• امروز : جمعه - ۴ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 24 May - 2024
1

بسیج همگانی بهاری ها این بار در مقابله با کرونا

  • کد خبر : 57189
  • 11 فروردین 1399 - 15:45
بسیج همگانی بهاری ها این بار در مقابله با کرونا

سرعت همه گیری و شیوع این بیماری آنقدر بالاست که دولت و کادر درمان به تنهایی نمی توانند جلوی آن بایستند بلکه باید گروه های مردمی و بسیجی در همه جا به میدان بیایند تا بتوان جلوی پیشروی این ویروس را گرفت. به گزارش عصر همدان؛ این روزها گروه های مردمی و پایگاه های مقاومت […]

سرعت همه گیری و شیوع این بیماری آنقدر بالاست که دولت و کادر درمان به تنهایی نمی توانند جلوی آن بایستند بلکه باید گروه های مردمی و بسیجی در همه جا به میدان بیایند تا بتوان جلوی پیشروی این ویروس را گرفت.

به گزارش عصر همدان؛ این روزها گروه های مردمی و پایگاه های مقاومت بسیج شهرستان بهار نیز دست به کار شده و با توزیع مواد ضدعفونی کننده و دوخت و تولید لباس های مخصوص بیمارستانی و ماسک  به نحوی می خواهند دین خود را به مردم ادا کنند.

توزیع ۴۰ سبد حمایتی بین نیازمندان

پایگاه محدثه یکی از پایگاه های بسیج در شهر بهار است که با تهیه ۲۲ سبد میوه شامل پرتقال و سیب به مبلغ ۶ میلیون ریال و همچنین ۴۰ بسته حمایتی شامل خوراک، پوشاک و مواد شوینده به میزان ۷ میلیون و ۶۷۵ هزار ریال به مقابله با بیماری کرونا و کمک به خانه ماندن خانواده های کم درآمده رفته است.

معصومه ترابی مسئول پایگاه محدثه در تشریح فعالیت های این پایگاه همچنین به ایجاد کارگاه خیاطی لباس های ویژه بیمارستانی اشاره کرد و گفت: جهادگران بسیجی پایگاه محدثه در تولید لباس گان که به همت بسیج جامعه زنان شهرستان بهار افتتاح شده نقش به سزایی داشتند و در این کار خداپسندانه در دوشیفت در کار خیاطی نقش ایفا می‌کنند.

اعطای وام به خانواده های کم درآمد در قرنطینه خانگی

حوزه حضرت معصومه (س) صالح آباد نیز همزمان با تهیه سبد غذایی ویژه سال جدید به توزیع مواد ضدعفونی و ماسک بین خانواده های نیازمند پرداخته است.

فاطمه طلایی مسئول حوزه حضرت معصومه (س) صالح آباد، در خصوص فعالیت های این حوزه در مقابله با بیماری کرونا گفت: همزمان با سال نو چندین سبد غذایی شامل روغن، برنج و مرغ به ارزش ۳۶۰ هزار تومان برای نیازمندان تهیه وتوزیع شده است.

وی همچنین از توزیع مواد شوینده، لوازم بهداشتی و مواد ضدعفونی بین اقشار کم درآمد خبر داد و گفت: انواع مواد ضدعفونی، ۴۰ عدد ماسک و ۲۳ بسته دستکش یکبار مصرف به ارزش ۴۵۰ هزار تومان به همت خیرین بین اقشار کم درآمد و برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا توسط حوزه حضرت معصومه توزیع شده است.

طلایی ادامه داد: بیش از ۲۱۰ پیامک توصیه های بهداشتی برای آگاه سازی بسیجیان در رابطه با ویروس کرونا و توصیه به خانه ماندن ارسال شده و وام ۱۰ میلیون تومانی قرض الحسنه به پنج نفر از اعضا صندوق در این اوضاع سخت تامین مالی و قرنطینه خانگی پرداخت شده است.

دوخت و توزیع هزار عدد ماسک بین اهالی روستا

پایگاه شهیده گنجی در روستای گنج تپه بهار نیز با تهیه اقلام ضروری خانواده ها به کمک خانواده های نیازمند در قرنطینه خانگی رفته است.

پایگاه شهیده گنجی همزمان با شیوع کرونا و وجوب قرنطینه خانگی و نبود اشتغال در روستا، با کمک خیرین روستای گنج تپه از توابع شهرستان بهار اقدام به تهیه و توزیع ۳۰ سبد کالا شامل مرغ، ماکارونی، برنج، سویا، روغن، نمک، حبوبات، انواع شوینده ها به ارزش ۹۰ میلیون ریال برای نیازمندان نموده است.

زهرا بابایی مسئول این پایگاه بسیج گفت:  این بسته ها با کمک بسیجیان در محیط استرلیزه شده بسته بندی ودرب منزل نیازمندان توزیع شده است.

وی ادامه داد: همچنین باتوجه به نیاز اقلام بهداشتی اهالی، با کمک جهادگران بسیجی تعداد ۱۰۰۰عدد ماسک دوخته شده و درب منازل اهالی روستا توسط برادران وخواهران بسیجی توزیع شده است.

به گزارش عصر همدان، بسیج تنها در جبهه و جنگ خلاصه نشده و این روزها که کشور در روزهای سختی به سر می برد می بینیم که نیروهای بسیجی ثابت قدم و استوار به میدان آمده اند تا کشور را از بحران بیماری نجات دهند.

امروز شاهدیم که کشورهای پیشرفته دنیا در مقابله با بیماری کرونا درمانده شده اند و دیگر کاری از دولت و کادر درمانشان ساخته نیست، اما نیروهای مردمی و بسیجی ما به میدان آمده و در هر منطقه و شهر و روستا به مقابله با این بیماری برخواسته اند.

انتهای پیام/ز

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=57189
  • دیدگاه‌ها برای بسیج همگانی بهاری ها این بار در مقابله با کرونا بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.