• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
1

برگزاری کلاس های تابستانی به صورت مجازی برای دانش آموزان

  • کد خبر : 71997
  • 03 تیر 1399 - 9:49
برگزاری کلاس های تابستانی به صورت مجازی برای دانش آموزان

یوسف سعیدی با بیان اینکه هر ساله پایگاه های فرهنگی و هنری در داخل مدارس جهت پر کردن اوقات فراغت دانش آموزان دایر می شد که امسال با توجه به شرایط موجود چنین برنامه ای نخواهیم داشت گفت: امسال مقرر شده است تا مدارس آثار پایگاه های فرهنگی و هنری اشان را در شبکه های […]

یوسف سعیدی با بیان اینکه هر ساله پایگاه های فرهنگی و هنری در داخل مدارس جهت پر کردن اوقات فراغت دانش آموزان دایر می شد که امسال با توجه به شرایط موجود چنین برنامه ای نخواهیم داشت گفت: امسال مقرر شده است تا مدارس آثار پایگاه های فرهنگی و هنری اشان را در شبکه های داخلی علی الخصوص شاد بارگذاری کنند تا دانش آموزان بتوانند استفاده کنند.

به گزارش عصر همدان؛ هرساله همزمان با شروع فصل تابستان برنامه هایی جهت پر کردن اوقات فراغت دانش آموزان توسط ارگان های مختلف برگزار می شود. اما امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا محدودیت هایی در این خصوص ایجاد شده است.

با توجه به اجازه فعالیت مجتمع های فرهنگی و هنری با ۵۰ درصد ظرفیت دانش آموزان تا حدودی می توانند اوقات فراغت خود را در این مجمتع ها بگذرانند ولی به طور حتم همچون سابق از برنامه های این مجتمع ها استقبال نخواهد شد.

آموزش و پرورش هم هر سال با برپایی پایگاه های فرهنگی و هنری کمک شایانی به پر کردن اوقات فراغت دانش آموزان می کرد ولی امسال با توجه به شرایط موجود فقط به برگزاری مجازی برنامه های فرهنگی و هنری بسنده کرده اند.

جهت اطلاع از نحوه برنامه ریزی آموزش و پرورش استان همدان جهت پر کردن اوقات فراغت دانش آموزان مصاحبه ای با یوسف سعیدی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش وپرورش استان همدان صورت گرفت.

یوسف سعیدی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان همدان در گفتگو با خبرنگار عصر همدان؛ در خصوص تاثیر کرونا بر برنامه های تابستانی آموزش و پرورش گفت: هر ساله پایگاه های فرهنگی و هنری در داخل مدارس جهت پر کردن اوقات فراغت دانش آموزان دایر می شد که امسال با توجه به شرایط موجود چنین برنامه ای نخواهیم داشت.

وی ادامه داد: جمعا کانون های فرهنگی، تربیتی و هنری مثل کانون مهدیه با تمام ظرفیت دراین دوره فعال نخواهند بود و شاید با ۵۰ درصد فعالیت کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش وپرورش استان همدان با اشاره به تشکیل جلسه ای جهت برنامه ریزی برای اوقات فراغت دانش آموزان گفت: در این جلسه مقرر شد که شهرستان ها آثار کانون های فرهنگی و هنری اشان را در شبکه های داخلی علی الخصوص شاد بارگذاری کنند تا دانش آموزان بتوانند استفاده کنند.

وی افزود: مسابقه های مختلفی جهت بارگذاری در این شبکه ها طراحی شده تا دانش آموزان با شرکت در آن ها به رقابت با یکدیگر بپردازند.

سعیدی در خصوص برگزاری حضوری کلاس های تابستانی در مدارس گفت: ما منتظر هستیم که اگر ستاد ملی کرونا اجازه برگزاری کلاس های تابستانی در مدارس را بدهد با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار کنیم.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری مسابقات فرهنگی، هنری و قرآن و عترت در بین مدارس استان همدان گفت: این مسابقات در دو مرحله آموزشگاهی و شهرستانی برگزار شد که مرحله اول از استقبال خوبی برخوردار بود.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه در مرحله اول سی و هشتمین مسابقات فرهنگی و هنری ۱۷۵ هزار دانش آموز شرکت کردند افزود: این مسابقات در ۷۰ گرایش برگزار شده است.

وی با بیان اینکه در مرحله اول مسابقات قرآن و عترت هم ۹۰ هزار نفر شرکت کننده در سطح استان داشتیم گفت: از ۱۵ آبان ماه ۹۸ مسابقات آموزشگاهی آغاز شده و آنموقع چون کرونا شیوع پیدا نکرده بود و فرصت تبلیغ داشتیم استقبال خوبی صورت گرفت.

سعیدی عنوان کرد: در مرحله شهرستانی منتخبین مدارس اثارشان به صورت سی دی به استان ارسال کردند و به صورت مجازی در حال برگزاری است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=71997
  • دیدگاه‌ها برای برگزاری کلاس های تابستانی به صورت مجازی برای دانش آموزان بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.