• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
1

بهبودی ۸۵ درصدی افراد مبتلا به کرونا / دفن اموات با مجوز علوم پزشکی

  • کد خبر : 58829
  • 19 فروردین 1399 - 14:53
بهبودی ۸۵ درصدی افراد مبتلا به کرونا / دفن اموات با مجوز علوم پزشکی

مجید درویشی با اشاره به اینکه نباید هیچ فرد فوتی در شهر و روستا بدون مجوز و گواهی فوت از سوی پزشک دفن شود، تأکید کرد: این مجوز باید از سوی دانشکده علوم پزشکی دریافت شود. به گزارش عصر همدان؛ فرماندار شهرستان اسدآباد در ستاد مدیریت پیشگیری از بیماری کووید ۱۹، با بیان اینکه نباید […]

مجید درویشی با اشاره به اینکه نباید هیچ فرد فوتی در شهر و روستا بدون مجوز و گواهی فوت از سوی پزشک دفن شود، تأکید کرد: این مجوز باید از سوی دانشکده علوم پزشکی دریافت شود.

به گزارش عصر همدان؛ فرماندار شهرستان اسدآباد در ستاد مدیریت پیشگیری از بیماری کووید ۱۹، با بیان اینکه نباید هیچ فرد فوتی در شهر و روستا بدون مجوز و گواهی فوت از سوی پزشک دفن شود، اظهار کرد: صدور گواهی و مجوز برای دفن افراد چه دارای کهولت سن و چه خردسال و نوزاد فرقی نمی کند و باید این مجوز از سوی دانشکده علوم پزشکی دریافت شود.

وی تصریح کرد: باید برای دفن امواتی که بر اثر عوامل طبیعی فوت می‌کنند، پنج نفر و برای افراد کرونایی تنها اعضای درجه یک خانواده مرحوم با فاصله صدمتری در مراسم دفن حاضر شوند.

دفن اموات معمولی با پنج نفر از خانواده انجام شود

درویشی با قدردانی از سپاه، بسیج، هیأت مذهبی، شهرداری‌ها، دامپزشکی و البته مردم به صورت خودجوش برای عملیات گندزدایی سطح شهرستان، گفت: این عملیات‌ها ۲۰ درصد بر عدم انتشار ویروس کرونا اثرگذار هستند.

وی با اشاره به اینکه در ایام تعطیلات نوروز ۱۴ هزار خودرو از مسیر اسدآباد عبور کردند، گفت: در طرح فاصله‌گذاری اجتماعی ۸۱۰ نفر در سه شفیت کاری مشغول خدمت بودند که در این طرح ۹ مورد خودرو توقیف و ۲۳ مورد جریمه شدند.

فرماندار شهرستان اسدآباد با بیان اینکه در ایام تعطیلات نوروزی با اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، ۹ هزار و ۴۷ نفر تب سنجی شدند، افزود: از این تعداد ۱۰ نفر مشکوک به کرونا بودند که به بیمارستان منتقل شدند.

وی با بیان اینکه تا پایان ۲۳ فروردین طرح فاصله‌گذاری اجتماعی ادامه دارد، افزود: ۸۵ درصد مردم اسدآباد با پیوستن به پویش “در خانه بمانیم” برای مقابله با ویروس کرونا همکاری خوبی با مسئولان داشتند.

درویشی با بیان اینکه ۷ نفر هم اکنون بر اثر کرونا در بیمارستان بستری هستند، گفت: ۸۵ درصد افراد مبتلا به این ویروس در شهرستان بهبودی یافته اند.

۷ نفر بیمار کرونایی در بیمارستان بستری هستند

وی با اشاره به اینکه نباید تا پایان اردیبهشت هیچ کنتور آب و برق و گازی در درب منازل قرائت شود، گفت: بر اساس ابلاغ رئیس جمهور قبوض برق، گاز و آب در سه ماه منتهی به اردیبهشت باید بین ماه‌های دیگر سال تقسیم شود تا بر مردم فشار نیاید.

رئیس دانشکده علوم پزشکی شهرستان اسدآباد نیز با بیان اینکه تاکنون ۲۵ جلسه برای مقابله با کرونا برگزار شده، اظهار کرد: از ابتدای ورود این ویروس به شهرستان ۱۵۱ مشکوک به بیمار در بیمارستان بستری شد که از این تعداد ۴۲ بیمار مثبت به کووید ۱۹بودند.

۴۲ نفر به بیمای کرونا مبتلا هستند

بهنام‌رضا مخصوصی با بیان اینکه از افراد مبتلا به بیماری کرونا در شهرستان اسدآباد، ۴ نفر از بیماران پرسنل و مابقی از مراجعه کنندگان به بیمارستان بودند، گفت: در این شهرستان ۴ نفر بر اثر ابتلا به کرونا فوت شدند.

