• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
1

برگزاری ۵۰۰ یادواره شهدا در مدارس استان همدان/ رها‌شدن آموزش‌و‌پرورش به ضرر کشور است

  • کد خبر : 175918
  • 02 بهمن 1401 - 11:52
برگزاری ۵۰۰ یادواره شهدا در مدارس استان همدان/ رها‌شدن آموزش‌و‌پرورش به ضرر کشور است

معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش‌و‌پرورش استان همدان گفت: در راستای طرح هر مدرسه یک یادواره شهید، تا کنون ۵۰۰ یادواره در مدارس استان برگزار شده‌است و این یادواره‌ها در حد بضاعت هر مدرسه و در راستای آشنایی هر چه بیشتر دانش اموزان با فرهنگ ایثار و شهادت برگزار می‌شود. به گزارش عصرهمدان؛ منوچهر توسلی‌کیا، معاون سوادآموزی […]

معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش‌و‌پرورش استان همدان گفت: در راستای طرح هر مدرسه یک یادواره شهید، تا کنون ۵۰۰ یادواره در مدارس استان برگزار شده‌است و این یادواره‌ها در حد بضاعت هر مدرسه و در راستای آشنایی هر چه بیشتر دانش اموزان با فرهنگ ایثار و شهادت برگزار می‌شود.

به گزارش عصرهمدان؛ منوچهر توسلی‌کیا، معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش‌و‌پرورش استان همدان صبح امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش ملایر با اشاره به کسب رتبه اول آموزش‌وپرورش همدان در شوراهای کشوری اظهار کرد: علی رغم اینکه بسیاری از استان های از لحاظ امکانات جلوتر هستند، همدان موفق به کسب این رتبه شده است.

وی با بیان اینکه بخشی از این موفقیت مرهون زحمات شورای آموزش‌وپرورش در همه شهرستان‌ها و تلاش‌های آنان است، تصریح کرد: مهمترین اصل و هدف از طراحی شوراهای آموزش و پرورش جذب مشارکت‌های مردمی و جذب مسائل مالی است.

معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش‌و‌پرورش استان همدان بیان کرد: آموزش‌وپرورش به تنهایی نمی‌تواند از پس همه مشکلات در حوزه تعلیم و تربیت برآید و در جوامع پیشرفته یکی از رمزهای موفقیت در نظام آموزش‌و‌پرورش اتکا به مردم و استفاده از تفکر گروهی است.

توسلی‌کیا با اشاره به تصویب قانون شوراهای آموزش‌وپرورش در جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۳۷۲ بیان کرد: آموزش‌وپرورش نمی‌تواند به تنهایی بار بزرگ تعلیم و تربیت را به دوش بکشد و‌نیاز است همه افکار و ارگان‌ها از نظر فکری، علمی و مالی، کمک حال باشند.

وی با بیان اینکه مشارکت در آموزش‌وپرورش از پایه‌های بنیادین در جهان امروز است، تصریح کرد: هر کشوری که به فکر آموزش‌وپرورش بوده توسعه داشته است و رها شدن آموزش‌وپرورش به ضرر کشور است.

معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش‌و‌پرورش استان همدان با بیان اینکه در سال های گذشته آموزش و پرورش رها شده بود، تاکید کرد: در آمارهای منتشر شده پس از اغتشاشات اخیر هفتاد درصد از بازداشتی ها زیر ۲۰ سال سن داشتند که عده‌ای از آنان نیز دانش آموز بودند که این نتیجه عدم تمرکز و عدم توجه به آموزش و پرورش است .

توسلی‌کیا گفت: هشت سال آموزش و پرورش رها شد و همه مسایل به حاشیه رفت و روزی بخشنامه فرستادند و ورود راویان دفاع مقدس را ممنوع کردند و در روز دیگر بردن دانش آموزان را به گلزار شهدا ممنوع کردند و همه اینها را به به اسم ترویج جنگ طلبی و خراب شدن روحیه دانش آموزان انجام شد و همان تفکر سبب مسایل و مشکلات اخیر شد.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در دولت آیت الله رئیسی در راستای ترویج هر چه بیشتر فرهنگ ایثار و شهادت در آموزش‌وپرورش بیان کرد: با توجه به تفاهم‌نامه همه دانش آموزان و معلمان از باغ‌موزه دفاع‌مقدس بازدید می کنند.

معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش‌و‌پرورش استان همدان به حضور ۸۰۰ روحانی در مدارس در غالب طرح امین اشاره کرد و گفت: این روحانیون در مدارس مختلف استان مستقر بوده و از نزدیک با دانش آموزان برخورد دارند و مسائل عقیدتی و فکری را آنان بررسی می کنند و به شبهات پاسخگویی می‌کنند.

وی پخش اذان در مدارس در وقت شرعی، برگزاری نماز جماعت، حضور ۲۰۰ راوی دفاع مقدس در مدارس را از دیگر اقدامات انجام شده در آموزش‌وپرورش استان همدان عنوان کرد.

توسلی‌کیا به برگزاری طرح هر مدرسه یک یادواره شهید اشاره کرد و گفت: در راستای این طرح تا کنون ۵۰۰ یادواره در مدارس استان برگزار شده است و این یادواره‌ها در حد بضاعت هر مدرسه و در راستای آشنایی هر چه بیشتر دانش آموزان با فرهنگ ایثار و شهادت برگزار می‌شود.

معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش‌و‌پرورش استان همدان به اعزام ۲۵۰۰ نفر از دانش آموزان به دوره‌های فرهنگی در قم اشاره کرد و گفت: ۲۵۰ معلم پرورشی نیز در دوره عقیدتی و معرفتی مشهد حضور یافته اند.

وی یکی از مشکلات اساسی آموزش‌وپرورش استان همدان را در ایتدای سال تحصیلی، کمبود معلم عنوان کرد و گفت: استان همدان بیش از دو هزار معلم در ابتدای سال تحصیلی کمبود داشت که با تلاش های شبانه روزی این مشکل حل شد.

انتهای پیام/گ

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=175918
  • دیدگاه‌ها برای برگزاری ۵۰۰ یادواره شهدا در مدارس استان همدان/ رها‌شدن آموزش‌و‌پرورش به ضرر کشور است بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.