• امروز : شنبه - ۲۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 11 May - 2024
2
رئیس اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی ملایر خبر داد:

برگزاری جشنواره مرواربافی داویجان و کلوچه گوراب در ملایر

  • کد خبر : 204697
  • 28 آبان 1402 - 9:40
برگزاری جشنواره مرواربافی داویجان و کلوچه گوراب در ملایر
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ملایر گفت: با توجه‌ به ملی‌شدن مرواربافی و جایگاه کلوچه در ملایر دو جشنواره مرواربافی داویجان و کلوچه گوراب برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان»؛ ابراهیم جلیلی در نشست هماهنگی جشنواره مرواربافی داویجان و کلوچه گوراب با اشاره به ثبت ملی مروار و کلوچه ملایر گفت: ملایر در کنار دو برند جهانی امروز دارای دو برند ملی دیگر است.

وی افزود: یکم آذر روز ثبت ملی هنر مرواربافی در شورای صنایع‌دستی است و ما قصد داریم اولین جشنواره روستای ملی مرواربافی و کلوچه گوراب را برگزار کنیم.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ملایر بیان کرد: به‌دست‌آوردن برند ملی ابتدای یک راه است باید زیرساخت‌های لازم را فراهم شده و با برگزاری جشنواره این هنر را به تمام ایرانیان معرفی کرد.

وی گفت: توسعه ملایر در بحث گردشگری و اقتصادی نیاز به برنامه‌های خاص دارد و جشنواره‌های مختلف در این راستا بسیار مهم و حیاتی ماست و امسال در شهرستان جشنواره‌های خوبی برگزار شده است.

جلیلی بیان کرد: جشنواره روستای ملی مرواربافی داویجان و کلوچه گوراب یکی از ظرفیت‌های شهرستان است و از تمامی دستگاه‌های مرتبط شهرستان انتظار داریم در این زمینه ورود کنند.

وی گفت: بر اساس اعلام فرمانداری ملایر دهیاران و شورای اسلامی روستاهای گوراب و داویجان با تمام توان در برگزاری این جشنواره تلاش نمایند.

 

انتهای خبر/گ

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=204697
  • دیدگاه‌ها برای برگزاری جشنواره مرواربافی داویجان و کلوچه گوراب در ملایر بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.