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
2

بیانیه قرارگاه دانشجویی شهید همدانی به مناسبت روز دانشجو

  • کد خبر : 95638
  • 16 آذر 1399 - 17:08
بیانیه قرارگاه دانشجویی شهید همدانی به مناسبت روز دانشجو

قرارگاه دانشجویی شهید همدانی به مناسبت روز دانشجو بیانیه‌ای صادر کرد . به گزارش عصر همدان، قرارگاه دانشجویی شهید همدانی به فرارسیدن ۱۶ آذر و روز دانشجو بیانیه‌ای صادر کرد. متن بیانیه بدین شرح است. یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا لَا تَتَّخِذُوا الَّذِینَ اتَّخَذُوا دِینَکُمْ هُزُوًا وَ لَعِبًا مِّنَ الَّذِینَ أُوتُوا الْکتَابَ مِن قَبْلِکُمْ وَالْکُفَّارَ أَوْلِیَاءَ […]

قرارگاه دانشجویی شهید همدانی به مناسبت روز دانشجو بیانیه‌ای صادر کرد .

به گزارش عصر همدان، قرارگاه دانشجویی شهید همدانی به فرارسیدن ۱۶ آذر و روز دانشجو بیانیه‌ای صادر کرد. متن بیانیه بدین شرح است.

یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا لَا تَتَّخِذُوا الَّذِینَ اتَّخَذُوا دِینَکُمْ هُزُوًا وَ لَعِبًا مِّنَ الَّذِینَ أُوتُوا الْکتَابَ مِن قَبْلِکُمْ وَالْکُفَّارَ أَوْلِیَاءَ وَاتَّقُوا اللّه إِن کُنتُم مُّؤْمِنِینَ

ای کسانی که ایمان آورده اید! افرادی که آیین شما را به باد استهزاء و بازی می گیرند از اهل کتاب و مشرکان ولیّ خود انتخاب نکنید؛ و از خدا بپرهیزید اگر ایمان داری/سوره مبارکه المائده آیه ۵۷/

١۶ آذر ١٣٣٢، روزی تاثیر گذار در جنبش دانشجویی در عرصه های سیاسی اجتماعی معاصر است. روزی که ٣ تن از دانشجویان برای آزادی خواهی ، استقلال طلبی و مطالبه گری در خون خود غلطیدند و نهیب استکبار ستیزی رامقابل مستکبرین و عوامل خود کامه آن زمان سر دادند.

مبارزه ای که تا امروز در محیط علمی دانشگاه چه در داخل و چه در خارج ازکشور بعنوان رنگین ترین بهای ضد استکباری و استبدادی جریان دانشجویی شناخته می شود.

اساس جنبش دانشجویی تلاشی است برای فائق آمدن برفضای تک قطبی، عدالت خواهی ، استکبار ستیزی و مطالبه گری که ثمره آن توسعه و پیشرفت کشور است.حافظه تاریخی ملت ایران گواهی می‌دهد جنبش دانشجویی ایران در طیف‌ها و گرایش‌های متعدد و متفاوت از ۱۶ آذر ۱۳۳۲ تا پیروزی انقلاب اسلامی و سپس در مقاطع مختلف ۴۰ سال اخیر به ویژه در سال‌های دفاع مقدس و رخدادهای شگرفی چون تسخیر لانه جاسوسی امریکا در سال ۱۳۵۸ و دیگر وقایع تأثیرگذار در انقلاب اسلامی همواره طلایه دار نقش پذیری‌ها و اقدام‌های تعیین کننده در هدایت نیروهای دلسوز و مشتاق پیشرفت و اقتدار کشور در دفاع از استقلال و کیان جمهوری اسلامی و ارزش‌های انقلاب و اسلام عزیز بوده و در این راه خطیر، رشادت‌ها و سلحشوری‌های فراوانی از خود نشان داده است که حتی تعداد کثیری از آنان نیز به فوز عظیم شهادت نائل آمده‌اند.

۱۶ اذر روز دانشجویان انقلابی است که به فرموده ی شهید مظلوم بهشتی موذن جامعه هستند و وای به حال دنیا و عقبای مسئولینی که صدای موذن را بشنوند و در بروکراسی های اداری و در پیج و خم بهانه های واهی از پاسخگویی و تنویر افکار عمومی از صدای موذن فرار کنند و نمازخود را را به عمد قضا کنند.

ما رهروان راه راستین عدالتخواهی ، مطالبه گری و استکبار ستیزی برخود واجب میدانیم تاضمن ادامه راه مبارزه با استکبار و عوامل آنان در سطح منطقه خاورمیانه، در داخل کشور نیز با توجه به منویات رهبر عظیم الشان انقلاب خود را آماده مطالبه گری از مسئولان ذیصلاح در تصمیم گیری های کلان کشوری و استانی کنیم تا مبادا بخاطر گوناگونی مشغله وعدم هوشیاری به موقع از آرمان های انقلاب فاصله گرفته و موجبات دلشادی دشمن و ضربه های جبران ناپذیر به کشور در برهه های حساس شوند.

باشد که مورد عنایت و تأییدات حضرت بقیه الله الاعظم روحی و ارواح العالمین له الفداء قرار گیرد.

والسلام علی من اتبع الهدی

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=95638
  • دیدگاه‌ها برای بیانیه قرارگاه دانشجویی شهید همدانی به مناسبت روز دانشجو بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.