• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
2

برگزاری کارگاه‌ ملی مهارت‌های ارتباطی زوجین مبتنی بر سبک زندگی اسلامی

  • کد خبر : 82348
  • 13 شهریور 1399 - 14:26
برگزاری کارگاه‌ ملی مهارت‌های ارتباطی زوجین مبتنی بر سبک زندگی اسلامی

حسین عسکری از برگزاری و تشکیل کارگاه‌های ملی سبک زندگی اسلامی ویژه زوجین در شرف طلاق توسط موسسات طرف قرارداد معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان خبر داد. به گزارش عصر همدان، حسین عسگری مدیر پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان همدان بیان کرد: امروزه طلاق توافقی به دلایلی از جمله مشکلات […]

حسین عسکری از برگزاری و تشکیل کارگاه‌های ملی سبک زندگی اسلامی ویژه زوجین در شرف طلاق توسط موسسات طرف قرارداد معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان خبر داد.

به گزارش عصر همدان، حسین عسگری مدیر پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان همدان بیان کرد: امروزه طلاق توافقی به دلایلی از جمله مشکلات اقتصادی، عدم آموزش مهارت‌های اداره زندگی، دخالت والدین، پایین بودن آستانه تحمل زوجین، توقعات بالای زوجین از یکدیگر و … تبدیل به آسیب در جامعه شده است.

وی افزود: با توجه به وظیفه ذاتی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان در پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی توسعه مراکز مشاوره طلاق توافقی و آموزش مهارت‌های ارتباطی زوجین مبتنی بر سبک زندگی اسلامی می‌تواند در این زمینه راهگشا باشد.

عسگری ابراز کرد: لذا با هدف افزایش خدمات روانشناسی مستند به ماده ۲۵ دستورالعمل راه‌اندازی مراکز مشاوره خانواده با استفاده از مدرسین مجرب و آموزش دیده ملی تعداد ۲۰ کارگاه مبتنی بر مهارت‌های سبک زندگی اسلامی برگزار گردید و بلحاظ استقبال زوجین از مباحث طرح شده توسط بنیاد صیانت و تحکیم خانواده و موسسه سایبان مهر مشاوره‌های حضوری توسط مدرسین و کارشناسان حوزه تربیتی و روانشناسی بعمل می‌آید.

وی ادامه داد: زوجینی که دادخواست طلاق توافقی دارند توسط دادگاه به این مراکز مشاوره معرفی می‌شوند زیرا برخی از این زوجین به دلیل اختلافات و سوء تفاهماتی که قابل رفع است، با حضور در این جلسات میتوان انها را به صلح و سازش هدایت کرد.

مدیر پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان با بیان اینکه به طور متوسط زوجین علاوه بر حضور در کلاس‌ها ۲ جلسه مشاوره حضوری نیز دریافت می‌کنند، اضافه کرد: در سال گذشته از تعداد پرونده‌های ارجاعی به مرکز صیانت از نهاد خانواده ۱۰۰ پرونده و در ۵ ماهه اول سال جاری نیز ۴۰ پرونده به صلح و سازش رسیده و زوجین از پیگیری فرایند طلاق خود منصرف شدند.

وی با اظهار امیدواری، افزود: تداوم این دوره‌ها موجبات کاهش ورودی پرونده‌های طلاق به محاکم قضائی گردد.

انتهای پیام/د

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=82348
  • دیدگاه‌ها برای برگزاری کارگاه‌ ملی مهارت‌های ارتباطی زوجین مبتنی بر سبک زندگی اسلامی بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.