وی با بیان اینکه ۹۹هزار نفر از جامعه این شهرستان‌ معادل ۹۹ درصد جمعیت غربالگری شدند، گفت: برخی از مبتلایان خود معرف و برخی دیگر از طریق غربالگری شناسایی شدند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی شهرستان اسدآباد یادآور شد: براساس میانگین کشوری، بیشتر بیماران مبتلا به ویروس کرونا را آقایان شکل می دادند، در حالی که بیشترین مبتلا به این ویروس در اسدآباد خانم‌ها به تعداد ۷۸ نفر بودند.

ابتلای ۴۰ درصدی بیماران  از طریق بیمارستان 

وی با بیان اینکه ۴۰ درصد بیماران در سطح کشور از طریق بیمارستان مبتلا می‌شدند، افزود: این امر در شهرستان به دلیل تغییر محل بستری بیماران کرونایی و ضدعفونی دائمی رخ نداد و افراد از دیگر اماکن به این ویروس مبتلا می شدند.

مخصوصی با بیان اینکه اکثر بیماران مبتلا به کرونا در شهرستان، هیچ‌گونه زمینه بیماری دیگری نداشتند، افزود: تعداد ۶۸۸ مورد زنان باردار در شهرستان داشتیم که تنها یک مادر باردار به بیماری کرونا مبتلا شده بود که در حال حاضر بهبود یافته اند.

وی با بیان اینکه مردم با در خانه ماندن و عدم حضور در دید و بازدیدها و روز سیزده بدر ما را کمک زیادی برای مقابله به کرونا کردند، افزود: البته ۲۳ فروردین ماه با برداشتن محدودیت‌ها از جمله بازگشایی واحدهای صنفی و فاصله‌گذاری اجتماعی جای نگرانی برای بنده و مسئولان وزارت بهداشت دارد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی شهرستان اسدآباد با بیان اینکه ۱۱ درصد بازگشایی مدارس بر تشدید ابتلای افراد به ویروس اثرگذار است، افزود: در حال حاضر در بحث دارو مشکلی نداریم.

وی با بیان اینکه فکر نکنیم از کرونا گذشتیم بلکه باید همچنان بهداشت را رعایت کنیم، خاطرنشان کرد: ما بعداز کرونا، پسا کرونا را با مشکلات روانی و اقتصادی خواهیم داشت.

مخصوصی تصریح کرد: دو هفته‌ دیگر لازم است که مراقبت‌ها و محدودیت ها ادامه پیدا کند تا بتوان گفت این ویروس کنترل شده است‌.

فعالیت کارگاه تولیدی با رعایت بهداشت منعی ندارد

معاون امنیتی، سیاسی، اجتماعی فرمانداری شهرستان اسدآباد هم با ابلاغ مصوبات استاندارد ی، اظهار کرد: ایست و بازرسی ها در ورودی وخروجی شهر تا پایان ۲۳ فرورودین ماه ادامه خو.اهد داشت.

حمزه عبدکوند با بیان اینکه فعالیت کارگاه‌های تولیدی با رعایت امور بهداشتی منعی ندارد، گفت: از شنبه هفته آینده کلیه واحدهای صنفی با ریسک پایین شروع به کار می‌کنند.

شعار “در خانه بمانیم” یک اصل برای مقابله با کرونا است

وی با تأکید بر اینکه همچنان شعار “در خانه بمانیم” یک اصل برای مقابله با کرونا است، گفت: باید این پویش تا پایان انتشار ویروس کرونا، در بین مردم بدون اعمال محدودیت ها به یک فرهنگ تبدیل شود.

معاون امنیتی، سیاسی، اجتماعی فرمانداری شهرستان اسدآباد یاداور شد: دانشکده علوم پزشکی موظف است که افراد مبتلا به کرونا را باید به خانواده و محل کار آن ها اطلاع رسانی کند که افراد دیگر مراقبت کنند و مبتلا به این ویروس نشوند.

واحدهای پلمب شده برای بازگشایی باید نامه فک پلمب بگیرند

رئیس اتاق اصناف شهرستان اسدآباد هم با اشاره به مصوبه دولت در زمینه بازگشایی واحدهای صنفی دارای ریسک پایین، گفت: بعداز بازگشایی واحدها نظارت بر آنها همچنان ادامه دارد.

موسی الرضا غفاری با اشاره به پلمب ۹۰ واحد متخلف صنفی در شهرستان اسدآباد، افزود: بعداز پاین ۲۳ فروردین واحدهای پلمب شده باید برای بازگشایی نامه فک پلمب داشته باشند و در صورتی که بدون اخذ این نامه اقدام به بازگشایی مغازه کنند، تبعات خود را خواهد داشت.

انتهای پیام/ن

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=58829
  • دیدگاه‌ها برای بهبودی ۸۵ درصدی افراد مبتلا به کرونا / دفن اموات با مجوز علوم پزشکی بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.