• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
3

بیانیه حوزه علمیه همدان در خصوص مسئله‌ی حجاب و عفاف

  • کد خبر : 181677
  • 24 فروردین 1402 - 12:45
بیانیه حوزه علمیه همدان در خصوص مسئله‌ی حجاب و عفاف

حوزه علمیه همدان در خصوص مسئله‌ی حجاب و عفاف بیانیه ای صادر کرد. به گزارش عصرهمدان؛ حوزه علمیه همدان در خصوص مسئله‌ی حجاب و عفاف بیانیه ای صادر کرد. متن بیانیه بدین شرح است: باسمه تعالی طول تاریخ جوامع بشری،یکی از نمادهای بارز احکام الهی، رعایت عفاف و حجاب در جامعه است که حافظ بنیان […]

حوزه علمیه همدان در خصوص مسئله‌ی حجاب و عفاف بیانیه ای صادر کرد.

به گزارش عصرهمدان؛ حوزه علمیه همدان در خصوص مسئله‌ی حجاب و عفاف بیانیه ای صادر کرد.

متن بیانیه بدین شرح است:

باسمه تعالی

طول تاریخ جوامع بشری،یکی از نمادهای بارز احکام الهی، رعایت عفاف و حجاب در جامعه است که حافظ بنیان خانواده و ارکان اجتماع و متضمن آرامش و آسایش روحی و روانی فرد و جامعه است.

متاسفانه، چندی است سیاستی فاجعه‌بار و شیطانی در بعد جهانی در کار است تا با حیازدائی در جوامع بشری و استفاده از عناوین به ظاهر جذابی چون آزادی زنان و حقوق زن، قید و بندهای حافظ کرامت زن را از بین ببرد. در همین راستا دشمنان ایران اسلامی نیز سال‌هاست استقلال هویتی و فرهنگی زن مسلمان ایرانی را نشانه گرفته است و هویت زدایی فرهنگی را به عنوان یکی از راه های مقابله با ایران اسلامی قوی انتخاب کرده اند. در این میان با توجه به اینکه نظام اسلامی به دنبال سعادت مردم و تحقق تربیت اخلاقی جامعه است باید با جدیت با مروّجان فساد در فضای مجازی و فضای حقیقی که تحت هدایت دشمن فعالیت می‌کنند برخورد شود.

مردم همیشه در صحنه، انقلابی و شهیدپرور کشورمان، بویژه بانوان فهیم و شریف، که در تمامی عمر پربرکت نظام مقدس جمهوری اسلامی از سرآمدان بوده‌اند و با الهام از آموزه‌های حضرات معصومین (علیهم السلام) به ویژه حضرت صدیقه طاهره (سلام الله علیها) علیرغم هجمه‌های یاد شده، به این امر قدسی احترام گذاشته و خود و فرزندانشان را ملزم به رعایت این امر حسنه می‌دانند و با رعایت حجاب مؤکد اسلامی، دشمنان این ملت را مأیوس کرده‌اند.

اما عده کمی،که هنوز واقعیت پشت پرده بازی های رسانه ای دشمنان را درک نکرده اند، باید بدانند که بنابر اصول مسلم دین مبین اسلام و راهنمایی های بزرگان دینی بویژه سخنان دلسوزانه و پدرانه رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای حفظه الله تعالی، بی حجابی یک حرام شرعی وسیاسی است.

بیانیه وزارت کشور و سخنان فرماندهی محترم کل انتظامی کشور نشان داد که دغدغه مقابله با بی حجابی در بین مسئولین دلسوز نظام وجود دارد و نظام در این زمینه دچار تساهل نشده است که از همه دلسوزان تقدیر و تشکر کرده و انتظار داریم بقیه دستگاه های متولی امر نیز با جدیت به دنبال انجام وظایف خود باشند.

حوزه علمیه همدان ضمن حمایت از اقداماتی که باعث حفظ حریم احکام الهی و تکریم مقام انسان، بویژه بانوان محترمه می شود، اعلام می دارد، همانند همیشه که حوزه و روحانیت که از پیشتازان مبارزه فکری و فرهنگی با شبهات و هجمه‌های ضد دین بوده است، امروز نیز برای مجاهدت در میدان جنگ ترکیبی دشمن، پویا و قوی حضور دارد و از تمام ظرفیت‌های علمی و انسانی خود برای ترویج معارف حجاب و پوشش اسلامی به جهاد تبیین می‌پردازد.

والسلام علی من اتبع الهدی

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=181677
  • دیدگاه‌ها برای بیانیه حوزه علمیه همدان در خصوص مسئله‌ی حجاب و عفاف بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.