• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
2

بسیج، هویت ملی اسلامی و جهاد تبیین

  • کد خبر : 151673
  • 14 اردیبهشت 1401 - 1:03
بسیج، هویت ملی اسلامی و جهاد تبیین

هویت ملی کودکان ، نوجوانان و جوانان با توجه به نقش سازنده آنان در سرنوشت آینده کشور اهمیت زیادی دارد هویت ملی از این نظر اهمیت دارد که بر تمامی حوزه ها از جمله فرهنگ، اجتماع، سیاست و حتی اقتصاد سایه افکنده است. به گزارش عصرهمدان؛ از اولویت های مهم جهاد تبیین که از تاکیدات […]

هویت ملی کودکان ، نوجوانان و جوانان با توجه به نقش سازنده آنان در سرنوشت آینده کشور اهمیت زیادی دارد هویت ملی از این نظر اهمیت دارد که بر تمامی حوزه ها از جمله فرهنگ، اجتماع، سیاست و حتی اقتصاد سایه افکنده است.

به گزارش عصرهمدان؛ از اولویت های مهم جهاد تبیین که از تاکیدات مقام معظم رهبری است هویت سازی در نوجوانان و جوانان است زیرا طی سالهای اخیر دشمنان تمام فعالیت هایشان را بر تاریخ سازی بر مبنای تحریف واقعیت های گذاشته اند تا ذهن جوانان را از واقعیت های صحیح تاریخ به سمت جعلیات ساختگی منحرف کنند.

با نظر به جایگاه و اهمیت نقش آفرینی بسیج در جامعه و پذیرش این امر که مهمترین قالب و شکلی که مردم پس از پیروزی انقلاب اسلامی به صورت داوطلبانه در آن حضور یافته اند و با عضویت در آن در مقطع حساس از ارزش های اسلامی و انقلاب دفاع و حمایت کرده است بسیج است و باید به این نکته توجه کرد که هدف فرهنگی و تربیتی از مهمترین اهداف بسیج است.

بسیج در کنار نقش احیاگری هویت اسلامی- ایرانی در مقطع مبارزات ، پیروزی و حوادث اول انقلاب اسلامی بر موضوع همسازی و هم پیوندی عناصر هویتی نیز متمرکز است به گونه ای که دفاع مقدس را می توان به عنوان گنجینه عظیم و پشتوانه این ادعا طرح و تبیین کرد.

از این رو در جامعه اسلامی – انقلابی ایران در کنار بسیاری از سازمان های فرهنگی و آموزشی، بسیج به عنوان سازمانی که ارتباط تنگاتنگی با جوانان و نوجوانان دارد می بایست خود را ملزم به اقدام موثر در تسهیل و تقویت فرایند هویت یابی نوجوانان و جوانان بداند.

تاکید و تمرکز بر گروه دانش آموزان و دانشجویان در فرایند تحکیم و تقویت هویت ملی مهمترین اقدام برای هویت یابی در درون سازمان بسیج است و تلاش برای رفع موانع هویت یابی کودکان و نسل جوان در جامعه و سطح ملی شامل اولویت های مقابله با ضعف نهادها و ، تهاجم فرهنگی و فرقه گرایی با فعالیت هایی از جمله آگاهی بخشی از مهمترین برنامه های بسیج در جهت جهاد تبیین باید باشد.

دکتر احمد قره خانی

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=151673
  • دیدگاه‌ها برای بسیج، هویت ملی اسلامی و جهاد تبیین بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.